Nemrég dicsekedett el Tarlós István az Index cikkében, hogy a kormány három nagy fővárosi villamosos projektet támogat, a nemzetgazdasági miniszter már kétségbe is vonja Budapest terveit.
Sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznék az elektromos buszok beszerzésére, mint a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére. A megállapodásban szeretnénk látni, hogy a következő években hány elektromos buszt vásárolnak.
– mondta Varga Mihály a napokban egy interjúban arra a kérdésre, hogy lesz-e villamos a Keletitől Újpalotára.
Ez nem sok jót ígér a villamosprogram számára, különösképpen, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter is az elektromos buszok szükségességéről beszélt a napokban tartott kormányszóvivői tájékoztatón. A buszos szakmában magától értetődőnek tartják, hogy a minisztereket a hazai buszgyártó lobbi, pontosabban az Evopro vezetésével létrejött csoportosulás nyomja ebbe az irányba.
Az tehát borítékolható, hogy elindul a vita: elektromos buszokat vegyen a BKK/BKV, vagy hajtsa végre a tervezett villamosprogramot. Most egy rövid időre átlényegülünk Pista nénivé, aki a piacon gusztálgatja a villamospult tartalmát, és beletúr a faládában feltornyozott elektromosbusz-halomba:
Ma már teljesen üres az a terület, ahol egykor a Ganz-csarnok és a melegpörgető állt a Millenáris és a Mammut 2 mellett. Az alábbi galériában a bontás látványos folyamatát követheti nyomon:
A bontásra a Millenáris Park bővítése miatt került sor a Margit körúti közpark és mélygarázs-fejlesztés második ütemének munkálatai során. A munkák tavaly márciusban a volt ipari minisztériumi épület bontásával kezdődtek.
A melegpörgető épület bontásával jól haladtak, ererdetileg júliusra ígérték a bontás befejezését, de a monstrum rendkívül szilárd vasbeton alagútját a vártnál könnyebben darabolták a speciális gépek.
A melegpörgető Kis Rókus utca felőli része állt a legtovább, hogy zajvédő falként védelmet nyújtson az utca lakóinak.
A legújabb hír, hogy az elbontott Ganz-csarnok helyén tárolják majd a Széll Kálmán téren folyó munkálatokhoz szükséges építőanyagokat, gépeket és járműveket.
A 2017-es vizes vb helyszínét, a Dagály fürdőt és strandot adná át az államnak a főváros cserébe a BKV Zrt. 52 milliárd forintnyi adósságának átvállalásáért - tudta meg az Origo.hu.
A cikk szerint legkésőbb június végéig megszabadul a BKV a teljes, 52,3 milliárd forintos adósságállományától, és erről az április végi költségvetési törvénymódosító javaslat rendelkezik. A jogszabály zárószavazása május végén várható.
Az adósságátvállalásért cserébe nem vár ellentételezést a kormány, de az Origo szerint a főváros szimbolikus gesztusként mégis átadná ingyen a 2017-es vizes világbajnokság helyszínét, a Dagály fürdőt és strandot, valamint legalább egy további fővárosi ingatlant.
A Dagály jelentősége egyre nő az Orbán Viktornak is kiemelten fontos vb közeledtével, a fejlesztési beruházásokat pedig megkönnyítené, ha állami tulajdonba kerülne. A Dagályban pénteken teszik le a FINA-világbajnokság helyszínéül szolgáló új uszoda alapkövét.
Kisöprik az uniós pénzek trezorját a ciklus lezártának közeledtével, így a fővárosnak jó hír született a legutóbbi kormányülésen: korábbi troliszerződésének opciójából információnk szerint hat szóló és hat csuklós trolibusz árát lehívhatja a az uniós keretből.
Ennek az az oka, hogy az opciós lehetőség gyors vásárlást biztosít, nem kell új pályázatot lebonyolítani. Tavaly ősszel zárult le a fővárosi trolibusz-beszerzési tender, amelyet a Solaris–Škoda konzorcium nyert. A szerződés szerint 14 darab szóló és a 10 darab csuklós új, alacsonypadlós, nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű trolibusz érkezik a fővárosba idén nyáron, melyek 4 km-t felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni.
A szerződésben egy 86 darabos opciós lehetőséget is rögzítettek arra az esetre, ha uniós pénz állna a házhoz. Az opció kétszeresen bejött: egyrészt lett pénz, másrészt a buszflotta is egységes marad az új buszokkal. Az első 24 trolit már tesztelik a csehországi Plzenben, a következő hetekben érkezhetnek budapestre. Az opciós 12 darab pedig az év végéig.
