Számos levél érkezett cikkünkre, ami arról szólt, hogy egy bliccelő dulakodásba keveredett két ellenőrrel Gazdagrétnél a buszon, vélelmezhetően eltörte a bakancsával a lábujját, ezután a rendőrök kiérkezéséiig a buszvezető rázárta az ajtókat az utasokra. A cikkből kiderült, hogy a BKV alkalmazottai jogtalanul korlátozták a dulakodásban nem résztvevő utasok személyi szabadságát, de mi van a bliccelővel? Egyáltalán meddig mehet el egy ellenőr a jogaival élve, és mit tehet egy utas, ha úgy érzi, jogaiban korlátozzák?
Normális esetben a két alapfeltétel teljesül, és nem alakul ki konfliktus az utas és az ellenőr között:
A gond akkor van, ha az utas sem tartja be szabályokat, és az ellenőr is túllép a hatáskörén, és testi kényszert próbál alkalmazni, hogy betartassa vele. Ebben a cikkben nem kívánunk senkit arra biztatni, hogy vegye semmibe az ellenőröket, mert nincs joguk feltartóztatni az utasokat, de több levelet is kaptunk ellenőri túlkapások miatt, ezért fontos tisztázni, mit lehet tenni egy ilyen helyzetben.
Lévén, hogy munkahelyem nem messze helyezkedik el a Kossuth Lajos utca - Váci utca kereszteződésétől így egy igen érdekes és egyben veszélyes jelenségre lettem figyelmes, írta lapunknak Róbert. Történt ugyanis, hogy a zebrán átkelve, az arra éppen kikanyarodó autós hangos dudaszó kíséretében sürgette, miközben a gyalogoslámpa zöld volt.
Szerinte viszont piros és bármily meglepő mindkettőnknek igaza lett, ahogy az a lenti egy nappal később készült videón is látszik. Ugyanis az egyik zöldet mutat a másik pirosat, és ez nem egyszeri alkalom, hanem állandó.
- tette hozzá.
Háromnegyed 2 előtt nem sokkal érkezett a bejelentés, hogy a 3-as metró helyett pótlóbusz közlekedik a Nagyvárad tér a Deák tér között
járműhiba miatt.
A járműhiba egészen pontosan az volt, hogy
A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szerint a Kőbánya-Kispest felé tartó szerelvény egyik kocsija alól jött a füst. A szerelvényt és az állomást kiürítették. A tűzoltók hőkamerával keresték a meghibásodás helyét.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, Tarlós István visszavonulót fújt, és várhatóan újra megváltozik a parkolási rendelet, amellyel a legutóbbi közgyűlés eltörölte az ötperces cetliváltó türelmi időt. Olvasóink leveleiből kiderül: a főpolgármester darázsfészekbe nyúlt.
Tarlós múlt pénteki sajtótájékoztatóján arra hivatkozott, hogy a Kúria döntése miatt törölték el az ötperces türelmi időt, de a jóhiszemű autósokat nem fogják megbüntetni a közterület-felügyelők, egyébként is ott van az SMS-parkolás. Mint kiderült, ez több sebből is vérzik.
Olvasónk néhány hete a 8-as buszon utazott Gazdagréti tér felől, amikor kellemetlen helyzetbe keveredett. A Farkasréti temetőnél felszállt két ellenőrnő, akit megtámadott egy bliccelő női utas. A dulakodás közben a buszvezető bezárta az ajtókat.
A tisztességes utasokat, a bliccelőt, mindenkit bezártak a buszba 20-25 percre, azzal hogy a rendőrség kiérkezéséiig nem hagyhatjuk el a buszt. A Sion lépcső megállóban bezárva vártunk a buszon, közben gondolkodtam hogy a BKV már börtönként és erőszakszervezetként is funkcionál.
– emlékezett vissza olvasónk.
Először a BKK-t kérdeztük, milyen jogi alapon zárták be az utasokat a buszba. A BKK szerint a buszvezető jogszerűen járt el, mert a bűncselekményt elkövetőt bárki elfoghatja, és átadhatja a rendőrségnek, a bliccelő pedig közfeladatot ellátó személy elleni erőszakoskodott, konkrétan eltörte a lábujját, amikor bakancsával rátaposott az ellenőrnő lábára. A többi utas fogva tartásáról azonban a válasz hallgatott.
