A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén megbízta a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan készítse elő a kisföldalatti felújításának, valamint az ahhoz szükséges járműbeszerzéseknek a terveit. A testület 25 igen szavazattal, egyhangúlag hagyta jóvá az erről szóló javaslatot, amelyhez az idén 38 millió, jövőre pedig 622 millió forintos kormányzati támogatás áll rendelkezésre az erről szóló kormányrendelet alapján, jelenti az MTI.
A közgyűlés kikötötte, hogy a projektnek tartalmaznia kell a Deák tér, az Oktogon és a Hősök tere megállóinak kapacitásbővítését, továbbá két új állomás létrehozását:
Tarlós István főpolgármester kezdeményezésére változtatási tilalmat rendelt el a Római-part parti sávjára szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés - írja az MTI. A változtatási tilalom elrendeléséről egyhangúlag döntött a testület.
Tarlós István október 14-i sajtótájékoztatóján arról, hogy a római-parti mobilgát kapcsán egyesek "ingatlanpanamát" emlegetnek, azt közölte: a III. kerületnek is el kell rendelnie a változtatási tilalmat és a fővárosnak is a parti sávra. "Ha ez létrejön, akkor nyugodtan elfelejtheti mindenki ezt a nagyon ügyesnek látszó, de elég rosszindulatú támadást" - fogalmazott akkor a főpolgármester, rámutatva arra, hogy a tilalom után az érintett területen új építmény nem helyezhető el.
Az óbudai képviselő-testület október 15-én döntött - szintén Tarlós István kezdeményezésére - a változtatási tilalom elrendeléséről.
A Fővárosi Közgyűlés a fővárosi önkormányzat jóváhagyási körébe tartozó területre rendelte el a változtatási tilalmat a Duna-parti építési szabályzat V. üteme készítésének időszakára, annak hatálybalépésig.
A javaslat elfogadása előtti vitában Tokody Marcell, a Jobbik képviselője azt kérdezte, hogy a moratórium előtt kiadott engedélyek alapján milyen építkezések várhatók a területen.
Bús Balázs (Fidesz-KDNP), a III. kerület polgármestere válaszában azt mondta, az önkormányzat öt érvényes építési kérelmet fogadott be.
Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció képviselője ezután arra kérte a főpolgármestert, hogy vizsgálja felül ezt az említett öt engedélyt, amivel lemoshatja magáról az ingatlanspekuláció gyanúját.
Tarlós István válaszában azt mondta, az építési engedélyeket nem a főváros adja ki, így semmilyen gyanút nem kell lemosnia magáról. Megjegyezte, a korábbi városvezetés hagyott kiskapukat a Római-part beépítésére, amire kerületi polgármesterként többször is felhívta a figyelmet.
A főpolgármester szerint a parti védmű terve januárra készül el, ezzel párhuzamosan pedig egy tanulmány is készül arról, hogyan nézne ki a Nánási út, ha ott építenék fel a gátat.
A fővárosnak legalább 50 milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy Budapest mind a 68 árvízvédelmi vonalát az új szabályoknak megfelelő állapotba hozzák. Ezek közül a legveszélyesebb a Margitsziget, amit a sorban a Római-part, Angyalföld északi szakasza, a Víziváros és Újpest-Káposztásmegyer követ.
Horváth Csaba, az MSZP képviselője azt mondta, jobb később, mint soha, ezért támogatják az építési moratórium elrendelését.
Saját buszokkal oldja meg a főváros a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítása miatti szerelvénypótlást - döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A testület 23 igen szavazattal, 2 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot.
A Főváros Közgyűlés kimondta azt is, hogy a járműpótlás ne a korábbi közgyűlési határozaton alapuló, új szolgáltatás megrendelése útján valósuljon meg.
A BKK metróbusztenderét október 19-én, egy hete kaszálták el, Tarlós már ekkor azt fontolgatta, hogy a főváros mégis inkább buszt vásárol a kormány által erőltetett kiszervezés helyett. A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a BKK 150 busszal történő metrópótló szolgáltatásra kiírt pályázatát, és 40 millió forint bírsággal sújtja a BKK-t a pályázat hiányosságai miatt.
Egy hete arról számoltunk be, hogy Tarlós István megmogyorózta a BKV-vezért, amit úgy kell érteni, hogy kemény hangú levelet írt Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának, amiben azt írta, hogy ha a 3-as metró utasbiztonságával kapcsolatos bármi jellegű szakmai vagy szakértői kétség, baleset- vagy életveszélyjelzés befut, haladéktalanul intézkedjen a járatok leállításáról.