Lezárult a Paks II. beruházás új vezérigazgatójának kiválasztása, a miniszterelnök is jóváhagyta Bán Tamás kinevezését, jelentette be a kormányülés után Lázár János, miniszterelnökséget vezető miniszter. Ezzel a kormány elviszi a fővárosi önkormányzat Tarlós István után következő második legfontosabb emberét, Bán Tamást ugyanis tavaly ősszel nevezte ki a főpolgármester a fővárosi önkormányzat közműcégeit egybefogó Városigazgatás élére.
Tarlós István lapunknak a lépést így kommentálta:
Bán Tamást elhívta a kormány. Megvan az utódja gyakorlatilag, de nem mondom meg ki az.
Az utód személyéről a fővárosi közgyűlés dönt, várhatóan a jövő heti ülésén.
Május 17-én napközben futóversenyt rendeznek a Városligetben és a környékén, olvasható a BKK közleményében. Ezért 10 és 15 óra között több alkalommal 30-60 percre lezárják a közúti forgalom elől a Városligeten átvezető Kós Károly sétányt, a Hősök terén az emlékmű körüli úttestet, valamint az Olof Palme sétányt és a Városligeti körutat.
Száz méteren olaj folyt az útra a XIII. kerületi Jászai Mari térnél - közölte a katasztrófavédelem. A tűzoltók kibójázták, majd lezárták a Pannónia utcától a Jászai Mari térig tartó útszakaszt, és értesítették a közterület-fenntartókat. Kérik, aki arra halad, fokozottan figyeljen. Az alábbi fotónkon már az az állapot látható, amikor homokot szórtak az olajra.
Halmai Zoltán, a Millenáris Széllkapu Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, a lebontott épületek helyén ideiglenesen egy nyilvános parkoló működik, egy másik része pedig a Széll Kálmán téri munkákhoz szükséges építési anyagok, gépek, és járművek átmeneti elhelyezésére szolgál.
Halmai azt ígéri hogy ez az állapot legkésőbb a park és mélygarázs építésének kezdetéig, azaz terv szerint 2016 II. negyedévéig tart, tehát nem befolyásolja a Millenáris Park bővítésének ütemezését. Az ideiglenes hasznosítás mellett a környék súlyos közlekedési és parkolási gondjainak enyhítése érdekében döntöttek.
Az 1990-es évek közepétől elhagyatottan álló, most már inkább kísértethotelre emlékeztető Olimpia Szálló a XII. kerületi önkormányzat nagyívű tervei kapcsán éledt fel Csipkerózsika-álmából. A kerület elfogadott Normafa-rendezési tervében (amiről a hétvégén tartanak helyi népszavazást) a hotel így szerepel:
Kiemelten fontos az egykori Olimpia Hotel kisajátításának és bontásának kezdeményezése
Már tavaly év végén, az első hírek után mozgolódás támadt a szállót tulajdonló Olimpia Kft. tulajdonosi körében. A Céginfo.hu adatai szerint szeptember 4-én kiszállt a Monaghan Invest Establisment nevű liechtensteini offshore cég, és beszállt az IBUSZ Zrt., valamint az IBUSZ-Investhez köthető Echmea Kft. Egyes vélemények szerint azért volt erre a lépésre szükség, hogy ha elindul a kisajátítás, vagy bármilyen állami-önkormányzati fellépés lesz, akkor ne legyen bősz offshore-lovagozás.
A héten megkezdődik a budapesti Nyugati tér évek óta csúszó felújítása. A munkálatok várhatóan négy hónapig tartanak majd, de a közúti közlekedést nem fogják zavarni, írja az MTI.
A Nyugati tér teljes körű felújításáról már évek óta beszélnek, 2013 óta többféle elképzelés és látványterv látott napvilágot a tér új arculatáról. A végleges terveket ezeknél valamivel szerényebbre kellett szabni, mivel a VI. kerületi önkormányzat a vártnál kisebb, 295,5 milliós összeget nyert csak a fővárostól. Ezzel együtt ez lesz Terézváros idei legnagyobb léptékű beruházása.
Feltételezhetően egy százkilós robbanótestet találtak a fővárosban, a II. kerületi Széll Kálmán téren hétfő délután. Lezárják és kiürítik a környéket - tájékoztatta a Magyar Honvédség tűzszerész ezredének kommunikációs altisztje az MTI-t.