A már meglévő, az Ostoros út páratlan oldalán található parkoló átépítésével és bővítésével Cinkota HÉV állomásnál új P+R és - a kerékpárosoknak - B+R parkoló is lesz, írja az MTI a BKK közleménye alapján.
Hétfőtől az újjáépítés idejére a parkolót teljesen lezárják. A munkálatok keretében az eddig burkolatlan terület térkő- és aszfaltburkolatot kap, és kapacitása is jelentősen, 82-ről 165-re nő.
Mindezek mellett egy új, 40 férőhelyes, fedett kerékpártárolót is létesítenek, körülbelül száz méteren az Ostoros út is új burkolatot kap, valamint több mint hatszáz négyzetméteren megújulnak a zöldfelületek és hetven fát is ültetnek.
Várhatóan június végéig tartó munkálatok végeztével egy "korszerű, kamerákkal ellátott, díjmentes parkoló áll majd az ügyfelek rendelkezésére" - írta a BKK.
A kivitelezés alatt a Volánbusz Zrt. autóbuszainak a Vidám vásár úton alakítanak ki ideiglenes autóbusz-végállomást, a fővárosi 174-es és a 175-ös buszok az ideiglenesen forgalomba helyezett Állomás téri új autóbusz-végállomáson állnak meg. A munkálatok befejezését követően a Volánbusz Zrt. autóbuszainak végállomása mellé kerül az Ostoros út túloldaláról a 174-es és a 175-ös járatok végállomása is.
Hétfőtől várhatóan két évig módosított útvonalon jár a 15-ös és a 115-ös autóbusz, mert az V. kerületi József nádor téren mélygarázst építenek, írja az MTI a BKK közleménye alapján.
A Népszabadság cikke szerint a József nádor téren hamarosan kivágják a fákat és három emelet mély gödröt ásnak a mélygarázs építéshez. A 4,5 milliárd forintba kerülő beruházás két év alatt készül el. Az OTP Ingatlan Zrt. 10 évvel ezelőtt nyerte el az V. kerületi önkormányzat által kiírt pályázatot, de csak a héten vehette birtokba a területet, ugyanis a tender nyomán kötött szerződést többször is megtámadták. Vizsgálta a Nemzeti Nyomozó Iroda is, de a nyomozás eredménytelenül zárult, a jogvita pedig a Kúriáig jutott, amely tavaly helybenhagyta a szerződést.
Az OTP Ingatlan Zrt. vezérigazgatója a lapnak azt mondta, hogy a 16 hónaposra tervezett építkezés régészeti feltárással indul, a gödröt nyáron kezdik kiásni. A téren található 24 fából két átültethetőnek máshol keresnek helyet, a többit kivágják. A mélygarázs elkészülte után viszont 51 fából álló fasort telepítenek.
A téren két füvesített négyszöget is kialakítanak kovácsoltvas kerítéssel körbevéve, körülöttük padokat, kandelábereket és kerékpártárolókat helyeznek ki. A téren lesz egy Zsolnay és egy Herendi kút is.
A háromszintes mélygarázsban 525 autó parkolhat majd egyidejűleg, 20-60 helyet pedig elektromos töltőállomással is felszerelnek.
Izgatott üzenetet küldött az egyik kollégánk a szerkesztőségbe a nemrég véget ért budapesti tűzijátékkal kapcsolatban:
Kiba... nagy és hangos volt. A Dunáról lőttek, uszályról. Olyan füst volt, hogy alig lehetett látni a pesti oldalt. Fél órán át tartott. A Vigadóban lehetett valami, onnan lézerezték a füstöt meg a szemközti házakat.
Kollégánk úgy tudja, a kínai turisztikai hivatali delegációjának szólt a látványos durrogtatás. A környékbelieket viszont korábban nem értesítették erről, csak a Döbrentei utca 6. lakóit. Sőt, állítólag azt is hozzátették, nem kell aggódni a lézerfények miatt, mert a látványos show-hoz
biolézert használtak!
