Vitézy Dávid a BKK egykori vezérigazgatója Facebook-posztjában mutat rá, hogy áll most a főváros a zöldhöz. Újbudán, a Bartók Béla úton felújították a villamosvonalat, most lett vége a vágányzárnak. A Hadik kávéházhoz közeli gyalogosátkelőnél és villamosmegállónál Vitézy szerint az eredeti tervek szerint növénykazettákat építettek volna. (ezek olyan kis zöld szigetek, mint amilyeneket az 1-es villamos megállóinak végén látni)
Itt is elkészültek a növénykazetták, ám végül mivel töltötték ki a növények helyét?
Vitézy posztjában azt írja, „úgy hírlik, a Főpolgármesteri Hivatal és a Főkert úgy döntött: nem kívánja zöldfelületként ezt üzemeltetni, ezért a BKK inkább leburkoltatta olcsó térkővel, még egy kis utólagos betonszegélyt is kapott. Mindez a belső Bartókon, ahol az elmúlt években sorra nyíltak a kávézók, éttermek, galériák, mára ez egy belvárosi főút lett.
Ezt Európában ma már sehol nem engednék meg - a betonkockák kivitelezésének minőségét most tegyük is félre, bár a kép magáért beszél: a színvonal botrányos. Rossz látni, hova vezetett a BKK és a fővárosi közlekedési beruházások körüli teljes fejetlenség".
Vitézy hozzáteszi, az átadás-átvétel valószínűleg még eltart egy ideig, így ezt akár még korrigálhatná is a főváros.
A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésen módosíthatja a fővárosi hajléktalanrendeletet - írja az MTI. A XI. kerületi önkormányzat ugyanis az eddigieken túl még nyolc olyan közterület kijelölését kéri, ahol tilos az életvitelszerű közterületi tartózkodás. A kérelmet még júniusban adták be, ebben még 11 területről kérik a kitiltást, ezeket alább felsoroljuk.
A XI. kerület szerint az elmúlt 2 évben adódtak további területek, ahol életvitelszerűen tartózkodnak hajléktalanok, pedig a közbiztonsági, településképi vagy kulturális szempontok szerint indokolt lenne ezekre is kiterjeszteni a rendeletet.
Hoffman Tamás polgármester ezeket a területeket szeretné megtisztítani a hajléktalanoktól:
A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésén tárgyal körülbelül ötven előterjesztést, ezek közül az egyik az eddig névtelen közterületek elnevezéséről szól. Erről adott ki közleményt az MTI, amiben azt írják, hogy a javaslat szerint a XIII. kerületben található Dráva utcai csomópont és az Árpád híd között kialakítandó új, eddig névtelen Duna-parti sétányt Oroszország fővárosáról, Moszkváról nevezik el.
2011-ben a fideszes többségű fővárosi önkormányzat Széll Kálmán térre változtatta a Moszkva tér nevét. Az átkeresztelés miatt az orosz külügyminisztérium „értetlenségét fejezte ki” a döntéssel kapcsolatban. Tarlósék akkor azt ígérték, még 2011-ben találnak egy másik közterületet, amit Moszkváról neveznek el, ez még nem történt meg, legutóbb egy kőbányai teret akartak elnevezni róla.
A Főváros 2011-ben azt közölte, hogy nem egy szélsőjobboldali párt kezdeményezésére nevezte vissza a Moszkva teret Széll Kálmán térré, hanem az ott lakók, civil szervezetek kérését teljesítette. A főváros bejelentette akkor azt is: még ebben az évben Budapesten egy másik közterületet Moszkváról fognak elnevezni. Ez már öt éve volt, de úgy tűnik, nem sokára valóra váltják az ígéretet.
Az egykori Moszkva teret amúgy 1929-ben nevezték el Széll Kálmán térnek, az egykori pénzügyminiszterről és miniszterelnökről. A II. világháború után egy rövid ideig a lipótvárosi Balaton utcát nevezték el Moszkváról , de később a politika úgy döntött: egy olyan hatalmas jelentőségű városhoz, mint a Szovjetunió fővárosa, nem illik egy ilyen kis utca. Ezután lett 1951-től az egykori Széll Kálmán térből Moszkva tér, 2011-től pedig újra Széll Kálmán.