Bátyi Edina közölte: az építési munkálatok közben, a Széll Kálmán tér 3. előtt előkerült robbanótest miatt 200 méter sugarú körben zárják le és ürítik ki a környéket.
A Széll Kálmán téren amúgy is nagy torlódások alakulnak ki az átépítés miatt, ráadásul jön a délutáni csúcsforgalom is, nem lesz könnyű az arra autózóknak. Ez azt jelenti, hogy a tér egészét lezárják.
Kiürítik a tér felé eső és a térre néző lakásokat a Margit körút 91. és a Széll Kálmán tér 10. között, valamint a Várfok utca 22. és 30. között. Emellett a Vérmező út tér felé eső oldalát lezárják a gyalogosforgalom elől.
A Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán azt közölte, hogy a 2-es metró megállás nélkül halad át a Széll Kálmán téri állomáson. A 4-6-os villamospótló autóbusz a Széna térig terelt útvonalon közlekedik, a Széll Kálmán tér irányába pedig nem érinti a Mechwart liget megállóhelyet. A 149-es autóbusz terelve közlekedik, nem érinti a Széll Kálmán tér végállomást, továbbá nem közlekedik a 116-os autóbusz.
A másfél éve megnyitott Bálna üzlethelyiségeinek eddig 70 százalékát sikerült kiadni, írja a Nol.hu Bagdy Gábor gazdasági főpolgármester-helyettes számításaira hivatkozva. A főváros áprilisban folyamatos tendert hirdetett, azt remélik, hamarosan elkel a még üresen álló, 5000 négyzetméter.
A 2013 novemberében megnyitott kereskedelmi és kulturális központot nem ostromolták a bérlők. A lanyha keresletet látva a fővárosi vagyonkezelő ezért úgy döntött: nem vesződik újabb és újabb pályázatok kiírásával, áprilisban folytatólagos tendert hirdetett a Bálna üres helyiségeire.
A Metróért Egyesület már tavaly nyáron javasolta, hogy kerüljenek ki "Mit tegyen, ha..."-típusú plakátok a metróállomásokra. Az ötletet a BKK akkor felkarolta, de a vezetőváltás környéki bonyodalmak elsöpörték. Most egy elég nyugtalanító eset miatt a dolog újra aktuálissá vált.
Az Egyesület egy pénteki eseményről szóló posztot osztott meg. A poszt írója szerint párja péntek reggel a Népligetnél várta a metrót, amikor egy nagy puffanást hallott. Oldalra nézett és látta, hogy egy idős ember fekszik a síneken, a távolban pedig már jön a szerelvény.
Olvasónk a helyszínen arról értesült, hogy Budai Irgalmas Kórház mellett, a fonódó villamoshálózat vonalán (a kórháztól 50 méterre délre) találtak egy bombát délután fél három körül. A katasztrófavédelem nem erősítette meg, hogy valóban bombát találtak-e, mert a tűzszerészek még nem érkeztek ki a helyszínre. A tűzszerészektől délután négy órakor azt az információt kaptuk, hogy nem robbanótestet találtak.
A BKV egy semmiből előbukkant, négy éves, hiányos jegyzőkönyvű (nem aláírt) büntetést akar behajtani rajtam egy ezer éves diákigazolvány adatai alapján. Az egy dolog, hogy előbb harapnám le a kezem, mint hogy bliccelnék (mindig van bérletem), de ezt már csak úgy jogilag is hogy gondolják? Elévült az egész, ráadásul érvénytelen a jegyzőkönyv.
– sokadik ilyen posztot lehetett olvasni a napokban a közösségi oldalakon.
A BKV ugyanis elkezdte ősrégi pótdíj-követeléseit behajtani, a sokszor csak bediktált álköveteléseket is. Majdnem minden pótdíjkövetelés, amit a BKV küld ki, 2012 előtti, hiszen 2012-től 2015-ig a BKK intézte a követeléseket, ahol leállították az elévült követelésekkel zaklatást, mert többe került az adminisztrációja, mint amennyi hasznot hozott.
Elsodort egy embert a 2-es villamos a Vágóhíd utcánál - közölte a katasztrófavédelem. Az elsodort ember beesett a jármű alá, de nem szorult be, a jármű nem gázolta el. A helyszínre a IX. kerületi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik egy hordágyon emelték ki a sérültet, akit most a mentők ápolnak.
Az MTI szerint a baleset a Soroksári út 62. előtt történt, még tisztázatlan körülmények között.