Az elmúlt hetekben, a Stefánia út öreg, elhanyagolt fáit (jellemzően ostorfák), a főváros kertészeti vállalatának emberei darus-kosaras kocsikkal, ágdaráló aggregátokkal és láncfűrészekkel felszerelve megnyesték, megnyírták, megmetszették - kezdi szomorú beszámolóját Nagy Géza képzőművész.
Beszámolója szerint a Stefánia teljes hosszában hetekig tartott a hangos tevékenység. Olvasónk a következőket vette észre laikusként:
924 000 Ft
Ekkora összeget fizetett be egy 32-szeres bliccelő csütörtökön a BKK kasszájába, miután a bíróságon elbukta a perét, ezt a sokkoló összeget Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója közölte meghívott vendégként Tarlós István sajtótájékoztatóján, azt demonstrálva, hogy a cég komolyabban veszi a pótdíjaztatást. Hozzátette: egy felmérés szerint a BKK utaselégedettségi indexe 46-ról 66%-ra, azaz 20%-kal emelkedett, főleg a komfort, a biztonság és az ár terén.
10, május
Ekkor adják át várhatóan a fonódó villamost a kész Széll Kálmán térrel együtt idén. A villamos lánchídi alagútja március 14-én kész lesz, onnantól folyamatos lesz a forgalom a vonalon.
-1 gyorsvillamos
Tarlós közölte: van olyan elképzelés, hogy az újpalotai gyorsvillamos kimarad tervezett fejlesztésekből, mert egyrészt megtérülési mutatója sem jó, másrészt a 3-as metró felújítására kell a pénz.
Fű alatt változtattak a parkolási szabályokon Budapesten. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes előterjesztését február 17-én fogadta el a közgyűlés, az Mfor.hu szúrta ki az autósokat hátrányosan érintő módosítást.
Átdolgozott javaslatot készített a BKK a 4-es metró indításával kapcsolatban a párhuzamos felszíni buszjáratok megszüntetéséről, és most kíváncsi az utasok véleményére.
Ez lenne tehát az új budai buszhálózat, de még nem írták alá: egy elementáris lakossági felháborodás még megmenthet egy szeretett járatot. Március 16-ig itt teheti meg, éljen állampolgári jogaival!
Tégla méretű kő- és vasbetondarabok hullottak le szerda délelőtt Budapesten a Petőfi hídról a budai alsó rakpartra - közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság. A tűzoltók létrás kocsiról eltávolították a hídról a még veszélyesen lógó darabokat, erre az időre lezárták a Petőfi hídnál a budai alsó rakpartot. A tűzoltók azóta befejezték a munkát, újra járható a budai alsó rakpart.
Senki sem sérült meg, anyagi kár sem keletkezett. A hídmester bevonásával indítottak vizsgálatot, aki megállapította, hogy burkolati elemek hullottak le a hídról.
2011-ben írtunk arról, hogy a Petőfi híd felújításra szorul. A Petőfi híd korrózióvédelmét 20 évre tervezték, már több mint 30 éves.
A Petőfi híd a II. világháború utáni újjáépítését követően 1980-ban volt utoljára teljes körűen felújítva. 1996-ban a Nagykörút felújításával együtt átépítették a villamosvágányokat, valamint az útpálya burkolatát. Pályaszint alatti acélszerkezeti, korrózióvédelmi felújítás viszont nem volt, így a korrózióvédelmi bevonat elérte a 30 éves kort. A meglévő alkid-gyanta bevonat akkori tervezett élettartama 15-20 év.
A 2010-es fővizsgálat kimutatta, hogy a Petőfi híd, különösen a vágányzóna víztelenítési rendszere tönkrement. A hídfőkben lévő helyiségek átázottak, a híd acélszerkezetén, a pályaszint alatt jelentős korróziós károsodások láthatók.
A vasbeton pályalemez a dilatációk környékén ázik, a szigetelés tönkrement - írjuk a 2011-es cikben. A járdakonzolokra épített 12 cm vastag vasbeton járdalemez jelentős korróziós károkat szenvedett, különösen a kábelaknák környezetében.