A BKK most készíti azokat a vészforgatókönyveket, amik akkor lépnek életbe, ha le kell állítani a 3-as metrót – mondta lapunknak Dabóczi Kálmán vezérigazgató. Áttekintik az elmúlt évtizedeket, amikor a metrónak üzemhiba vagy sztrájk miatt le kellett állni, hogy milyen megoldásokkal élt a BKV, tette hozzá.
Az elmúlt három évben 75 ezerrel több autó lett Budapesten és agglomerációjában. Ha ezt a növekedést a 250 ezer ingázó személygépkocsira vetítjük, az 17 500 autó. Ennyivel több autó töfög be mindennap az agglomerációból a fővárosba. Ez egy 52 kilométeres kocsisornak felel meg. És egy közepes kerület összes fizetős parkolóhelyének.
Budapesten 2008-ban 596 481 darab személygépkocsi volt. Ez a szám a 2009-es gazdasági válságot követően (ami nagyon érzékenyen érintette a gépjárművásárlásokat) 2012-re 5 százalékkal, 565 563-ra csökkent, de azután újra emelkedni kezdett, és 2015-ben ezerrel már meg is haladta a 2008-as számot.
Az agglomerációban (Pest megye) alig érződött a válság hatása, kisebb visszaesés után lényegében folyamatosan, 8 százalékkal emelkedett 2008-tól 2015-ig 460 435-re. 2015-ben Budapesten és agglomerációjában tehát 1 061 772 személygépkocsi volt (KSH adatok), ami azt jelenti, hogy a 2012-es 987 670 darabról három év alatt 75 ezerrel nőtt az autók száma. Ezt a növekedést nyögi a főváros közlekedési rendszere.
Ez így nem egy jópofa játék, az emberi élettel nem szabad viccelni.
– mondta lapunknak Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója a lapunk által tegnap ismertetett lángoló plüssmetró ajándékfigurára.
Mint arról beszámoltunk, a BKK volt kreatív vezetője egy piactesztelő kérdőívet tett ki az internetre, amin megszavaztatta, hogy az általa tervezett BKV-s plüssjárművek közül melyik tetszene az embereknek. A plüssbuszok és plüssvillamosok között szerepel egy plüssmetró is, aminek az oldalára lángokat ragasztottak.
Egy pénteki kormányhatározat szerint a kormány idén 1,9 milliárd forintot, jövőre pedig 3,8 milliárd forintot költ Budapest városarculatát építő nemzetközi városmarketing-kampányra. A kampány rövid távú lesz és intenzív, ezért kerülhet ilyen sokba.
Megkérdeztük Tarlós István főpolgármestert, aki nem értette, hogy a kormány miért nem a főváros saját, erre a célra létrehozott Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.-jét bízta meg a városmarketinggel. Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes már 2015-ben kifejtette lapunknak egy interjúban, miről kellene szólnia egy ilyen kampánynak.
A Magyar Közlekedési Klub (MKK) abból indul ki, hogy szeptember végén a fővárosi közgyűlés módosította az olimpiai mestertervet. A döntés értelmében a két legnagyobb olimpiai esemény, a nyitó- és záróünnepség megrendezése a Közvágóhíd közelében újonnan építendő Olimpiai Atlétikai Stadionból a Puskás Ferenc Stadionba kerülne át, így előbbi kapacitása 50 000 férőhelyre csökken. A közlekedési tervek viszont nem követik le a változásokat.
Az új Olimpiai Stadion csökkentett kapacitását a közlekedési szervezet szerint már a csepeli HÉV is ki tudná szolgálni, nem kellene (a jelenlegi tervek szerint) villamosra lecserélni. Ha a mostani HÉV-pályát meghagynák a tervezett gyalogos felületek alá építve, akkor az utasok a megállóból rövidebb úton elérnék a stadiont, mint a Közvágóhídhoz tervezett villamosvégállomásból.
Tarlós István főpolgármester információink szerint kemény hangú levelet írt Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának, amiben nyomatékosan felhívta a figyelmét arra, hogy ha a 3-as metró utasbiztonságával kapcsolatos bármi jellegű szakmai vagy szakértői kétség, baleset- vagy életveszélyjelzés befut, haladéktalanul intézkedjen a járatok leállításáról.