Várhatóan szeptember végén, október elején kötnek majd szerződést a 3-as metróvonal felújítása miatt szükséges járműpótlásra - derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből. A Budapesti Közlekedési Központ július 12-én indította el a 3-as metró felújításának idejére szükséges pótlóbuszok megrendelésére irányuló közbeszerzési eljárást a részvételi felhívás elküldésével - írja az MTI.
A részvételi jelentkezések bírálatát a BKK elvégezte, az érvényes jelentkezést benyújtóknak megküldte az ajánlattételi felhívást és az egyéb szükséges dokumentumokat, ezzel megindította a közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakaszát.
A szerződés megkötésének várható időpontja szeptember vége, október eleje, az esetleges vitarendezéssel, jogorvoslati eljárással nem számolva.
Ahhoz, hogy a nyertes szolgáltató mihamarabb megkezdhesse majd a szükséges előkészületeket, nélkülözhetetlen a BKK részére egy olyan, a szükséges forrásokat biztosító fővárosi rendelkezés, amivel, a kormányzati elvárásoknak megfelelően, a nyertes ajánlattevővel a szerződés megköthető.
A döntés hiányában a járműpótlásról szóló kormányhatározatban foglalt feladat végrehajtása mind a BKK, mind a nyertes szolgáltató részéről késedelmet szenvedhet, "a szükséges autóbuszgyártás megkezdésének időbeli csúszását", a 3-as metróvonal felújítási munkálatai elindulásának "további késlekedését okozhatja" - jelezték a javaslatban.
A 3-as metró pótlásáról szóló kormányhatározat szerint a kormány költségvetési támogatást nyújt a fővárosi önkormányzatnak a 150 metrópótló busz szolgáltatása megrendelésével járó esetleges többletköltségek fedezetéül.
Lázár János a mai kormányinfón ezt mondta: "Kizárt dolognak tartom, hogy idén elkezdődjön a 3-as metró felújítása." A miniszter szerint a csúszáshoz semmi köze a kormánynak, ugyanis a főváros feladata lenne, hogy kiírja a közbeszerzési pályázatokat, ezeket viszont nem tették meg. Lázár megerősítette, hogy továbbra is támogatják Budapestet a metró felújításában. "Ha most kiírnák a pályázatokat, akkor leghamarabb jövő tavasszal kezdődhetnének meg a felújítások" - mondta a miniszter.
Tarlós István a Hír TV-ben csütörtök este reagált Lázár szavaira, és azt mondta, a kormány kapcsolattartója a felelős: ő az, aki nem képes lezárni az egyeztetést, emiatt áll a folyamat, holott ennek komoly politikai kockázatai vannak. Nincs tehát szó arról, hogy a főváros hibájából állna a közbeszerzés - mondta.
Megyei matricaként avászkodhat be a budapestiek életébe a dugódíj. Forgalomcsökkentésre kevéssé lenne alkalmas a jelenlegi tervezet, inkább hasonlítana egy általános úthasználati díjra. Az új kiadás havonta 700, évente 5000 forint lehet, írja a Napi.hu.
Lapunk hétfői, a BKK járatritkítási terveiről szóló cikkeit követően többen is megszólaltak a közösségi oldalakon. Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója azt írta oldalán, hogy a BKK magyarázkodása, miszerint nincs járatritkítás:
Jól hangzik, csak egy baj van: ez egy ordas hazugság.
Vitézy szerint ha az ember kinyitja a BKK menetrendi oldalát, azt látja az 50-es villamosnál, Dél-Pest egyik legfontosabb gerincvonalán, hogy minden időszakban, csúcsidőben, napközben, hétvégén is ritkul a járatkövetés. Bár a közlemény próbálja összemosni az iskolai szünet végével a menetrendi változásokat, mindennek semmi köze a tanítási szünet végéhez - a menetrendekben könnyen összevethetők a régi és új iskolai és tanszüneti menetrendek is, és az, hogy a ritkítás ettől független. Az új, kiritkított menetrendet például az 50-esen már titokban be is vezették - ennyit arról, hogy szó sincs ilyesmiről.