A híd szükséges felújítási munkáit – a hídfőktől, pillérektől kezdve a közvilágítási kandeláberekig – magában foglaló beruházás becsült költsége a Boráros téri kapcsolódó felüljáró felújítási munkáival együtt mai áron 10 milliárd forint, ami például a kiegészítő beruházásokkal (a Boráros téri aluljáró rendezése, szintbeli gyalogoskapcsolatok létesítése) még jelentősen növekedhet.
A rekonstrukció eseti forgalomkorlátozások mellett elvégezhető, teljes, hónapokig tartó hídzár nélkül.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közzétette a tavaszi útfelújítási programot, amiből kiderül, hogy hamarosan rendbe teszik a XVI. kerületi Csömöri út János utca és Szlovák utca közötti részét, és a X. kerületi Keresztúri utat a vasúti átjárótól a Határmalom utcáig.
Vegye mindenki tudomásul, hogy Tarlós Istvánnak sem Habony Árpád, sem Lázár János, de még Orbán Viktor sem adhat utasításokat - ez a fő üzenete annak az interjúnak, amit a Magyar Nemzet készített a Budapest főpolgármesterével. Amikor az újságíró azt kérdezi Tarlóstól, hogy mit csinál Habony Árpádnak a városházán és mekkora befolyása van Budapest ügyeire, a főpolgármester azt mondja
Csak nem gondolja komolyan, hogy nekem Habony Árpád utasításokat adhat? A főpolgármester nem rúgható ki, nem utasítgatható. Fejezzük be ezt a sületlen játékot!
Bontják a Kontrax Irodaházat, a kilencvenes évek egyik ikonikus épületét a Hungária körút és az Egressy út sarkán - írja a Blikk. Az Építészfórum szerint a '90-es évek elején egy addig itthon nem látott, szokatlanul magas építészeti minőségként jelent meg. A Kontrax irodaház az évek során használaton kívülivé vált, lepusztult, végül pedig bontásra ítélték.
Az irodatechnikai berendezéseket, faxokat és telefonokat forgalmazó és a sárga oldalak üzleti telefonkönyvet is kiadó cég gyors felemelkedése után jött a csőd 1993-ban.
A cég csődje után még 23 évig húzta, egy időben egy kozmetikai cég logója virított rajta, de üresen állt.
Az irodaház első üteme üveg függönyfalakkal egy olyan építészeti és műszaki minőséget hordozott, ami a tőlünk nyugatra fekvő országokban mint vállalati emblémaként és szimbólum ma is természetes és mindennapos - emlékszik vissza az Építészfórum. A Molnár Péter, Sylvester Ádám és Vajai Tamás által megálmodott épület hosszú éveken keresztül állta és kiállta az idő próbáját, a ház volt mások mellett filmforgatás high-tech helyszíne is, a belsőépítészeti tervek a nagy hírű chicagói SOM irodában készültek.
Az elmúlt években a korát évekkel megelőző épület az enyészeté lett, a környék hajléktalanjainak szállása lett, és kifosztották.
Hajdú Lászlót, Újpalota DK-s polgármesterét maga Tarlós István főpolgármester tájékoztatta arról, hogy nem kezdődik meg a városrészt a Keleti pályaudvarral összekötő gyorsvillamos. „Most mi magunk értük el azt, hogy ha ilyen balhés ez, akkor máshová viszik a pénzt” – idézi a polgármester kerületi tévének adott interjúját az Ittlakunk.hu.
A kiírás szerint a feladat a 17,3 kilométer hosszúságú vonal teljes felújításának a tervezése, amelyből 15,5 kilométer alagútban fut. Ezen belül az ajánlatnak tartalmaznia kell a Deák téri - M2-es és M3-as vonal - összekötő vágány alagútjának részleges felújítását, a 19 metróállomás teljes körű felújítását, az Újpest Városközponttól a Határ útig.
A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, viszont része a munkának a Kőér utcai járműtelep részleges felújítása és fejlesztése, továbbá a Szabó Ervin téri diszpécserház részleges átalakítása is.