A főpolgármester emellett felszólította az igazgatót az utasbiztonsági ellenőrzések sűrítésére, az ellenőrzés kontrolljára. Közölte továbbá, hogy a járatok leállításához minden politikai támogatást megkap a városvezetéstől.
Megjelent a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozata, amelyben megsemmisíti a BKK 150 busszal történő metrópótló szolgáltatásra kiírt pályázatát, és 40 millió forint bírsággal sújtja a BKK-t a pályázat hiányosságai miatt. A vizsgálatot Seszták Miklós fejlesztési miniszter kezdeményezte az egyik résztvevő, a Volánbusz nevében, a BKK szerint jogtalanul.
A határozat szerint a BKK két hibát vétett a pályázat kiírásakor:
Füst szivárgott az M3-as metró egyik szerelvénye alól vasárnap késő este az Ecseri úti megállóban. A fővárosi hivatásos tűzoltók a kiérkezéskor már nem tapasztaltak füstölést, de az áramtalanítás után átvizsgálják a szerelvényt - közölte a katasztrófavédelem. Az eset során nem sérült meg senki, az utasok elhagyták az állomást.
A BKK Info szerint az M3-as metró Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér között nem közlekedik, a kimaradt szakaszon pótló autóbusszal lehet utazni.
Azzal kapcsolatban, hogy kivennék a megállók rekonstrukcióját a 3-as metró felújítására kiírt tenderből, Tarlós István elmondta, hogy nem úri passzióról van szó, hanem arról, hogy a beadott árajánlatok olyan drasztikusan drágák, hogy az veszélyezteti az egész projekt finanszírozhatóságát.
Az elmondottak szerint a főváros először megvárja, mit mond a Közbeszerzési Döntőbizottság a tenderekről. Ha szabályosnak találja őket, akkor a BKV vezetése dönthet majd arról, hogy új pályázatokat írnak ki a megállók "kiglancolása nélkül", azaz Tarlós szavaival élve újracsomagolják a pályázatokat. Ez a főpolgármester szerint minimum egy hónapos, de akár nagyobb csúszást is eredményezhet.
A Főkert Nonprofit Zrt. idén ősszel rekordszámú, majdnem 1700 fa közterületi kiültetésével járul hozzá a főváros levegőjének tisztaságához - közölte a társaság.
Azt írják, a fák jelentősége a városi légkörben kiemelten fontos, ugyanis a CO2 feldolgozó képességüknek köszönhetően csökkentik az üvegházhatást. A fák lekötik a szennyező anyagokat, javítják a klímát, gyökérzetük elnyeli a járművek okozta rázkódások egy részét, és jelentős esztétikai értékkel is bírnak. Ezek fényében még érthetetlenebb, hogy miért kell sorozatosan kivágni Budapesten a nagy lombú, rengeteg oxigént termelő, sok madár élőhelyéül szolgáló, egészséges fákat.
Csütörtökön írtuk meg, hogy kivágták a pesti Duna-part egyik legnagyobb fáját, és a Dráva utcában is kivágtak hip-hopp 28 fát egy felújítás miatt, de szinte naponta érkeznek a hírek a különféle fakivágásokról (ez volt az egyik legfelháborítóbb) az emberek nagy szomorúságára. Magyarázatot mindig tudnak adni, (igaz, a Dráva utcaira még mindig nem kaptunk még csak magyarázatot sem, csak annyit tudunk, hogy ezt a Főváros intézte), de az logikus, hogy még évtizedekbe telik, amíg ezek a most ültetett fák elég oxigént tudnak kibocsátani, és elég zajt ki tudnak majd szűrni.
Idén a korábbi évek őszi faültetéseinek számát jóval meghaladóan 1653 db fát ültet el a Főkert, ezzel több mint 120 darab faültetésre vonatkozó lakossági kérést teljesít és 145 helyszínen pótolja a a hiányzó fákat.
Budapest 20 kerületének 62 utcájában ültetnek most fákat, összesen 18 várostűrő fafaj alkalmazásával. 1127 jelenleg üres fahelyet ültetnek be.
75 darab magas kőrist ültetnek a II. kerületi Hűvösvölgyi útra, több mint 50 darab juharfát a Hungária körút X. kerületi szakaszára és 70 darab facsemete kerül a XIV. kerületi Nagy Lajos király útjára is. A IV. kerületi Fóti útra 77 darab gömbakácot ültetnek ki, 50 darab gömbkőrist a Kőbányai út VIII. és X. kerületi szakaszára.