Harminc éve taxizok, volt már efféle konfliktusom, de az elmúlt egy-két évben már azt hittem, megszűnt ez az erőszakos hozzáállás, mondta lapunknak felháborodva Kapus Ferenc, a City Taxi taxisa, akit a belvárosi Bajcsy-Zsilinszky úton egy taxiállomáson inzultált egy kopasz, nagydarab taxishiéna hétfőn délután.
Mint mondta, a droszt végén állt, eleinte nem is volt előtte más taxi, csak később érkezett egy kocsi. Jött három külföldi utas, akik hozzá ültek be, és már éppen indult volna, amikor egy nagydarab, kopasz férfi megjelent, és habzó szájjal felelősségre vonta, hova viszi az utasait. Többször beijesztett, mintha beütne a lehúzott ablakon, közben azt üvöltötte, hogy szétrúgja a fejét, ha legközelebb ezen az állomáson látja. Hogy nyomatékosítsa szavait, a dermedt utasok előtt beköpött az autóba.
A taxis beszólt a központba, hogy mi történt, de kevés taxi volt a környéken. A rendőrséget nem akarta kihívni, mert mire kijöttek volna, a férfi eltűnik, ezért inkább úgy döntött, ha felzaklatva is, de elviszi az utasokat az úti céljukhoz.
Mint mondta, felháborító, hogy a taxisokat nem tudják megvédeni ezektől a bűnözőktől, akik nyilvánvalóan az egyre több külföldi utas lehúzására szaporodtak el az utóbbi időkben. A taxis nem érti, hogy miért nincs hatósági ellenőrzés, hiszen ezek a hiénák szinte tálcán kínálják magukat.
A napokban arról írtunk, hogy a BKK tehetetlen a pofátlan taxishiénák ellen, sokuknak ugyanis taxidroszt-engedélye sincs, ezért nem tudnak fellépni ellenük. Volt, aki egy egyest ragasztva a kilométerdíj elé, 1280 forintos kilométerdíjjal fuvarozott, de se a BKK, se a Készenléti Rendőrség nem tudott mit tenni ellene.
A BKK nem készített elő és nem vezet be szeptembertől járatritkítási csomagot, áll a BKK közleményében, amelyet lapunknak is megküldött. A tervezett járatritkításról lapunk hétfő reggel számolt be ebben a cikkében.
A járatritkítás előkészítésére vonatkozóan lapunk birtokában olyan BKK-s belső anyagok vannak, amik szerint a fonódó villamosok, valamint az általuk érintett 13 villamosjárat és két buszjárat esetében összességében 3%-os csökkentést tervezett a cég. A csökkenés főleg a 17-es, a 41-es, a 47-es, a 49-es, az 56A vonalakra, valamint a 9-es, 109-es buszvonalakra vonatkozik, a 61-es viszont sűrűbben járna.
A 4-es metró által érintett 12 buszjárat esetében pedig összességében 5%-os csökkentési terv. Itt leginkább a 33-as valamint a 214-es járaton ritkulna a teljesítmény, a többi járaton 1-2%-os a csökkenés.
Lezárták a X. kerületben a Maglódi utat a Jászberényi út és a Kocka utca között, mert víz öntötte el az útpályát - közölte a BKK a Facebook-oldalán. A 28-as villamos helyett a Sörgyár és a Kada utca/Maglódi út között pótlóbusz közlekedik.
Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt közölte az MTI-vel, hogy öt autó elakadt az esőzés miatt összegyűlt vízben a Maglódi úton, a Gitár utca közelében. A tűzoltók megkezdték az autók mentését.
