A Fővárosi Törvényszék csütörtökön helyben hagyta a PKKB korábbi ítéletét, mely szerint az alperes BKK-nak és a KÉSZ Zrt.-nek ki kell adni a Széll Kálmán tér felújítási munkáinak tételes elszámolásait. A másodfokú döntés után az ítélet jogerőre emelkedett, az Index tárt karokkal várja az adathalmazt.
Az Index 2015 júniusában nyújtott be a BKK-nak közérdekű adatigénylést, amelyben a projekthez kapcsolódó összes elszámolást, a számlákhoz kapcsolódó teljesítésigazolást, az alvállalkozók teljes listáját, valamint az alvállalkozókkal megkötött szerződéseket kérte. A BKK kiadott egy teljesítési igazolást, valamint elküldte az alvállalkozók listáját. Viszont nem adták ki a teljesítési igazoláshoz tartozó tételes elszámolást, mert álláspontja szerint az "a kivitelező konzorcium üzleti tevékenységére nézve aránytalan sérelmet okoz". Nem kaptuk meg az alvállalkozók szerződéseit sem, ezért bírósághoz fordultunk.
A napokban bejelentette, hogy lehet, mégis indulna a főpolgármesteri posztért 2019-ben. Kinek szólt az üzenet? Orbán Viktornak, a Fidesznek vagy Kocsis Máténak, aki már be lett harangozva utódnak?
Kocsis Máténak semmi esetre sem. Az ő személye az én szándékaim szerint egyáltalán nem volt benne ebben az üzenetben. 2019 októbere még messze van, és a Fideszben ezek a jelölések ritkán szoktak eldőlni négy évvel korábban. Nem feltétlenül üzengetek.
A jelölés nem jelenti azt, hogy valaki elindul, azonkívül pártjelölés nélkül is el lehet indulni. Indulhat függetlenként is.
Nem azt jelentettem be, hogy kvalifikálom magam 2019-re, csak arra utaltam, hogy egyelőre ebben az országban messze a legtöbb személyre szóló szavazatot én kaptam. Valamivel engem a budapestiek megbíztak. A miniszterelnök országépítő munkájához lojális vagyok, továbbra is támogatom, ellenben a Budapest-politikával nem értek egyet. Ennek most elég keményen hangot adtam.
Mi a baj a Budapest-politikával?
Komolyan kérdezi? Nagyon sajnálom, hogy egyesek meggyőzték a miniszterelnököt arról, hogy elég a pénz arra, amire nem elég. Egy közel kétmilliós nagyváros tömegközlekedése sok pénzbe kerül. A BKK kötött az NFM-mel egy megállapodást, amit nem teljesített az NFM, 2015-ben egy fillért sem adott az agglomerációs közlekedésre. Csak el kellene olvasni a szerződést, a költségvetési törvényt és a Budapest ’21 megállapodást (a megállapodás – exkluzív Tarlós-széljegyzettel – letölthető innen). A BKK a múlt héten elküldte a felszólító levelet, hogy fizessenek, és ha 15 napon belül nem teszik, felmondjuk a szerződést. A fővárosi tömegközlekedés kérdésében én már a miniszterelnöknek se tudok engedni, nem értek egyet az ezzel kapcsolatos álláspontjával.
„A 8004-es donorkocsi lett, hiányoznak a külső tükrök, a műszerfalból már kiszedtek kapcsolót, áramszedőt is raktak át törés miatt másik kocsira, az utastérben az összes felső rekesz nyitva.......és a tetejét még nem is néztük!″ – jelent meg az alábbi értesülés Index trolibuszos fórumán.
Mivel a donorbusz-jelenség nem új a BKV-nál, már régebben is írtunk erről, ezért most is megkerestük a BKV-t és a BKK-t az ügyben.
A BKK válasza szerint a 8004-es pályaszámú trolibusz nem lett donor jármű. A jármű balesetet szenvedett, a javítást a BKV, mint a jármű üzemeltetője fogja végrehajtani. A jármű javításához szükséges technológiát kidolgozta, azt a gyártó felé jóváhagyásra megküldte. A javítási feladatok technológiájának gyártói jóváhagyása az esetleges garanciavesztés miatt szükséges. A gyártó jóváhagyását követően a javítás megtörténhet.