Teljesen megújul a Városligeti fasor, ahová 170 db vadgesztenyefa kerül, továbbá a Gyömrői út és a Ferihegyi gyorsforgalmi út is, amik 130 új fával lesznek gazdagabbak.
A Főkert ősszel az Andrássy út kiszáradt fáit is pótolja 29 magas kőris ültetésével.
Itt nézheti meg az összes ültetendő fa listáját. Klikk.
Kérik a lakosságot, hogy óvják, védjék a frissen kiültetett fákat! Ne törjék ki a facsemetéket parkoló autóikkal, illetve ne engedjék, hogy a kutyák kikaparják vagy illemhelyként használják az újonnan beültetett fahelyeket.
A Főkert szerint a forgalmas utak mellett élő embert semmi sem képes olyan hathatósan védeni a zaj ellen, mint a növényzet. "Elengedhetetlen, hogy rendszeresen gondoskodjunk a faállomány megújításáról a folyamatosan kipusztuló egyedek cseréjével, illetve a már meglévő üres fahelyek beültetésével."
A budapesti Dráva utcai fakivágást a helyi lakosok vették észre. A vastag akácfákat először csak lombtalanították. Mint a helyiek által megkérdezett munkások mondták,
nem vágják ki őket, ellenkezőleg, frissítik, és tavaszra kihajtanak szépen.
Másnapra megdöbbenten konstatálták a helyiek, hogy az összes fát kivágták. Kérdésre a munkások csak annyit mondtak,
nem tehetnek róla, ez van kiadva. Azt kellett mondani. Ma meg, ha kérdezik, azt, hogy ültetnek helyükre újakat.
Megkerestük a XIII. kerületi önkormányzatot, hogy tulajdonképpen miért kellett kivágni ezeket a fákat, ahol elmondták, hogy a Dráva utca felújításának megrendelője a fővárosi önkormányzat. A főváros 28 darab fa kivágására kért engedélyt, ennek pótlására 28 darab fa helyben történő ültetésére kötelezte a kerület.
Szerdán írtuk meg, hogy mivel a beadott ajánlatok alapján többe kerül a 3-as metró felújítása, mint amekkora keret van rá, kihagyják a megállókat a rekonstrukcióból, felére csökkentve a költségeket. A beruházás lefelezése azonban veszélyezteti az uniós és a kormányzati forrásokat, így akár bebukhat az egész projekt is.
A megállók felújításának elmaradása felháborította a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségét, akik közleményben kérték a kormányt és a fővárost, hogy tegyenek eleget ígéretüknek, mivel ha a megállókat nem újítják fel, akkor nem történik meg a vonal akadálymentesítése sem, így a mozgássérült emberek további évtizedekre kiszorulnak a Budapest legforgalmasabb metróvonalának használatából.
Ha kiemelik a metrófelújításból az utaskomfort-növelő, akadálymentesítő elemeket, Brüsszel nem fogja támogatni a 3-as metró felújítását, és a kormányzati támogatás is bizonytalanná válhat. (A legutóbbi állás szerint uniós ígéret van a teljes, 137,5 milliárd forintos költség 60 százalékos támogatására.) Így reagáltak megkérdezett szakemberek arra a városházi ötletre, hogy a felmerült többletköltségek miatt lefeleznék a beruházást: csak a síneket és kocsikat újítanák fel, az állomásokat nem.
Az ügyben kerestük Tarlós István főpolgármestert is, aki viszont csak a pénteki tájékoztatóján hajlandó nyilatkozni.
Nem kapunk levegőt, mondta lapunknak Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője arra a hírre, hogy a Városháza várhatóan úgy dönt: a vártnál magasabb költségek miatt csak a 3-as metró sínjeit, kocsijait újítják fel, az állomásokat nem.
Bíró hozzátette, hogy nem tudják igazán értelmezni a hírt. Olyan nincs, hogy az áramellátást vagy a szigetelést vagy a szellőzést az alagútban felújítják, a megállókban pedig nem. A burkolatcserét persze el lehet hagyni az állomásokon, de az nagyon kis költségmegtakarítást okoz.
Mint arról beszámoltunk, a Magyar Nemzet szerint nem fogják felújítani a 3-as metró megállóit, mert Tarlós István meg akarja felezni a felújítás 140 milliárdos költségét. A botrányos műszaki állapotban levő 3-as metróra készülő felújított szerelvények új síneken, korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd 2019 végétől Újpest-Központ és a korábban felújított végállomás, Kőbánya-Kispest között, de a 19 lepusztult állomásához nem nyúlnak hozzá.