A BKK azt közölte, hogy a 2-es és a 24-es villamos helyett a Haller utca/Soroksári út és a Közvágóhíd között pótlóbusz közlekedik, de a korlátozást már feloldották.
2015. május 9-én, szombaton, délelőtt 9:45-től várhatóan délig futóverseny miatt forgalomkorlátozásokra kell számítani Budapest belvárosában, többek között a Budai alsó rakparton, a Margit híd Pestről Budára vezető oldalán a szigeti bejáró és a budai hídfő között, az Árpád fejedelem útján, a Szent Gellért rakparton, a József Attila utcában és a Honvéd utcában - közölte a BKK. A lezárt útszakaszokon a forgalomkorlátozásokat a futók elhaladása után oldják majd fel. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.) arra kéri a fővárosiakat, hogy aki a belvárosba tart, kerülje el a futóverseny által érintett útszakaszokat. A forgalomkorlátozások miatt több közösségi közlekedési járat – így a 2-es, a 47-es, a 48-as és a 49-es villamos, valamint a 15-ös, a 26-os, és a 115-ös busz – útvonala is módosul, de részletesebben itt olvashatnak a lezárásról.
Mondja, át tudok menni innen a túloldalra?
– kérdezi tőlem egy idős néni, aki a 4-es metró végállomása felől érkezik, és szeretne átkelni a most átépítés alatt álló M1–M7 bevezető sasadi oldalára a buszmegállóhoz.
Két út van: a tilos, amin mindenki megy, de az veszélyes, meg a szabályos, az viszont nagy kerülő, felelem neki.
Hú!, mondja, és elindul a többiek után a tilos útvonalon.
Felbolydultak az óbudai civilek arra a hírre, hogy a kerület rábólintott a Sziget Kft. fakivágási kérelmére, miszerint összesen 146 életveszélyesnek nyilvánított fát kivágnának a Hajógyári-szigeten található Galériaerdőből. Az erdő a K-hídi bejárat mellett található a balra eső területen. 146-ból 75 fa található a kerület, a többi a fővárosi önkormányzat telkén. Lapunknak írt levelükben
Erre a választ Gerendai Károly adta meg lapunknak, aki szerint a szóban forgó terület évek óta problémás, nincs rendesen karban tartva. A fesztiválokon eddig lekerítették a veszélyessége miatt, és nem használták. Nemrég felvetődött, hogy a Sziget Kft. rendezze a környezetét, ezért egy felmérést készíttettek a Főkerttel minden egyes darab fáról.
A vizsgálat 146 esetben talált veszélyes fát, aminek a kivágását javasolták, pótlással. Ennek és az utak rendbetételének a 23 millió forintos költségét a kft. felvállalta, és jelezték a szándékukat az önkormányzatnak, ami végül elfogadta a tervet. Gerendai szerint a rendezett területet a fesztiválon meg tudják majd nyitni annak a veszélye nélkül, hogy a sátorozókra rádőlne valamelyik fa.
Az Óriáskerék Kft. egy török céggel tárgyal egy óriáskerék megvételéről, ezzel párhuzamosan pedig a fővárosi önkormányzattól szeretne egy legalább 5 éves területhasználati jogot kapni, mondta lapunknak Gerendai Károly, a cég egyik tulajdonosa. Ha a tárgyalások sikerrel járnak, akkor jövőre már saját óriáskereket állítanak fel az Erzsébet téren az eddigi bérelt helyett, egész évre.
Gerendai elmondta, hogy a törökök mellett holland céggel is tárgyalásba kezdtek, de a törökök árban sokkal kedvezőbbek, és hamarabb tudnának szállítani. A török cégnek ugyanis van egy háromnegyedig elkészült óriáskereke, amiből a korábbi megrendelő kiszállt, így azt olcsóbban, de még így is több mint négymillió euróért tudnák megvásárolni.
Mivel azonban a törökök eddig a keleti piacra szállítottak, be kell szerezniük az uniós papírokat is ahhoz, hogy Budapestre hozzák a szerkezetet. Ez a kerék nagyobb lenne a jelenleg felállítottnál, és mivel télen-nyáron menne, légkondicionált fűthető-hűthető kabinokkal látnák el.
A Budapest Eye munkanéven szereplő óriáskerék ügye szeptemberig dőlhet el, addig a bérelt kerék forog az Erzsébet téren.
