Csütörtökön elkezdték bontani a városligeti bódékat, az Állatkerttel szemben lévő területen kezdődött munkálatokról olvasónk küldött képeket.
Április elsejétől, azaz szerdától lesz néhány változás a BKK-menetrendekben.
Erősen füstölt egy szerelvény hétfőn reggel a H5-ös HÉV vonalán, a Margit híd budai hídfőjénél. Erről egy olvasónktól kaptunk képet. Kora délután megérkezett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) válasza. A BKV vizsgálata szerint az első kocsin menet közben tönkrement egy szelep, ezért a rögzítő fék befogott.
A vasárnapi zárva tartásról, Simicska Lajosról és a Hír tv bojkottjáról is szó van abban a hétfőn megjelent interjúban, amelyet Tarlós István főpolgármester adott az Atv.hu-nak.
Zárvatartás-ügyben Tarlós szerint az alapgondolattal nincs baj, de az időzítéssel igen. „Gyakorló keresztény ember vagyok, ezért a vasárnap szerepét eredendően én is úgy értékelem, hogy az a pihenés napja kell, hogy legyen. Másodsorban azonban egy olyan időszakban, amikor amúgy is hangulati feszültségek vannak az országban, ha az én döntésem lett volna, lehet, hogy nem most tettem volna meg ezt a lépést" – mondta.
Nem jár a hármas metró Kőbánya-Kispest és a Határ út között, mert Kőbánya-Kispesten, a felújítás alatt lévő Sibrik Miklós úti felüljáróról vasbetondarabok estek a pályára, írta a Metróért Egyesület hétfőn délelőtt.
A lehulló elemek eltalálták az egyik, fordítóvágányokról kihaladó szerelvényt is, egy másik szerelvény vészfékkel meg tudott állni a lehulló építési törmelék előtt.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebookon megerősítette, hogy építési törmelék esett a pályára, tizenöt pótlóbuszt állítottak forgalomba.
A 4–6-os vonalán négy különböző munka folyik, várhatóan május közepéig:
1. A fonódó villamos Széll Kálmán téri ága (a Bécsi úti villamos a Török utcán keresztül csatlakozik be majd a Margit körúti sínekbe) a BKK tervei szerint 2015 végéig megépül. A másik ág a Margit híd alatt halad át a Batthyány tér felé. A beruházást már rég el kellett volna kezdeni, de az építkezést viták gátolták. Idén végre neki lehetett állni, most versenyfutás van a határidőkkel.
A MÁV a Déli pályaudvar újranyitásával kedveskedik a népnek húsvétra, derül ki a Mávinform közleményéből. Mint írják, a kivitelező jövő hétre végez az alagutat övező támfal helyreállításával, így április 3-án hajnalban újraindulhat a vonatforgalom a Déli pályaudvaron. A vonatok a pályaudvar lezárása előtti menetrend szerint közlekednek.
Egy hete a Népszabadság azt írta, hogy csak húsvét után nyílik meg a pályaudvar. Értesüléseik szerint a vonatoknak útját álló omlás felszámolására közbeszerzésen kiválasztott cég alig több mint két hét alatt eltakarított 1500 köbméter leomlott földet, megerősített több száz négyzetméter partfalat, lebontott egy megrongálódott vasúti épületet, előásott három, besült tüzérségi rombológránátot.
Mint ismert, január 25-én kövek hullottak a sínekre, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A pályaudvart január 31-én zárták le teljesen, azóta a Kelenföldi pályaudvar látja el a Déli feladatait.
A 12.kerulet.ittlakunk.hu-n megjelent hír szerint a kerületi lakosok május 17-én járulhatnak az urnákhoz, hogy igennel vagy nemmel szavazzanak arra a kérdésre, hogy
"Egyetért-e Ön a Normafa területének helyreállításával a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015. (I. 27.) számú határozatában foglaltak szerint?"