– írja a szerdai Magyar Nemzet „belső városházi források”-ra hivatkozva. A botrányos műszaki állapotban leledző 3-as metróra készülő felújított szerelvények új síneken, korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd 2019 végétől Újpest-központ és a korábban felújított végállomás, Kőbánya-Kispest között, de a 19 lepusztult állomásához nem nyúlnak hozzá.
Elkészült a ferihegyi vasút megvalósíthatósági tanulmánya a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban – írja a Világgazdaság. A tanulmány szerint a vonat Kőbánya-Kispestről menne Monorra 22 kilométeren keresztül két vágányon, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér érintésével.
Egész hétvégén, de már péntek estétől lezárásokra, forgalomkorlátozásokra és módosított útvonalon közlekedő járatokra érdemes készülni Budapesten, ugyanis futóversenyt rendeznek a fővárosban.
A felújítási munkálatok miatt már egy ideje szörnyen nehéz közlekedni, most hétvégén pedig még jobban megbonyolítják majd – tudtuk meg a XII. kerületi Ittlakunktól.
Az október 8–9-i hétvégén, majd az azt követő vasárnap (október 16.) is változik egyes budai villamosjáratok közlekedése, mert Budagyöngye és Hűvösvölgy között vágánykarbantartási munkákat végeznek.
A BKK közlése szerint így alakul a közlekedés:
A 61-es pótlóbusz részletes útvonala a BKK honlapján érhető el.
Nyitva maradnak a Budapest belvárosában található aluljárók éjszakára a Ferenciek terén lévő kivételével - közölte a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság a Magyar Hírlappal.
Mint mondták, ugyan készültek már tervek a lezárásra, de ilyesmi néhány hónapon belül nem várható. A döntéshozók jelenleg a Ferenciek terén lévő aluljáró éjjeli lezárásának tapasztalatait összegzik, majd ezek alapján jöhet szóba később hasonló rendszer bevezetése.
A FÖRI tájékoztatása szerint csak olyan aluljárók lezárásához készítenek terveket, amelyeknek a gyalogosforgalma éjszakánként a felszíni közlekedéssel kiváltható, továbbá, hogy a lezárás nem függ össze a fővárosi hajléktalanrendelettel.
Az egyik II. kerületi lakó fotózta le, hogy egy mentőhelikopter landolt csütörtök délután Budaligeten, a Géza fejedelem útja melletti buszmegálló közelében, egy udvarban - írta meg a II. kerületi Ittlakunk. A Facebookjukra azt írták, hogy állítólag eléggé átrendezte a terepet a helikopter.
A pilóta csak annyit mondott, hogy "valaki valahonnan lezuhant".
Megkerestük a mentőket, akik elmondták, hogy kora délután történt az eset, egy 25 év körüli férfihoz riasztották őket magasról eséshez. A helikopter leszállt, de végül nem volt rá szükség, mert mentőautóval vitték kórházba.
Jávor Benedek, a Párbeszéd Magyarországért EP-képviselője az illetékes magyar szervezetekkel folytatott levelezése nyomán a Népszabadságnak előállt egy magyarázatkísérlettel, miért is kell a Római-parti védmű: szerinte azért kell a közel tízszeres drágulás ellenére a partvonalon futó mobilgátat erőltetni, mert egyedül ez szolgálja a területen érdekelt ingatlanbefektetők érdekeit.
Jávor kérdésére a Pest Megyei Kormányhivatal most megírta, hogy a környezetvédelmi engedélyt még az eredeti, 2014-es elképzeléshez készítették, azóta viszont az új tervekhez nem indult újabb hatósági eljárás, vagyis egyelőre nincs környezetvédelmi engedély. Sőt új építési engedély sem születhetett. Ráadásul a Natura 2000-érintettséget is csak a régi tervek alapján vizsgálták, így az új terv megszületése esetén azt a vizsgálatot is meg kell ismételni. Vagyis a projekt egyelőre sem építési tervvel, sem hatósági engedélyekkel nem rendelkezik, így falsnak tűnik az az érvelés, amely a környezetvédőket hibáztatja az árvízvédelem megoldatlanságáért, írja a lap.