Ebben a ciklusban, még 2019 előtt elkészül az újpalotai villamosvonal, mondta Tarlós István főpolgármester pénteken a Hír TV-nek. A vonal Tarlós szerint feleslegessé teszi a "mindenkor vitatott" 4-es metró második szakaszát, írja az MTI. Itt írtunk bővebben arról korábban, miért nem megy végül a négyes metró Újpalotára. A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén döntött közlekedésfejlesztések előkészítéséről, köztük az újpalotai villamosvonal megtervezéséről.
A budai alsó és felső rakpart Batthyány tér és Erzsébet híd közötti része le van zárva, mert itt tartják a Nagy Futam elnevezésű autós és légi parádét. Többek között Besenyei Péter műrepülő világbajnok és Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok is feltűnt a Duna felett, de a Magyar Honvédség bemutatója, a műrepülőgépek és akrobata helikopterek mellett a Flying Bulls flottájában történelmi repülők is elzúgtak a város felett.
Május 1-jén rendezik Budapesten, a budai alsó és felső rakpart Batthyány tér és Erzsébet híd közötti részén a Nagy Futam autós és légiparádét - közölte a BKK. A rendezvény előkészületei miatt a Lánchíd utcát és az Ybl Miklós teret már április 28-ától lezárják. Május elsején még a gyalogosok sem közlekedhetnek majd a Lánchídon, de az autósok elől a Budai alsó rakpart, a Szent Gellért rakpart, a Várkert rakpart és a Bem rakpart egy szakaszát, a Clark Ádám teret, az Alagút utcát, a Fő utcát, a Jégverem utcát, az Erzsébet híd Attila úti lehajtóját, valamint az Attila út egy-egy szakaszát is lezárják. A lezárások részletes listáját itt olvashatják.
Emellett Óbudán, valamint Rákosmentén is forgalomkorlátozásokkal járó május 1-jei ünnepi programokat tartanak. A korlátozások miatt számos járat rövidített, vagy módosított útvonalon közlekedik: április 29-étől a 17-es villamospótló járat és a 86-os busz, április 30-ától a 19-es villamos, majd május 1-jén a D13-as hajó, a 2-es és a 18-as villamos, az 5-ös, a 16-os, a 46-os, a 98-as, a 105-ös, a 134-es, a 178-as, a 923-as és a 980-as busz közlekedése változik.
A többi közösségi közlekedési járat április 30-án a pénteki, május 1-jén az ünnepnapokon érvényes menetrend szerint közlekedik. Május 1-jén a Városligetben is rendezvényeket tartanak, kényelmesebb megközelítése érdekében ezért sűrűbben jár az M1-es metró, valamint nagyobb befogadóképességű járművek közlekednek a 70-es trolibusz, valamint a 30A és a 230-as busz vonalán. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) arra kéri az autósokat, hogy május 1-jén lehetőség szerint kerüljék el Budán az Irinyi József utca–Október huszonharmadika utca–Bocskai út–Karolina út–Budaörsi út–Alkotás utca–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Margit körút által határolt területet, Pesten pedig a Nagykörúton belüli útvonalakat. Az útlezárások miatt a budai rakpartokon autóval déli irányból nem lehet elérni a városrész északi felét, ezért a személygépkocsival közlekedőknek célszerű az Alkotás utca felé kerülniük, vagy valamely északi hídon átkelniük Pestről Budára.
A BKK javasolja, hogy indulás előtt tájékozódjanak honlapján, a www.bkk.hu címen, illetve a BKK Info alkalmazásban.
Feltehetően világháborús robbanótestet találtak egy építkezésen Budapesten a Margit körúton csütörtök este - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság. A rendőrség lezárta a Margit körutat a Tölgyfa utca és a Henger utca kereszteződésénél. A Budára érkezőket az alsó rakpartra terelik, a Pest felé közlekedők fel tudnak hajtani a Margit hídra.
Ahogy arról nemrég írtunk, az Orbánhoz közel álló Zoboki Gábor építész alternatív Nemzeti Galéria-terve azt jelzi, hogy a kormány is megosztott a Városligetbe zsúfolandó múzeumnegyed kérdésében. A projekt megvalósulását a csütörtöki Figyelő szerint nem is elsősorban a Liget ligetjellegét féltő szakmai érvek veszélyeztetik, hanem az, hogy kiderült: az EU nem ad rá pénzt.
Péntektől nyár végéig a Várkert bazár elé hétvégenként csak külön engedéllyel hajthatnak be az autósok, írja a BKK. A korlátozásra az utca környezet- és zajterhelésének csökkentése érdekében van szükség. A tilalom első napján rögtön Flúgos futam néven autóversenyt rendeznek ugyanitt, emiatt már most lezárták a környéket.