A víz elöntötte az aluljárót az Élessaroknál is, ezért egy ideig nem jártak a 3-as és a 62A-s villamosok sem a Kőbánya alsó vasútállomás és az Örs vezér tere között.
Ha van képe az elárasztott Kőbányáról, kérjük, küldje el az ugyelet@index.inda.hu mailcímre, köszönjük!
Vasárnap megnyitják a Szabadság hidat, így újra a teljes vonalon közlekedik a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as és a 49-es, az 56-os és az 56A villamos.
De hogy ne örüljünk annyira, a BKK nekilát 20 villamosmegálló akadálymentesítésének az Alkotás utcán, a Budaörsi úton és a Villányi úton, így a 17-es, az 59-es, az 59A-s és a 61-es villamosoknak megváltozik a közlekedési rendje.
Információink szerint a BKK az elmúlt hónapokban komoly járatritkítási csomagot készített elő, a máskor szokásos társadalmi egyeztetés nélkül. A járatritkítást szeptember 1-től, spórolási célból kellene bevezetni. Mintegy 60 járat lehet érintett, körülbelül évi 100 millió forint takarítható meg vele.
Íme a legfontosabb érintett járatok:
A napokban bejárta az internetet annak a taxinak a képe, amin az élelmes taxishiéna egy szigszalag segítségével 280 forintos kilométerdíjból 1280 forintosra módosította a kocsija ajtaján szereplő díjszabást, extraprofittal meglovagolva a Sziget fesztivál alatt fellendülő konjunktúrát.
Ha már látszott az engedélyszám a fotón, rákérdeztünk a BKK-nál, hogy lehet ilyen szembeötlő csalással taxizni Budapesten. A válasz elképesztő:
A tanulság: ha hiénázni akarsz, csináld a legpofátlanabb módon, és akkor megúszod a büntetést.
Bár már augusztus 10. körül visszaengedték volna a közúti forgalmat a Szabadság hídra, a BKK a kényszerűségből forgalomcsökkentett híd népszerűségét látva az augusztus végi megnyitás mellett döntött. A gépjárművek elől lezárt hídon egymást érték a spontán szerveződött piknikek, performanszok, táncelőadások. Még Facebook-csoport is alakult arra, hogy a Szabadság hidat ezentúl nyáron tegyék sétálóhíddá. Látszik tehát, hogy szükség van egy gyalogoshídra Budapesten.
Ezt az igényt már többen is felismerték, és az elmúlt 25 évben számos terv született arra, hogy a Duna különböző partszakaszait egyszerűbb vagy grandiózusabb gyaloghíddal kössék össze. Demszky Gábor exfőpolgármester szintén érezte, hogy tennie kellene valamit, és mivel gyaloghidat nem tudott építeni (másmilyet se), hát lezárta és sétálóvá alakíttatta nyári hétvégéken a Lánchidat. Az ötlete bevált, az üres hídon szívesen sétálgattak az emberek. A Demszkyt követő Tarlós István idején aztán elkopott ez a szokás.
A hétvégétől minden pénteken és szombaton egész éjszaka járnak a vonatok több metróvonalon – persze nem Budapesten, hanem Londonban, azonban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezetője a brit példa alapján a gyakorlat átvételét javasolja.
Kell egy torony.
– fogalmazódott meg az egyik nagy magyar építőipari cég vezetőjének fejében, amikor megtudta, hogy egy amerikai nemzeti park szélén felállított kilátó fél év alatt behozta az árát. A magát megnevezni nem kívánó, ismert nagyvállalkozó egy régebbi nyilatkozatában lapunknak elmondta: már korábban is foglalkoztatta a gondolat, hogy egy jelképszerű magas építményt építsen Pesten, de akkor még óriáskerékben gondolkodott. Körbenézett a világ nagyvárosaiban és azt tapasztalta, hogy a kilátótorony a legnagyobb üzlet, ezért, mint mondta, toronyra váltottak.