Az ajánlatkérés nem tartalmazza a vasúti pálya, továbbá a mozgólépcsők és liftek felújításának a tervezését, viszont az állomásokon meg kell tervezni a belső beépítést, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot is. Része a munkának a kijárati épületek felújításának tervezése, továbbá az érintett felszíni területek áttervezése.
Az ajánlattételi határidő március 21. A kiíró megjegyzése szerint a BKV a 2014-2020 közötti uniós finanszírozási időszak Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programja (IKOP) keretében támogatási igényt kíván benyújtani a tervezési szerződés finanszírozására.
Tarlós István főpolgármester február elején jelentette be, hogy elkészült a 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30.
Az elkészült ütemterv szerint a felszíni pótlások kiépítése már 2016 első félévében megkezdődne, és a metrófelújítás első ütemének is 2016. november-decemberben meg kell kezdődnie - mondta Tarlós István.
Keddtől újra a teljes vonalon jár a szentendrei (H5-ös) HÉV - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán hétfőn.
Azt írták, hogy a terveknek megfelelően befejezik az ágyazatcserét a Bem rakparti alagútban, ezért a HÉV ismét a Batthyány tér és Békásmegyer, illetve Szentendre között szállítja az utasokat.
A munka ütemezésénél a BKK kiemelt figyelmet fordított arra, hogy ne a budai fonódó villamoshálózat forgalomkorlátozásaival egyidejűleg építkezzenek a H5-ös HÉV alagútjában. A munka egy hónapig folyt az alagútban.
A Budaörsi úti új közúti csomópont építésének következő üteme kedd reggeltől várhatóan három hétig tart - közölte a BKK hétfőn az MTI-vel.
Két forgalmi sáv a Budaörsi út hegy felőli oldalán, egy pedig a munkaterület másik oldalán, az ellenkező irányú sávban vezet majd az M1-M7-es autópálya felé, így a Budaörsi úton továbbra is kétszer három sávon haladhat a forgalom.
A befelé vezető oldalon a főpálya három sávja már egymás mellett, az újonnan megépült útpályán halad majd. Folytatódik a Boldizsár utcai csomópont átépítése, a járművek a Balatoni út új, emelt pályáján közlekedhetnek a városközpont felé. A Március utcába és a Rimaszombati útra ki- és behajtani a Budaörsi út felől, a főpályáról lehet majd.
Megjegyezték, hogy az 53-as busz Sasadi út nevű megállóhelyét a Mindszenty József bíboros tér felé hetven méterrel előbbre, a Sasadi útra helyezik.
A városból kifelé tartó 139-es, 140-es, 140A, 142-es, 150-es, 239-es, 240-es, 252-es, 253-as, 908-as, 940-es, 941-es, 972-es és 972B buszok Sasadi út nevű megállóhelyét kilencven méterrel előbbre helyezik a Budaörsi úton, a Sasadi út és a Beregszász út közé épített peronszigetre - olvasható a közleményben.
Korlátozzák a forgalmat Budapesten a III. kerületben, a Pomázi út és az Aranyhegyi út környékén hétfő reggeltől előreláthatólag március 15-éig, jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKK közleménye szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta a hosszú CAF villamosok típusengedélyét, valamint az első szerelvény üzembe helyezési engedélyét, így március végén forgalomba állhat Budapesten a világ leghosszabb villamosa.
A tanúsítványra továbbra nyolc Budapesten lévő villamos vár még, illetve érkezik még három szerelvény a következő hónapokban, így az új járműből összesen 12 közlekedik majd az 1-es villamos vonalán.
Március 15-től több autót lehet majd kitiltani a forgalomból a szmogriadó riasztási fokozata esetén – fogalmazott Tarlós István budapesti főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. A legszennyezőbb gépjárművek kategóriáját kibővítették, az autók egyharmada lesz kitiltható.
A főváros ez évi költségvetéséről azt mondta, „az adott körülmények között végrehajtható”. Kiemelte, hogy több mint 10 milliárd forintot fordít a költségvetés 15 kerületben útfelújításra, több mint 70 fontos közlekedési útvonalat fognak felújítani év végéig, ígérte.