A Lánchíd utcában tilos lesz az áthajtás, így a Várkert Bazár mélygarázsa a Clark Ádám tér felől hétvégén nem lesz megközelíthető, csak az engedéllyel rendelkező gépjárművek számára. A mélygarázsba külön engedély nélkül csak az Attila út felől lehet behajtani.
Az áthajtás a Lánchíd utca Ybl Miklós tér és Öntőház lépcső közötti szakaszán külön engedéllyel lesz csak lehetséges.
A fővárosi közgyűlés azzal kezdődött, hogy levették a napirendről a városüzemeltetési rendszerről szóló előterjesztést, ami többek között arról is szólt, hogy a BKK a korábban tervezett nagy átalakítás nélkül működik tovább. A Demokratikus Koalíció (DK) szerint az előterjesztés alapján öt hónap alatt megbukott az új budapesti városüzemeltetési koncepció.
Napirend előtt vita bontakozott ki arról, hogy mit kellene tennie a fővárosnak az Illatos úti vegyipari telephellyel, ahonnan környezetszennyező anyagok szivárognak. Tarlós István ingerülten utasította vissza, hogy a fővárosnak hatásköre lenne a rendezés, és megnyugtatta a képviselőket, hogy a kormány foglalkozik a témával.
Szabados Ákos pesterzsébeti polgármester annyit tett hozzá a vitához, hogy az üggyel már tíz éve foglalkoznak a kerületben. A telephely hordóiból szivárgó anyagok szerinte csak a jéghegy csúcsát jelentik, nagyobb baj, hogy a telephelyen több cég ellenőrizetlen tevékenységet folytat, például klórgázt fejtenek.
Mint arról beszámoltunk , a Budapesti Vegyiművek Illatos úti telephelye által okozott súlyos kockázatok miatt a jövő nemzedékek szószólója hivatalból indított vizsgálatot kezdeményez az alapvető jogok biztosánál, hogy az illetékességi, illetve hatásköri viták tisztázása elősegítse a gyors és hatékony megoldást. Az Együtt április 10-én közölte, hogy feljelentést tett környezetkárosítás miatt a Nemzeti Nyomozó Irodánál a Budapesti Vegyiművek (BVM) veszélyes hulladékainak ügyében.
Már régóta lehetett tudni, de most, a fővárosi közgyűlés szerdai döntése előtt vált biztossá: a négyes metró nem megy ki Újpalotára, a Thököly és a Csömöri úton kifelé menő buszokat pedig villamos fogja váltani.
A hírt kommentáló újpalotaiak nem igazán voltak oda az ötlettől. Kifogásaik az alábbi pontokban foglalhatók össze:
Az Együtt a napokban jelentette be, hogy az Illatos úti környezetszennyezés miatt a Városháza elé akar szervezni demonstrációt. Tarlós erre reagálva közölte, hogy
a fővárosnak elege lett az úgynevezett kispártok ködösítéséből és provokációiból.
A közlemény szerint a Városháza minden támogatást megad, amire képes, de nem enged magára tolni olyan ügyeket, amihez lehetősége sincs operatívan hozzáférni. Már korábban a Budapesti Vegyiművek üzemeltette a telepet, a fővárosnak csupán tizenegynéhány százalék törpe kisebbségi részvénye volt 2007-ig, azóta kizárólag állami felszámoló rendelkezik jogosítványokkal, aki azóta sem fejezte be a munkát.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság közfeladatot ellátó személy elleni erőszak gyanúja miatt eljárást indított két nő ellen, akik megütötték a főváros X. kerületében a 3-as villamos vezetőjét kedd délután - tájékoztatta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kommunikációs szolgálata az MTI-t.
A közlés szerint a Szállás utca és a Bihari utca kereszteződésében található megállóban a két nő szóváltásba keveredett a villamoson, és amikor a vezető megkérte őket, hogy szálljanak le a járműről, egyikük megütötte. A két nő bántalmazott egy a megállóban várakozó másik embert is. A villamosvezető nem sérült meg, de a másik sértettet megfigyelésre kórházba vitték - tájékoztatott az ORFK.
A Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere korábban az MTI érdeklődésére az incidenst követően azt közölte, hogy 3-as villamos vonalán az Ecseri út és a Kőbánya alsó vasútállomás megállók között, forgalmi okból pótlóbuszok szállítják az utasokat.