Olvasónk Józsefvárosban, a Százados negyedben lakik. Mint írja, a múlt hét pénteken, azaz szeptember 30-án a kocsik szélvédőjére tettek valakik egy papírkát, miszerint október 1-től, munkanapokon 8 és 18 óra között fizetős lesz a parkolás. Hétfőn nem történt semmi, a parkolóautomaták, parkolóövezet kezdete táblák le voltak takarva.
Kedd reggel sem volt ez másképpen, de mikor hazaértem (17 óra körül), minden második autón ott volt a mikuláscsomag, annak ellenére, hogy a táblák és a parkolóautomaták továbbra is le vannak takarva.
– tette hozzá megrökönyödve olvasónk.
Szakemberek meghallgatásával folytatta munkáját az Alstom Metrókocsi Beszerzéseket Vizsgáló Ideiglenes Bizottság, áll a testület közleményében.
A meghallgatások során arra keresték a választ, kik, hogyan, milyen feltételekkel vettek részt a közbeszerzés kiírásában, illetve az eljárás lefolytatásában. Megvizsgálták, milyen szempontok alapján hirdettek győztest a pályázók közül.
Néhány érdekesség már a vizsgálat elején megállapítható:
Novemberben a pályázatokról döntő bizottságok elnökeit, majd Demszky Gábort, Budapest volt főpolgármesterét, illetve Aba Botondot, a BKV volt vezérigazgatóját szeretné a bizottság megkérdezni.
A Népszava szombati cikkéből értesültek sokan, hogy Iványi Gábor, az Oltalom Karitatív Egyesület vezetője hétfőn tíz órára kéri a szimpatizánsokat és a médiát, „ menjenek el a József nádor térre, és nézzék meg, a Nemzeti Együttműködés Rendszere hogyan bánik az elesettekkel és a szegényeket segítőkkel ” .
Ekkorra ígérték a fővárosi önkormányzat részéről, hogy embereikkel birtokba vennék az ingatlant, akár a rendőrség segítségével is. A kis szálló előtere ennek megfelelően megtelt a szociális aktivistákkal, szimpatizánsokkal, újságírókkal, sőt feltűntek ligetvédők, valamint több harcias szocialista politikus is. A levegőben lehetett érezni, hogy itt nagy balhé lesz, ha kijön a rendőrség.
„A 3-as metróval ne játsszunk, mert ebből nagyon komoly baj lehet!” – idézte az MTI Tarlós István főpolgármestert, aki az ATV Start című műsorának a vendége volt hétfőn reggel. A 3-as metró naponta Debrecen teljes lakosságának csaknem háromszorosát szállítja, többet mint a MÁV. „A metrófelújítás folyamatait lassítani több, mint felelőtlenség” – tette hozzá a főpolgármester.
Júliusban mi is megírtuk, hogy a felújított Széll Kálmán téren nem sikerült a faültetés, a fák fele már elpusztult. Akkor a BKK nekünk is azt nyilatkozta, mint most a Borsnak, hogy azért pusztultak el a fák, mert az eredeti talaj csak csekély mértékben vízáteresztő, így az ültetőgödrökön kívüli talaj nehezen engedi elszivárogni a csapadékot és a különböző rétegvizeket - tehát a fák elrohadnak.
Akkor azt nyilatkozták, hogy az elpusztult példányokat "az őszi időszakban, amely alkalmas a faültetésre, olyan fajtákra cseréli majd a kivitelező költségmenetesen, a térre vállalt garancia keretében, amelyek ellenállóbbak a helyi adottságoknak".
A 3-as metró felújítása idejére tervezett buszos pótlásra 150 új busz hadrendbe állítására van szükség. A BKV először buszvásárlással akarta megoldani a problémát, de ezt a kormány megakadályozta, azzal az indokkal, hogy ha a főváros az egész pótlást kiszervezi egy külön cégnek, az jó lesz a magyar busziparnak. A kormányzati szándék sokáig homályos volt, de csütörtökre kitisztult minden.
A buszpótlási szolgáltatásra kiírt tenderen ugyanis - több más buszos cég mellett - indult a Volánbusz is. Úgy tudjuk, a Volánbusz 150-180 buszt vásárolna a Mabi Busz Kft.-től, ezekkel látná el a feladatot. Csakhogy a Volánbusznak, állami cég lévén, a jog szerint szintén pályázatot kell kiírnia a buszok beszerzésére. A buszvásárlási pályázat lezongorázásához viszont kevés volt az a határidő, amit a BKK a szolgáltatási tenderen biztosított, ezért a Volánbuszt eleve leírták a pályázat többi résztvevői.