A határozat pontos szövegét itt olvashatja el, mi röviden itt írtunk róla. A kerületben 47 ezer választópolgár él, a népszavazás véleménynyilvánító jellegű lesz, a végeredmény közvetlenül nem kötelezi a kerületvezetést annak végrehajtására.
Pokorni Zoltán polgármester csütörtöki közlése szerint egyébként a Normafa rendbe tétele 5-8 éves program lesz, a műemléki épületek felújítása és az ösvények helyreállítása 5 milliárd forintba fog kerülni, a fogaskerekű 20 milliárdos felújítására uniós támogatást céloznak.
A köztársasági elnök, úgy is, mint 12. kerületi lakos szerdán kilátogatott a Normafára, ahol Pokorni Zoltán szakszerű idegenvezetése után ambiciózusnak nevezte a terület megújításának tervét.
Áder az MTI híradása szerint 25 éve várja, hogy megoldás szülessen a lepusztult épületek helyrehozatalára, ezért mindenkinek javára válik, ha ezek megújulnak. De meg kell óvni a természeti környezetet is, mint mondta, régi vágya a budapestieknek, hogy a Normafa és környéke rendezett legyen, kulturáltabb kereteket kínáljon a szabadidő eltöltésére.
A köztársasági elnök szerint fontos, hogy a korábbi politikai viták, amelyek a beruházást övezték, megszűntek, "de a mondat végére a pontot a kerületi népszavazással kell kitenni".
A 4-6-os villamos Oktogon és Széll Kálmán tér közötti pályájának felújítása, és a Széll Kálmán tér átépítése, valamint a budai fonódó villamoshálózat kiépítése mellett a Clark Ádám téri körforgalom alatti villamosalagutat is átépítik, ami szerdától forgalomkorlátozással jár.
A Budapesti Közlekedési Központ köszönetét fejezi ki a budapestieknek a megértésükért és együttműködésükért, amellyel a Nagykörúton, a Margit körúton és a környékükön zajló munkákhoz viszonyulnak
- írják friss közleményükben.
A BKK ígérete szerint mindent megtesznek azért, hogy a forgalomkorlátozások a lehetőségekhez képest a legkisebb kényelmetlenséget okozzák. Mint írják, a folyamatosan figyelik a forgalmat, és
A Széll Kálmán téren és a Margit körúton már módosították - és szükség szerint tovább módosítják - a jelzőlámpák programját, továbbá a villamospótló buszok számát úgy optimalizálták, hogy a buszforgalom ne akadályozza a Nagykörút forgalmát.
Ahogy azt mi is megírtuk, jelentős dugókat okoz, hogy egyszerre zajlanak felújítások Budapest számos forgalmas csomópontjánál. A BKK korábban azzal magyarázta, hogy miért kellett a fonódó villamoshálózat kiépítése és a Széll Kálmán tér felújítása miatti káoszt tovább fokozni a 4-6-os villamos pályájának felújításával is, hogy a karbantartási munkálatok halaszthatatlanok, és időt és pénzt spórolnak meg a felújítások egyszerre elvégzésével.
Tarlós István főpolgármester hétfőn elismerte, hogy valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig, és ezért elnézést kért a budapestiektől.
Elkészült az Öntőház utca felújítása, a területet átadták a forgalomnak - közölte a budavári önkormányzat.
A kormány az Új Széchényi Terv alapján vállalta a Várkert Bazár épületegyüttese és környezete rendbe tételét, a Budai Vár és környéke közlekedés-fejlesztését. A beruházás egyik részeként tavaly októberben kezdődött meg az Öntőház utca felújítása.
A közbeszerzési eljáráson nyertes Penta Általános Építőipari Kft. feladata a meglévő burkolat bontása, nagykockakő burkolat és vízelvezető készítése 1400 m2 területen, gránit kockakő szegély kialakítása, támfalépítés, parkoló felújítása, új közvilágítási rendszer kiépítése kandeláberekkel, a zöldterület rendezése és a közúti jelzőtáblák kihelyezése volt.
A beruházás értéke 140 millió forint.