Újra felmerült, Habony Árpád milyen minőségében jött be beszélgetni az agglomerációs járatok kérdéséről a Városházára. Tarlós azt mondta, sosem tagadta le, hogy Habony ott járt, de a további kérdéseket szenilis csapongásnak nevezte. „Habony Árpád-i minőségében járt itt” – ismételte többször. „Előfordul, hogy néha beszélünk, az ördög vigye el” – magyarázta, kikérve magának, hogy magyarázkodnia kelljen. Tarlós kiemelte, sosem állította, hogy a miniszterelnök küldte Habonyt, akivel, mint mondta, egy dologban hasonlítanak egymásra: egyikük sem párttag a Fideszben. Magánbeszélgetést folytattak, nem közügy, miről – mondta, egyszer azt is kifejtve, hogy jószolgálati küldetést hajtott létre, de ennek részleteire nem tért ki.
Több olvasónk panaszkodott, hogy a Kolosy téren és a mellette lévő megállók között feltorlódnak a villamosok. A Kolosy téri megállónál ugyanis a forgalomirányítás a Szépvölgyi úti autós keresztforgalmat támogatja. Így fordulhat elő, hogy 90 másodperc piros után csak 30 másodperc zöldet kap a 17-es és a 19 -es villamos:
A villamos áthaladását tovább lassítja, hogy a Bécsi út ezen szakaszán az autóforgalom is a sínen zajlik, ezért már néhány gépjármű is megakadályozza, hogy a szerelvény a megállóba gördülhessen, így általában 2 pirosat is végig kell várnia.
Sokszor 2-3 szerelvény is feltorlódik a megállók között, így a dugóban állva a menetrendet sem tudják tartani, az utasok pedig az álló járművekben kénytelenek vesztegelni. A kedvezőtlenül beállított lámpák az Amfiteátrum és a Zsigmond tér felöli forgalmat is megfogják.
Megkérdeztük a BKK-t, átállítják-e a lámpaváltási ciklusokat a panaszok miatt. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
és a következő jött ki:
Az úgynevezett master plan kissé elnagyoltan vázolja fel az elképzeléseket. Más lesz a közlekedés az olimpia alatt, és más előtte-utána. Kezdjük az utóbbival. Először is megszűnne a csepeli HÉV. A vonalán, a Kvassay hídig felhasználva a vágányait, villamos közlekedne. A szigetcsúcs után új vágányokat építenének ki 800 méter hosszan a Közvágóhídig, ahol az új, 7-es számra hallgató csepeli villamos belefonódna a) a 2-es villamos vonalába, b) az 1-es villamos vonalába.
Sok pénzről és beruházásról döntött ma a fővárosi közgyűlés: szavaztak a 2017-es budapesti vizes világbajnokság és a 3-as metró felújítása körüli beruházásokról és beszerzésekről, valamint a fővárosi önkormányzat 2016-os költségvetéséről is. Emellett szigorították a szmogriadót, illetve szavaztak a budapesti fürdők felújítására szánt hitel felvételéről is.
Az első napirendi pont a költségvetés volt, amelyet a közgyűlés megszavazott. Ebből kiderült, hogy a főváros 228 milliárd bevétellel és 313 milliárd kiadással számol. A különbözetet a tervezet szerint maradványpénzből és hitelből finanszíroznák.
Az egyik előterjesztő, Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes szerint megalapozott, vállalható költségvetés a 2016-os. Mint kifejtette: magasabb iparűzési adóval számoltak, lesznek fejlesztési források uniós, állami és fővárosi forrásból; továbbá a közösségi közlekedés finanszírozása is megoldódni látszik azzal, hogy a kormány átveszi az agglomerációs közlekedés finanszírozását a fővárostól.