A Széll Kálmán tér felújítása miatt a 2-es metró szerelvényei nem állnak meg a téren péntek reggeltől a vasárnapi üzemzárásig - közölte a Budapesti Közlekedési Központ kedden. Emiatt a 22-es, a 22A és a 222-es buszok ebben az időszakban meghosszabbított útvonalon, a Batthyány térig közlekednek.
Újabb fodrokat vetett a Ki finanszírozza a fővárosi tömegközlekedés agglomerációs járatait? kérdés kapcsán kitört kormány-főváros vita.
Tarlós István főpolgármester lényegében elküldte melegebb éghajlatra az ügyben a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, mondván, hétfői állásfoglalása olyan mértékű tájékozatlanságról tesz tanúbizonyságot, hogy
ha én lennék a miniszter, akkor azt, aki ezt az állásfoglalást fogalmazta, kirúgnám az állásából.
A szóban forgó közleményben a tárca azt merészelte állítani, hogy a BKK 2022-ig vállalta az agglomerációs busz- és HÉV-közlekedés korábbi színvonalon és hálózaton történő fenntartását. A költségekre a Budapest 21 megállapodásban foglaltak irányadók, a működtetési költségeket tehát a budapesti közlekedés finanszírozási rendszere fedezi.
Az NFM egyébiránt jelezte, hogy nyitott a finanszírozásról szóló tárgyalások lefolytatására, amelyre a nemzeti fejlesztési miniszter a következő kormányülésen kaphat felhatalmazást.
Hat autó ütközött össze a fővárosban, a Váci út és a Károlyi István utca kereszteződésében, írja a katasztrófavédelem. Az újpesti hivatásos tűzoltókat riasztották a balesethez. Csak egy sávon halad a forgalom, emiatt nagy a dugó. A buszok forgalmát is akadályozza a baleset.
Nem tartja elképzelhetetlennek, hogy indul a 2019-es főpolgármester-választáson, jelentette ki Tarlós István az idei első Budapest-infó tájékoztatón. Az elmúlt években eddig mindig arról beszélt, hogy 2019-ben visszavonul, ezért meglepetés a bejelentés.
Az okot firtató kérdésre elmondta, ha véglegesen eldönti, hogy kiszáll, elkezdik nem komolyan venni. Emellett felpaprikázta a helyzet, ami előállt. Itt, mint mondta, elsősorban az ellenzéki volt városvezető képviselők pofátlan megnyilvánulásaira gondolt.
A közösségi közlekedés törvényileg fővárosra testált finanszírozásával kapcsolatban közölte: furának tarja, hogy senki nem szólt neki a törvénymódosítást két nappal megelőző tárgyaláson, hogy két nap múlva a hátába fogják vágni a kést.
Az Orbán Viktorral tartott megbeszélés Tarlós szerint sokkal kevesebbet eredményezett, mint remélte. Elhangzott viszont a miniszterelnök részéről, hogy a fővárosnak nem kell vállalnia az agglomerációs közlekedést, semmisnek tekinti ezt a feladatot maga Orbán Viktor is, így például a HÉV-eket teljes hálózattal átvenné az állam.
Tarlós közölte: február 17-ig, a fővárosi költségvetés elfogadásáig biztos közlekednek az agglomerációs járatok, a többi már nem a főváros dolga.
Az új alacsonypadlós trolibuszok nagy kihívás elé állították a BKV utasait és a járművezetőit. A négy ajtó előtt a busz padlójára négy nagy sárga területet festettek fel, hogy az ajtókat biztonságosan zárhassák.
Az utasok nem veszik észre az arányaiban elég nagy elég nagy sárga zónát, és nem állnak ki belőle. Tömött buszon ez nem is olyan könnyű.
A buszvezetőnek be kell tartani azt a szabályt, hogy addig nem csukhatja be az ajtót, amíg a sárga zónában állnak.