Nem közlekedik a 69-es villamos a főváros XIV. kerületében, Zuglóban, miután vízcsőtörés miatt mintegy 12 négyzetméteres területen beszakadt az útburkolat a Nagy Lajos király útja és az Erzsébet királyné útja kereszteződésében - írta az MTI helyszíni tapasztalatok alapján.
Múlt szombaton Pasaréten volt dolgom, és a kocsival a Gábor Áron utca és a Pasaréti út kereszteződésében beálltam egy erősen parkolónak tűnő, a felhajtást rámpával megkönnyített helyre. Erre:
A Google Street View képén a baloldali (Mercedes) terepjáró áll ott, ahol én hagytam az autót. Másfél órával később még pont elcsíptem a kerületi közterületeseket, amint a szélvédőn hagyott bírságcédulát fotózzák.
Ez itt járda
– mondta az ellenőr, én meg bután néztem, hiszen én a kocsikon túli, a képen alig látszó két méter széles szakaszt gondoltam járdának, a rámpás helyeken nyilvánvalóan senkit nem akadályoznak az autók. A másik rámpás helyen álló kocsit ugyanúgy tízezerre büntették, mint engem. Egy ott lakó járókelő szerint a tutira menő ellenőrök naponta többször is arra kanyarodnak, és hetente akár több tucatnyi kocsit is megbüntetnek.
A büntetést befizettük, mert rosszul tudtam a szabályt: felhajtó megléte semmit sem jelent, a kresz szerint a járdára csak akkor lehet felállni, ha felfestés vagy tábla azt külön megengedi.
Utólag végiggondolva az, hogy ezen a két helyen legalizálják a parkolást, feltehetőleg azért nem merül fel, mert a ki- és beálló autók lassítanák a forgalmat a kereszteződésben. De mivel a téma most konkrétan az utcán hevert, gondoltam, megkérdezem a második kerület polgármesteri hivatalától, hogy ha már hetente százezreket kaszálnak itt,
merthogy azért ennek így, rámpástul-aszfaltosul elég erős lehúzásszaga van.
Válaszában a hivatal ismertette a vonatkozó kresz-szabályt, majd azt írták, hogy "a kérdéses szakasz mibenléte eléggé egyértelmű".
Szerintem viszont az "eléggé egyértelmű", hogy erre a két, rámpával ellátott helyre a sofőrök nem a szabálysértés biztos tudatában, hanem jóhiszeműen állnak be, ahogy az is "eléggé egyértelmű", hogy egy tisztességes kerületi hatóság ilyenkor nem szétteszi a kezét és a bevételt számolja, hanem megszünteti a helyzetet.
Az átalakításról szóló felvetésre ugyanis a problémaérzékeny hivatal hamisítatlan polgári, egyszersmind szolgáltatói hangnemben azt közölte, hogy azt "nem tudják értelmezni", mert a szabálysértési bírságokból származó bevételek nem hozzájuk, hanem a központi költségvetésbe folynak be.
A BKK vezetése szerda délután döntött a Szabadság híd esetleges előrehozott megnyitásáról: mégis a legelső tervek szerint, augusztus 28-án indulhat el rajta a gépkocsiforgalom, amikor a villamosok is újra forgalomba állnak a felújított pályán.
A BKK már korábban vizsgálta, hogy a hidat korábban megnyitják az autók előtt, Tarlós István lapunknak augusztus 10. környéki dátumot jelölt meg, de végül lemondtak róla, mert a lezárt hidat nagyon megszerették az emberek.
Az elmúlt hetekben számos piknik, szabadidős rendezvény helyszíne volt a Bartók Béla úti pályafelújítás miatt lezárt híd, amire június 16 óta csak gyalogosok és kerékpárosok mehettek fel.
A BKK tájékoztatása szerint augusztus végétől egy ideiglenes forgalomtechnikai állapot lép életbe a Bartók Béla úton, a végleges kialakításról még nem született meg a döntés. Az ideiglenes forgalomtechnikai állapotban még befejező munkák zajlanak majd a Bartók Béla úton, ezen felül a Szent Gellért tér térségében közműfektetési munkák is várhatóak.