Ellenzéki képviselők nem voltak ilyen bizakodóak. Gy. Németh Erzsébet DK-s politikus szerint például nonszensz, hogy a könyvvizsgáló egy állami nyilatkozatot, egy 12,4 milliárdos ígéretet beépített a költségvetésbe (agglomerációs járatok), illetve számolnak 21 milliárd forintnyi Főgáz-részvény eladásával. Karácsony Gergely, Zugló PM-es polgármestere szerint az eladósodás és vagyonfelélés költségvetése a 2016-os. Kocsis Máté józsefvárosi polgármester zárta a vitát, aki szerint súlytalanok az ellenérvek, a fővárosi költségvetésről pedig elmondható, hogy stabil, kiszámítható.
Tarlós-humor: a főpolgármester szerint, amikor az MSZP-s képviselők számon kérnek bármit a 2010 utáni fővárosi vezetésen, az olyan, mintha a szövetségesek néhány nappal a bombázás után megkérdezték volna Drezdát, hogy miért vannak még mindig romos házak.
A közgyűlés megszavazta, hogy a közgyűlés kötelezettséget vállal a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciójának előkészítéséhez szükséges 2 milliárd forint biztosítására, és jóváhagyta a kiviteli tervek elkészítéséhez kapcsolódó fejlesztési megállapodást és engedélyokiratot.
A közgyűlés egyik eredeti pontja volt, hogy az idei költségvetésből biztosítják a 3-as metró felújítása miatt szükséges 150 darab új, alacsony padlós, csuklós pótlóbusz beszerzésére szükséges 13,37 milliárd forintot. A testület ezzel egyben hatályon kívül is helyezte azt a korábbi döntést, hogy a BKV Zrt. hitelt vehet föl az autóbuszok beszerzésére. Ezt a napirendi pontot azonban az előterjesztő most visszavonta, így lekerült a napirendről.
Megszavazták ugyanakkor a hűvösvölgyi támfal 600 milliós felújítását, illetve egy nemzetközi klímavédelmi kezdeményezés akciótervének elfogadását is.
A közgyűlés megszavazta a 2017-es vizes világbajnokság megrendezéséhez kapcsolódó döntéseket is. Többek között:
A fővárosi közgyűlés megszavazta a szmogriadóról szóló rendelet módosítását is. A rendelet komoly szigorításon ment át, a szmoghelyzeti riasztási fokozatban forgalomkorlátozással érintettek köre jelentősen bővült. Karácsony Gergely szerint gyakorlatilag az időjárástól függ, hogy van-e szmogriadó, mert az autósforgalmon nem múlik, bármikor lehetne, így ő még szigorítana is, Gy. Németh Erzsébet szerint azonban túl szigorú lesz a rendelet, és a tiltás helyett valami komplexebb megoldásra lenne szükség. A rendelet módosítását itt olvashatja el.
Röviden: az eddigi szabályozás szerint a fővárosi szmogriadó riasztási fokozata miatt elrendelt – például a szálló por esetén 6 órától 22 óráig tartó – forgalomkorlátozás esetén az autók 7-8%-a (46-76 ezer) volt kizárva a forgalomból (ha az agglomerációs vagy azon belül a budapesti adatokat vesszük figyelembe), a mostani szabályozással viszont – az előbbi érintett kört a 2-es, illetve 4-es jelű környezetvédelmi osztállyal bővítve – a gépjárművek 29-32%-a (mintegy 186-307 ezer) zárható ki.
A főváros megszavazott egy 1,9 milliárdos hitelfelvételt, melyet fürdők felújítására fordítanának: 1,2 milliárdot a Palatinus Fürdő főépületének rekonstrukciójára és téliesítésére, 500 milliót a Széchenyi Gyógyfürdő gépészeti korszerűsítésére és 200 millió forintot a Paskál Strandfürdő téliesítésére. A hitelt hétéves futamidővel vennék fel. A felújításoknál 3 milliárd saját forrást használnának fel a hitel mellett.
...de azért Karácsony <3 Ba>
Uniós forrásokból több százmilliárd forintból újítják fel a HÉV vasúti pályáit, a felújított vonalakon a Flirt könnyített változata járhat majd a régi kocsik helyett, írja a Magyar Idők.
A lap értesülései szerint a városhatáron átlépő HÉV-pályákat a MÁV szabványait is figyelembe véve újítják fel. Ezeket új szakaszok építésével össze is kötik az állami vasúttársaság elővárosi vonalaival.