A BKK januárban folytatja felső- és középvezetői vezetésfejlesztési tréningjét, aminek keretében kétszer 60 munkatárs két és fél napot tölt a balatonszemesi OTP Hotelben. Az első turnus szerdán indult el és pénteken érkezik haza a Balatonról. A program keretében "az alapvető vezetői ismereteket és készségeket dolgozzák fel és fejlesztik". A levél szerint a részvétel erősen ajánlott, mert "a sikeres megvalósításához elengedhetetlen, hogy mindenki részt vegyen a programon".
A szálloda szobaárait alapul véve a program biztosan több mint egymillió forintba kerül a BKK-nak. Ami egy prosperáló cég esetében bakfitty, de ott ahol finanszírozási hiány miatt a teljes HÉV-ágazat lepasszolását helyezik kilátásba, vagy forráshiány miatt nem járatják a vadonatúj mozgólépcsőket, kicsit furcsának tűnik. Ráadásul a balatonszemesi OTP Hoteltől 25 kilométerre üresen ásítozik a BKV balatonfenyvesi üdülője, ahol ha nagyon akarnak, ingyen is fejleszthetik képességeiket a BKK-s vezetők.
Úgy tudjuk, hogy több BKK-s forgalmi középvezető is morgolódik a tréning miatt, hiszen lenne dolguk a fővárosi központban. Ráadásul az időjárás is kiszámíthatatlan, egy újabb havazás közlekedési megint káoszt okozhat Budapesten.
Csütörtökön ráadásul a David Cameron látogatása miatti lezárások után a 2-es metró nem járt a sínekre szaladó ember miatt a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között, de az azt megelőző szakaszokon is csak lassan közlekedtek szerelvények. Több utasnak a síneken át kellett eljutnia a legközelebbi megállóhoz, és többen is kifogásolták az időben érkező megfelelő tájékoztatás hiányát.
A BKK és a BKV Zrt. megállapodott az 1-es villamos vonalán található mozgólépcsők őrzésének feladataiban, közölte a BKK. Az egyezség értelmében a távfelügyeleti rendszer kialakításáig a BKK vállalja a szóban forgó mozgólépcsők biztosítását, így újra működnek a mozgólépcsők a vonalon. Mint arról beszámoltunk, január elsejével leálltak a mozgólépcsők a felújított 1-es villamos vonalán, mert az azokat felügyelő biztonságiakra nincs pénze a BKV-nak.
Jogszabály szerint a mozgólépcsők üzemeltetésének egyik feltétele azok távfelügyeletének megoldása, így például a távoli vészleállítás lehetőségének kiépítése. Ez a távfelügyeleti rendszer, azaz a mozgólépcsőket megfigyelő kamerák és a kameraközpont, a kivitelezési szerződéseknek megfelelően elkészült, azonban a mozgólépcsők távvezérlését még nem tartalmazza, ugyanis az az uniós villamosfejlesztési projektnek nem volt része. Erre a kiegészítő fejlesztésre a forrás biztosításával, a beruházás előkészítését követően várhatóan még ez évben sor kerülhet. A rendszer a távvezérlés kiépítése mellett, üzemügyeletesek foglalkoztatásával is biztonságosan üzemeltethető, ezért a kivitelező a rendszert a BKV Zrt. részére átadta és 2015 tavaszán üzembe helyezték.
A mostani megállapodás értelmében a BKK a továbbiakban is biztosítja a helyszíni üzemügyeleteseket a BKV Zrt. üzemeltetésében lévő mozgólépcsőkre, így azt a fővárosban közlekedők biztonságosan használhatják.
A BKK-nak vállalkozói szerződése van egy biztonsági céggel, amely a mozgólépcsők üzemeltetésében is részt vesz. A vagyonőri szolgáltatások törvény által előírt óradíjainak emelkedése hatással van a gazdálkodó szervezet megrendelésének mértékére. Emiatt a szerződésben megrendelt szolgáltatást a BKK idén januártól kevesebb óraszámmal rendelte meg. A létszám átcsoportosításával továbbra is biztosítható a szükséges munka.
Lezárult az M4-es metró utasforgalmi próbaüzeme 2015. december 30-án; a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, áll a főpolgármesteri hivatal közleményében.