Egész hétvégén metrópótló buszok járnak a 3-as metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszán, felújítási munkák miatt – közölte a BKK. A Nagyvárad tértől Újpest-Központ felé a metróközlekedés zavartalan marad.
Két ember meghalt, amikor összeütközött egy személyautó és egy villamos Budapesten a XIV. kerületben az Erzsébet királyné útján péntek délután.
A Kétfarkú Kutya Párt a napokban felvetette, hogy Kaszásdűlőn, egy eddig névtelen közterületet a nemrégiben elhunyt olasz színészről, Carlo Pedersoli művészneve után Bud Spencerről nevezzenek el, írja Óbuda hivatalos honlapja. A kezdeményezés ötletére nyitott az önkormányzat vezetése is, ezért a helyi lakossághoz fordul azzal a kérdéssel, hogy:
Támogatják-e, hogy a Búza utca – Köles utca – Szérűskert utca – Zab utca közötti füves terület egy részét Bud Spencerről nevezzék el?
Háromféleképpen mondhat véleményt a lakosság:
A közterület-elnevezéssel kapcsolatos szavazás augusztus 28-án éjfélig tart. A beérkezett szavazatokat összegezve Bús Balázs polgármester Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata szeptemberi képviselő-testületi ülésre beterjeszti a javaslatot, amit jóváhagyás után a közterület-elnevezések tekintetében illetékes fővárosi közgyűlésnek kell megszavaznia.
Alig egy hétre rá adta be feljelentését Csiga Sándor, a Pilótacentrum vezetője többek között intellektuális okirathamisítás, közokirattal visszaélés, hűtlen kezelés és hatóság megtévesztésének gyanúja miatt, amikor július közepén a Parkerdő nagy csinnadrattával átadta a Hármashatár-hegyen épült turistaházat és kilátót. (Az intellektuális okirathamisítás azt jelenti, hogy valaki közreműködik abban, hogy valótlan adat kerüljön közokiratba.)
A csatát 2012-ben a Pilisi Parkerdő nyerte meg, a repülősöket kirakták, a területen megkezdte a fejlesztést. Csiga Sándor, a Pilótacentrum vezetője azonban nem adta fel. Mint mondta, fellépésükre a Földhivatal végül törölte a Parkerdő tévesen bejegyzett tulajdonjogát a területről, azóta nyerésre áll.
A Parkerdő ugyanis a tulajdonjog törlése után nekiment saját tulajdonosának, a magyar államnak a törlés miatt, ám a pert jogerősen elvesztette, sőt a felülvizsgálati kérelmét is elutasították. Az elmúlt tíz évben tulajdonosként tett intézkedéseinek jogszerűsége ezzel alapjaiban megkérdőjeleződött, közöttük például a repülősök kipaterolása, és a 120 millió forintos turistaház-fejlesztés is.
Öt ember megsérült, amikor egy 133E jelzésű busz és egy személyautó ütközött a fővárosban pénteken délután - közölte az MTI. A baleset a Thököly út és a Szabó József utca kereszteződésében történt, mindkét jármű utasai között vannak sérültek.
A Hirado.hu szerint gyermekek és idősek is vannak a sérültek között, négy mentőautó érkezett a baleset helyszínére.
A Blikk képeket is közölt a balesetről.
Elkészültek az új pihenőpark látványtervei, és a héten megkezdődnek a mélygarázs építését előkészítő munkák is - számolt be a Millenáris Park bővítésének legújabb fejleményeiről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az MTI-nek.
A miniszter, aki a főváros II. és III. kerületének országgyűlési képviselője, elmondta, hogy új szakaszába lép a budai Millenáris Park bővítése, elkészültek a közel 2,5 hektáros pihenőpark látványtervei, és megindult az engedélyezési eljárás.
Több mint háromszáz lombos fával, dús zöld növényzettel, padokkal, játszótérrel és jelentős vízfelülettel készül az új közösségi tér. A parkban két kávézó is nyílik, amik illeszkednek a megújult Széll Kálmán tér környékének és a Lövőház utcának önálló városképi egységet alkotó jellegéhez - közölte a miniszter.