A műszaki átadás-átvétel után az utcán megindult a forgalom. Az új szabályozás szerint az utcában csak a kijelölt parkolókban – az utca elején és végén – lehet parkolni.
A fővárosi közgyűlés a hétfői ülésén 31 igennel egyhangúlag megszavazta az LMP-s Csárdi Antal előterjesztését az egy hónapja megszüntetett segélyfajta visszahozásáról. A rendszeres ellátást kérelmező hajléktalanok önkormányzati segélyéről van szó, amely azt az időszakot segít átvészelni a hajléktalanoknak, amikor már be van adva kérelem valamilyen állami ellátásra (mondjuk nyugdíjra), de a pénzt még nem kezdték folyósítani. Összege havi 11 400 forint, és addig jár, amíg meg nem érkezik az első rendszeres pénz, de legfeljebb tíz hónapig.
Számukra ez a támogatás – például – azt jelentheti, hogy ki tudják fizetni az átmeneti szálló havi térítési díját, vagy hogy meg tudnak engedni maguknak havonta egy-egy ebédet, amiért nem kell tűző napon vagy jeges esőben sorba állniuk
– írja a nyílt levelében aVáros Mindenkié csoport, amely nyílt levélben kérte a fővárosi közgyűlés tagjait, hogy szavazzanak igennel a segély visszahozására.
Március 22-étől, vasárnap hajnaltól változik a közúti forgalmi rend az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszánál az új Budaörsi úti csomópont építése miatt. A BKK szerint módosul több arra közlekedő járat útvonala is.
Az aluljáró és az autópálya új nyomvonalának kialakítása kezdődik, illetve a városból kifelé haladó útpályán változik a víz- és csatornaépítési munkálatok helyszíne.
Az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán a Sasadi út környezetében, a belváros irányába vezető útpályát lezárják, és a forgalmat a kifelé haladó sávra terelik. A munkaterület mellett – sávelhúzással - továbbra is 3 sáv lesz járható mindkét irányban, azonban azok szűkebbek lesznek az eddig megszokottól. Kérik, hogy vezessenek óvatosan és tartsák be az 50 km/h sebességkorlátozást!
A Balatoni út felől érkezők nem a korábbi helyen csatlakozhatnak be az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára, hanem egy újonnan kiépített terelőúton keresztül, a Sasadi úti csomópont után önálló sávon tudnak ráhajtani a Budaörsi útra.
A gyalogosokat érintő változás, hogy az ideiglenes terelőúton kijelölt Sasadi úti új megállóhelyről a Sasadi úti gyalogos felüljáró a terelőút mellett nem közelíthető meg. A gyalogosok a Rimaszombati út - Május utca - Március utca útvonalon haladhatnak, amit útirányjelző táblák is jeleznek. Az ideiglenes útpálya Rimaszombati út és Sasadi úti felüljáróhoz vezető gyalogátkelőhely közötti szakaszán gyalogosan közlekedni tilos.
A forgalmi rend módosítása a közösségi közlekedést is érinti. A BKK M1-es és M7-es autópályán haladó járatai és a Balatoni úton befelé közlekedő autóbuszok is az ideiglenes terelőúton járnak majd. A Budaörsi úti, illetve Rimaszombati úti Sasadi út megállóhelyet áthelyezik az ideiglenes terelőútra az Alsó Beregszász utcai csomópont közelébe.
Erről a megállóhelyről az M4-es metró Etele téri végállomása a Beregszász utca melletti járdán keresztül közelíthető meg.
Az 53-as, a 88-as, a 139-es, a 140-es, a 140A, a 150-es, a 188E, a 239-es, a 240E, a 252-es, a 253-as, a 272-es, a 908-as, a 940-es, a 941-es és a 972-es autóbuszok a városból kifelé, az agglomeráció irányában ideiglenesen kihagyják a Sasadi út nevű megállóhelyet.
A buszokra a Balatoni út ideiglenes nyomvonalon, az Alsó Beregszász út előtt 30 méterrel lehet fel-, illetve leszállni.