A metróvonal építése 2006-ban kezdődött, utasok először 2014. március 28-án szállhattak fel rá. A 7,3 kilométeres, tíz megállós M4-es metró két különálló alagútból áll, a budai végállomásáról, a kelenföldi vasútállomásról indulva a Bikás parknál, Újbuda-központnál, a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fővám téren, a Kálvin téren, a Rákóczi téren és a II. János Pál pápa téren áll meg, a végállomása a pesti oldalon a Keleti pályaudvar.
A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, egy légterű, automata vezérlésű metrószerelvény érkezett. Vonatkísérők csak az utasforgalmi próbaüzem idején – 2015 őszéig – voltak a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.
Közép-Kelet-Európában egyedül a budapesti M4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal. Az M4-es metrónál különösen magas, 99,96 % feletti a rendelkezésre állási szint, azaz nagyon kevés a meghibásodás, írják a közleményben.
Több mint 2200-an véleményezték a BKK terveit a fonódó villamos miatti változásokról. Az utasok legnagyobb arányban a 7-es buszjárat útvonalának módosítását és a 86-os busz kiváltását kifogásolták, derül ki a BKK-s tájékoztató első verziójából. Konkrétan:
Az első pontban sikerült meggyőzni a BKK-t. A beérkezett észrevételek alapján az előzetesen meghirdetett tervezettel ellentétben továbbra is változatlanul közlekedik majd a 7-es, sőt, a 29-es, a 34-es, a 65-ös, a 65A, a 106-os, a 134-es és a 253-as autóbusz is.
A 86-os busz szerepét azonban a 9-es, az új 109-es és a meghosszabbított vonalú 111-es busz, a 17-es, a 19-es, a 41-es villamos és a teljes üzemidőben, hétvégén is közlekedő, a Budafoki út / Karinthy Frigyes út csomópontban is megálló 133-as busz veszi át, áll egy újabb közleményverzióban, amiből kimaradtak az egyeztetések adatai.
Itt az első jele annak, hogy a kormány nem ad a főváros igényeinek megfelelő mennyiségű pénzt a BKV működtetésére: leálltak a felújított 1-es villamos mozgólépcsői.
Persze nem az áram fogyott ki, hanem a mozgólépcsőt felügyelő biztonsági őrök bérére nem jut pénz. A mozgólépcsőt pedig azért kell felügyelniük az őröknek, mert még mindig nem készült el az ehhez szükséges (a metróhoz hasonló) számítógépes távfelügyeleti rendszer. De mivel se távfelügyelet, se pénz, a mozgólépcsőket le kellett állítani.
De nemcsak az 1-es villamos vonalán van probléma. Mint megtudtuk, az év elejétől a metró biztonsági őri állománya is drasztikus létszámcsökkentésen esik át. Ez azt jelenti, hogy egyfelől ugyan kevesebb utaskonfliktus lesz a metróbejáratoknál, viszont valószínűleg megnő a bliccelők száma.
Kérdéseinkkel megkerestük a BKK-t és a BKV-t, válasz a frissítésben.
Nem tud átmenni az 1-es villamos a Kacsóh Pongrác úti felüljárón, a Lehel utcánál megállt. Éljen a hóhelyzet!
– tudósított alkalmilag a helyszínen tartózkodó fotósunk.
Ezután olyan gyorsan követték egymást az események, hogy mi is csak kapkodtuk a fejünket.
Na várjatok most nekivágtunk!!!!
– írta 5 perc múlva.
Két perc elteltével ismét bejelentkezett, hogy sikerült a villamosnak leküzdeni az enyhe emelkedőt havas időben is:
Átmentünk, biztos kereket cseréltünk. Vagy feltette a hóláncot. Mindenesetre volt egy cigiszünetnyi idő a híd lábánál.
Két centi hó, úgy tűnik, ennyi kalamajkát tud okozni a BKV-nak a nemrég felújított 1-es vonalon. Ez van. Ha bárki hasonlót tapasztal írjon nekünk.
Hamarosan lebontják a budapesti Déli pályaudvart, a helyét a Vérmező park meghosszabbítása foglalná le – értesült kormányközeli forrásokból a Magyar Hírlap. A lap szerint a vasúti síneket felszedik, a helyükön P+R parkolót létesítenének, így a Budára érkező autósok, villamosokkal, buszokkal és metróval utazhatnak tovább a belvárosba.