Jelentős eredménynek tekintik, hogy a lebontott minisztériumi irodamonstrum és az egykori Ganz-gyár területének rekultivációjával egy igazi rozsdaövezetet parkosítanak. Az aktív zöldfelület javítani fogja a levegő minőségét a nagy forgalmú Margit körút térségében. A park növényzetét esővízzel öntözik majd, a Jedlik Ányos Terv részeként e-töltőállomásokat alakítanak ki a mélygarázsban, aminek energiaszükségletét napelemek segítségével biztosítják, és a hűtő-, fűtő- és szellőzőrendszert is minél nagyobb részben megújuló energiával táplálják.
A beruházásnak része a mára eléggé "lelakott" régi Millenáris Park megújítása is. A térburkolatokat, ahol szükséges, kicserélik, és minőségi kertészeti elemekkel gazdagítják a Fény utca és a Marczibányi tér közé eső területet is, ami az új parkrésszel átjárható, egységes egészet alkot majd. Ennek érdekében a Fény utca érintett szakaszának műforgalmát a föld alatt vezetik el a Kis Rókus utca felé.
A Mammut épületének korábban takart, és esztétikailag ennek megfelelően kialakított oldalhomlokzatának városképi jelentőségűvé vált oromfala mellé, a parkkal összhangban lévő, de önállóan megtervezett és felépített létesítmény - tájépítészeti elemeket is tartalmazó, több emelet magas "zöldfal-installáció" - épül, ami a régióban egyedülálló lesz. A zöld térfal tervein még dolgoznak az építészek - mondta el az MTI-nek Varga Mihály.
Az 500 férőhelyes, kétszintes mélygarázs elsősorban a Millenáris Park rendezvényeinek parkolási igényeit fogja kiszolgálni, de minden autós számára nyitva áll majd. A mélygarázs építésének előkészületei a héten folytatódnak az egykori irodaépületek még megmaradt földfelszín alatti részeinek elbontásával és a mélygarázs-munkagödör részleges kialakításával, ezért az ideiglenes parkoló egy részét lezárják. Ezzel az ütemmel novemberre végeznek, és ezután kezdődhetnek a mélyépítési munkák.
A megújult Millenáris Parkot várhatóan 2017 második felében vehetik birtokba.
Különböző intenzitással ugyan, de továbbra is folyik a gondolkodás a főváros kerületi beosztásának módosításáról - ismerte el Tarlós István a Népszabadság pénteki számában azt, hogy nem került le a napirendről a budapesti önkormányzati rendszer átalakítása. A főpolgármester óvatos megfogalmazása szerint "tudomása van" arról, hogy létezik egy konkrét térkép, melynek készítői azt mutatták be, hogyan lehetne a kerületek számát a mostani 23-ról nyolcra vagy akár hatra csökkenteni.
Összeütközött két autó szerda délután Budapest XIII. kerületében, a Hegedűs Gyula utca és a Gogol utca kereszteződésében, majd az ütközés következtében az egyik felborult - közölte a katasztrófavédelem. A balesethez percek alatt kiérkeztek a tűzoltók, akik áramtalanították az autókat, és megkezdték a műszaki mentést. A munkálatok idejére a Hegedűs Gyula utca érintett szakaszát teljes szélességében lezárták. Egy ember megsérült, őt a mentők ellátják.
Az egyik szerelvény teteje füstölt a metró 3-as vonalán, a Nagyvárad téri állomáson, az Újpest központ felé tartó oldalon - közölte a katasztrófavédelem. A szerelvényt és az állomást is kiürítették, a fővárosi hivatásos tűzoltók kiérkezésére azonban megszűnt a füstölés. Az egységek hőkamerával vizsgálják át a szerelvényt.
A napokban állt forgalomba a HÉV szentendrei vonalán a BKV által felújított, az ironikus szuperhév nevet elnyert HÉV-szerelvény. A felújítás megállt az egy szem prototípusnál, pedig az utasok szemmel láthatóan jobban érzik magukat a felújított, áttervezett utasterű, wifivel, konnektorokkal, ledes világítással ellátott kocsikon.