A magyar Hírlap úgy tudja, a Déli jelenlegi fejpályaudvar szerepét Kelenföldi veszi majd át, mivel ebben a szerepben a falomlás utáni bezárás idején is jól teljesített. Az utóbbi években Kelenföld szerepe egyértelműen megnőtt, a 4-es metrónak is itt van az utolsó megállója és az agglomerációba induló Volán-járatok végállomása is itt található.
A Déli pályaudvar bezárásáról szóló pletykák egyébként 70 éve rendszeresek, legutóbb tavaly márciusban volt róla szó.
2014-ben 3,5 millió, 2015-ben pedig mintegy 3,9 millió vendégük volt. Nagyon jó nyári szezont is zártak tavaly, de emellett az állandó fürdőknél is "parádés" volt a forgalomnövekedés, emelte ki az M1-nek nyilatkozó marketingigazgató. Decemberben is több mint 20 százalékkal emelkedett a fürdőzők száma. Csak december 30-án csaknem 14 ezer vendége volt állandó fürdőiknek - emelte ki (na ná amúgy, év végi Cinetrip volt aznap).
A II. kerületi rendőrkapitányság rongálás gyanúja miatt keresi azt a három férfit, akik hétfőn este negyed kilenc körül a Széll Kálmán tér felé közlekedő 4-es villamoson randalíroztak. A Margit híd budai hídfőjénél a villamosvezető felszólította a társaságot, hogy szálljanak le a villamosról, mert értesítette a rendőrséget.
Miután leszálltak a járműről, az egyik férfi a kezében lévő üveget a villamos első szélvédőjének dobta. Az üveg összetört, a villamos szélvédője berepedt. A három elkövető a Frankel Leó utcán keresztül a Fő utca irányába elmenekült a helyszínről.
Péntektől több változás lesz a budapesti közösségi közlekedésben, írja a BKK. Ezek a 900-as éjszakai buszt, a 75-ös, a 79-es és a 82-es trolikat, valamint a 224-es, a 168E, a 161-es, a 161A, a 162-es, a 162A és a 262-es buszokat érintik.
Az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelező fővárosi feladat, de egy hatályos megállapodás szerint Budapestnek a BKK-n keresztül azt 2022-ig meg kell szerveznie - írja az MTI a Magyar Idők értesülésére hivatkozva.
A lap a Nemzetgazdasági Minisztériumot kérdezte az ügyről, akik szerint a BKV Budapest határán túli járatainak finanszírozásánál elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó. Ennek során a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti. A minisztérium szerint a 2015-ös tárgyalásokon számba vették a megoldási lehetőségeket, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.
Tarlós István főpolgármester korábban előszörbelengette, hogy ha csökkentik a fővárosi tömegközlekedés központi támogatását, akkor a városhatárt átszelő járatok, például a HÉV-ek eztán nem mennek majd el a végállomásukig. Később közölte, ő nem állította, hogy nem járnak majd a HÉV-ek, csak azt mondta, az agglomerációs településeknek eztán az állammal kell majd tárgyalniuk a finanszírozásról.
2015. december 24-étől Szalóczy Pál hangja lesz hallható az M3-as metró szerelvényein is – ahogyan az az M2-es és az M4-es vonalon már megszokott –, továbbá ezen a vonalon is megjelenik az angol nyelvű hangos utastájékoztatás - közölte a BKK. A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. azért döntött az orosz metrószerelvények hangrendszerének korszerűsítéséről, hogy megelőzze az elöregedett beszédszintetizátorok egyre gyakoribb meghibásodását. A hangrendszer cseréjét a jelenleg a vonalon közlekedő metrókocsik döntő többségén végezték el, néhány szerelvényen azonban továbbra is a jelenlegi hangbemondás lesz hallható .
Az új technika azt is lehetővé teszi, hogy a metróvonal esetleges forgalmi zavarai, vagy az előre tervezett karbantartások esetén előre rögzített, jól érthető tájékoztatás hangozhasson el nemcsak magyar, de angol nyelven is. A fejlesztés további előnye, hogy az állomásra érkezéskor elhangzó bemondás – mint amilyen az „Újpest-Városkapu” –, valamint az állomásról való induláskor hallható tájékoztatás – például „A Forgách utca következik.” – automatikusan elhangzik, ehhez a járművezetőknek nem lesz már szüksége gombnyomásra.
A BKV finanszírozásáról szóló, napokban módosított törvény nem azt tartalmazza, amit a főváros kezdeményezett, hanem olyan áron oldja meg a problémát, hogy Budapest többi feladatát teszi forráshiányossá, mondta sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, hogy a miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyaláson kisebb lépéseket tettek ugyan, de nem tudtak megegyezni a kérdésben.
Mint arról beszámoltunk, a napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak 3 milliárd forintot.
A főpolgármester érvelése egyszerű: a BKK és a BKV 26 agglomerációs település 350 ezer lakosát szállítja járatain, ami évente 12 milliárd forintba kerül (összesen 16 milliárdba, amit részben ellensúlyoz a 4 milliárdos jegybevétel). A közlekedési cég a főváros álláspontja szerint úgy nyújtja ezt a szolgáltatást, hogy semmilyen törvény nem kötelezi rá, ráadásul részben ezért veszteséges a fővárosi tömegközlekedés.
Ha Tarlós István rögtön (mondjuk január 1-től) hozzányúl az agglomerációs járatokhoz, akkor a következőket teheti:
Az alábbi településekről válna nehézzé a városba jutás, ha nem járnának ki az agglomerációba a HÉV-ek:
Mindkét lépés nagyon fájhat egy csomó embernek. Óriási tumultusok alakulhatnak ki reggelente Szentendrén vagy Gödöllőn, nem is beszélve a Csepel-szigetről. A Volánbusz nem is valószínű, hogy el tudná szállítani az ott rekedt utasokat a sárga buszaival. Erős konfliktushelyzetet eredményezne az is, amikor a HÉV mondjuk Békásmegyerre érve felszólítaná az utasokat, hogy szálljanak le, mert a szerelvény nem megy tovább. Mindemellett a HÉV-ek határközeli visszafordítása technikailag könnyen megoldható.
Megkezdték a BKK-nál az elektronikus jegyrendszer első próbaüzemét: kiosztották a dolgozói tesztkártyákat. A több száz dolgozói tesztkártyával a rendszer működéséhez szükséges szoftverelemeket és gyártósorokat tesztelik a szakemberek. A rendszer a tervek szerint 2018-tól teljes egészében működik.
A tesztkártyák kibocsátásával párhuzamosan további két területen kezdődik meg, illetve folytatódik a fejlesztés. Egyrészt a központi hardver- és szoftverrendszerek, adatkapcsolatok és tranzakciós rendszerek elkészítésén dolgozik a BKK a Scheidt&Bachmannal közösen, másrészt a FUTÁR rendszerhez hasonlóan a több mint 2500 fővárosi közösségi közlekedési járműre kell felszerelni az érvényesítő készülékeket. A metrókapukat és HÉV-vonalakat folyamatosan kötik be a rendszerbe 2017 végéig.
A BKK jövő év elejéig újabb 48 darab jegy- és bérletkiadó automatát helyez üzembe Budapesten és az agglomerációban. A készülékeket olyan megállókba helyezik ki, ahol eddig még nem volt lehetőség ilyen módon jegyeket és bérleteket vásárolni, illetve azokon a helyszíneken, ahol szükséges a jelenlegi kapacitás további bővítése. Az automaták pontos helyéről a térképes keresőn lehet tájékozódni. Eddig összesen 300 darab jegykiadó automatát helyeztek üzembe.
A nemzetgazdasági miniszter és a BKV vezérigazgatója aláírtak egy 20 midibusz és azok üzemeltetéséhez szükséges töltőoszlopok beszerzéséről szóló szerződést. A minisztérium a szerződés értelmében 4 milliárd forint összegű, vissza nem térítendő támogatást nyújt a közlekedési vállalat részére.
Az új, Modulo Medio Electric elektromos midi autóbuszok jövő tavasztól járnak majd Budapesten, de azt egyelőre nem árulta el a BKV közleménye, hogy milyen útvonalakon járnak majd. Az alacsonypadlós járművek 8 méter hosszúak lesznek, és 61 utast tudnak szállítani.