Ahogy a BKV kiszámolta, a teljes, 91 darabos HÉV-flotta felújítása kijönne 60 milliárd forintból, de nem kezdenek neki, mert a legutolsó megállapodás szerint az állam átveszi a HÉV-vonalakat a fővárostól. Az államnak pedig egyelőre egy darab HÉV-vel kapcsolatos fejlesztési terve van: a csepeli HÉV lecserélése villamosra.
Csakhogy a fél éve megindult átadás-átvétel információink szerint nem megy zökkenőmentesen, hiába nyilatkozta azt Rogán Antal egy januári interjúban, hogy az átadással kapcsolatban már csak részletkérdéseket kell lezárni, köztük pénzügyieket. Pont a pénzügyi kérdéseken nem tudtak eddig túllépni, pedig közeleg a november 30-i határidő a tárgyalások lezárására.
A legfontosabb elhangzott állítások:
Nem lesz a metrófelújításra uniós forrás. Ha a főváros úgy dönt, hogy hitelt vesz fel, a kormány kész garanciát nyújtani.
– mondta Lázár János, miniszterelnökséget vezető miniszter.
Az EU örömmel vesz részt a projekt részfinanszírozásában, 60 százalékosnál kevesebb uniós támogatásra nem számítanak.
– jelentette ki Tarlós István főpolgármester.
Kiderült, a kormány még be se nyújtotta a finanszírozási igényt a 3-as metróra az Európai Bizottságnál, de még be fogják nyújtani. Jelenleg a 2014-es közlekedési programmegállapodás van Brüsszelben, amiben alig volt fővárosi fejlesztési igény. Mint ismeretes, 2014-től datálódik a Tarlós-Lázár háborúnak nevezett politikai konfliktus a főváros és a kormány között, ugyanis Lázár volt az, aki lehúzta a listáról a fővárosi projekteket.
A hétvégén, a Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt három- helyett hatkocsis szerelvényeket indít a gödöllői (H8-as) HÉV-vonalon a Budapesti Közlekedési Központ. A gödöllői HÉV pénteken a délutáni csúcsidőszakban, szombaton és vasárnap reggel 7 és este 20 óra között a kényelmesebb utazás miatt három helyett hatkocsis szerelvényekkel közlekedik.
A Hungaroring, ami Mogyoród mellett található, Budapestről tömegközlekedéssel a Gödöllő felé tartó H8-as HÉV-vel közelíthető meg, az Örs vezér teréről. A HÉV-ek közül a Hungaroring kizárólag a Gödöllőig közlekedő H8-assal érhető el, a Cinkotára vagy Csömörre tartó H9-essel nem.
Közölték: a Forma-1-es futam helyszíne a H8-as HÉV Szilasliget megállóhelyétől gyalog, Mogyoród állomásról pedig közvetlen buszjárattal is megközelíthető. A versenypálya 3-as, 4-es, 5-ös és 6-os kapuján át elérhető szektorokhoz Szilasliget, míg az 1-es, a 2-es, a 7-es, illetve a 8-as kapun át elérhetőkhöz Mogyoród állomáson célszerű a HÉV-ről leszállni. A távolság gyalog az állomásoktól körülbelül 2,5 kilométer, ami 35-40 perc alatt megtehető.
A mogyoródi Hungaroring versenypályán pénteken, szombaton és vasárnap rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
Az Országos Mentőszolgálat is készül a versenyre, 150 szakemberrel, 21 mentőkocsival, két mentőhelikopterrel, két speciális kimentő csapattal és hat orvosi gyorsbeavatkozó egységgel lesznek jelen a helyszínen. A versenyen egy belgyógyászati és traumatológiai ellátásra egyaránt alkalmas ambulancia is működni fog, a versenypálya két pontjára pedig nagy teljesítményű mentőmotorokat telepítenek.