Legutóbb november 19-én álltak forgalomba midibuszok Budapesten, a török Karsan buszgyár Támadás nevű buszai a Budai Várban járnak.
Bár legutóbbi, december 11-i sajtótájékoztatóján Tarlós István 132 milliárd forintra emlékezett, amikor érdeklődtünk a 3-as metró felújításának aktuális költségbecslése felől, a sajtóteremben felejtett jegyzeteiben 139 milliárd forint szerepel, külön csillagozással, miszerint az összeg támogatási keret önrész nélkül. (Az otthagyott szövegjegyzetet azért hoztuk el, hogy pontosan idézhessük a főpolgármester szavait.) Ha azt vesszük, hogy az önkormányzati önrész minimálisan a beruházás értékének a 15 százaléka szokott lenni, akkor a 3-as metró felújításának az ára aktuálisan 163,5 milliárd forint.
Ebben az összegben nincs benne a metrópótlásra beszerezni kívánt 150 csuklós busz ára, ami további több mint tízmilliárd forint lesz a főpolgármester szerint. Sőt nincs benne a 37 metrószerelvény (222 metrókocsi) felújításának az ára sem, ami plusz 69 milliárd forint. Összegezve 242,5 milliárd forintnál járunk, úgy, hogy maximális uniós támogatást feltételeztünk, amire a 3-as metrónak jelenlegi információink szerint nem nagy az esélye. Szeptemberben maga a főpolgármester fogalmazott úgy lapunknak: nem biztos, hogy a főváros megkapja az uniós támogatást a vonalfelújításra.
Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között. A felújított útszakaszt december 13-án este 7 órától nyitották meg az autóforgalom előtt.
Annyi változott, hogy ezen a szakaszon a korábbi kettő helyett csak egy sáv lesz, az út két oldalán viszont a szegéllyel párhuzamoson lehet majd parkolni. A Fő utcában is visszaáll az eredeti forgalmi rend: az ismét teljes hosszában a Clark Ádám tér felé lesz egyirányú. Egy forgalmi sáv mellett közös autóbusz- és kerékpársáv is lesz.
Tűz volt egy kelenföldi panelház 8. emeletén szombat hajnalban. A tűz és a füst miatt 27 embernek kellett elhagynia az otthonát, írja az MTI.
a lakókat a 7., 8. és a 9. emeletről kellett az utcára menekíteni. Három lakót - akik az erkélyen ragadtak - létrával hoztak le, személyi sérülés nem történt.
A tüzet eloltották.
A BKK tájékoztatása szerint Vasárnap estétől újranyitják a Bem rakpartot a Batthyány tér és a Bem József tér között az autósoknak. A korábbi két forgalmi sáv helyett egyben lehet majd közlekedni, és két oldalt a szegéllyel párhuzamoson lehet majd parkolni.
Ehhez kapcsolódóan a Fő utcában is visszaáll az eredeti forgalmi rend: ismét teljes hosszában, a Clark Ádám tér felé lesz egyirányú. A parkolás a korábbi forgalmi rend visszaállítása után is megengedett lesz.
A biciklisek a Vám utca és a Bem tér közötti szakaszon is a megújult bicikliúton tekerhetnek.
A 3-as metró infrastruktúra felújításának költsége a korábbi 125 milliárd forintról 132-re növekedett, elsősorban az akadálymentesítés költségei miatt. A főváros által felkért szakemberek most azon törik a fejüket, hogyan lehetne kivédeni a nagyon drága liftek beépítését egy olyan átemelő szerkezettel, ami használhatóvá tenné a mozgólépcsőket a mozgássérültek és babakocsisok számára is, jelentette be a főpolgármester a sokak által már csak Tarlós-infóként emlegetett szokásos kétheti sajtótájékoztatóján.
Tarlós elmondta, hogy elsősorban a BKV finanszírozásának a kérdésében december 21-én egyeztet személyesen Orbán Viktor miniszterelnökkel. Közölte, hogy a hiányzó állami támogatás miatt reális esély, hogy a főváros nem tudja biztosítani az agglomerációs tömegközlekedést, ami amúgy sem a feladata.