Ugyanezek a járatok, illetve a 8-as, a 40-es, a 40E, a 87-es, a 172-es és a 187-es autóbuszok befelé, azaz a Budapest irányába vezető oldalon is kihagyják a Sasadi út megállóhelyet. A járatok a Bozókvár utca torkolata után kb. 35 méterrel állnak meg.
Szombaton bemutatták Budapesten az első spanyol CAF-villamost. A 34 méter hosszú szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat, írta az MTI.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, "nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani", új szerelvényekre, minőségi szolgáltatásra van szükség.
Elmondta, hogy a budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán. Az alacsonypadlós villamosok az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamoshálózat vonalán közlekednek majd. Ha a 47 darabos megrendelés után lehívják a szerződésben lévő opcionális mennyiséget, akkor Budapest más területein is megjelenhetnek a CAF szerelvények.
A BKK jegy- és bérletkiadó automatáit eddig már több mint harmincszor rongálták meg, 8 készüléket jelenleg is javítanak, ahogy azt a közlekedési cégtől megtudtuk. Az eddigi rongálások jellegéből megállapítható a BKK szerint, hogy a cél egyértelműen a károkozás volt. Többször előfordult, hogy egymáshoz közel elhelyezkedő automatákat tettek tönkre, ez történt a Nyugati pályaudvar és a Lehel tér metróállomásnál is: az egymás mellett álló készülékek képernyőjét betörték.
Az elmúlt egy évben összesen kilencmillió jegyet vagy bérletet vásároltak az utasok az új jegy- és bérletkiadó automatákból, ehhez képest mintegy nyolcezer különböző észrevétel, bejelentés érkezett a BKK ügyfélszolgálatához. Túlnyomó többségük a menürendszerre, nem a hibás működésre vonatkozott.
Egyre gyakoribb, hogy a 3-as metró vészfékkel érkezik a megállóba, majd - olvasónk leírása szerint - nagy sziszegések után gurul tovább a helyére. A Metróért Egyesület szerint az átlagosnál több vészfékezést részben a metrókocsik műszaki állapota okozza, a BKV szerint pedig inkább a tanuló vezetők.
Naponta utazom a hármas metróval, és az esetek 70-80%-ában tapasztalom azt a jelenséget, hogy a metró a megállóba érve vészfékezéssel áll meg.
– írta olvasónk.
Tibor konkrétan így írta le az érzést: a megállóhoz közeledve nem igazán érezni lassítást, majd a vészfékezés hatására a szerelvény a megálló hosszának felénél megáll, és nagy sziszegések után gurul tovább a helyére. Eléggé nyugtalanító a dolog, ilyenkor az utasok egy része is riadtan éli át a helyzetet, míg mások észre sem veszik, annyira hozzászoktak. Tibor hónapok óta tapasztalja ezt, és nem csak egy szerelvénnyel van gond, mert a nap bármely időszakában megtörténik.
Jövő hétfői ülésén dönthet a Fővárosi Közgyűlés a belvárosi alsó rakpart átépítéséről, melynek keretében lefednék és gyalogosbaráttá tennék az alsó rakpartot. Az előző ciklusban még a BKK-hoz tartozott a Duna-part fejlesztésének terve, most azonban magához vonja ezt a fővárosi önkormányzat, -írja a Magyar Nemzet. A javaslat szerint uniós forrásból alakítanák át az alsó rakpartot, a Kossuth tér és a Fővám tér között. Ezzel párhuzamosan egy 2,4 kilométeres szakaszon épülne új útpálya és bicikliút, létrejönne egy sétány és több zöldfelület.
Kovács Ákos kapta Józsefváros díszpolgára címet csütörtökön - jelentette az MTI.
Kocsis Máté polgármester ünnepi beszédében a kerület történelemben játszott szerepét felidézve azt mondta: az 1970-es években sokak által visszafordíthatatlannak vélt pusztulás indult a városrészben, de néhány éve helyi kötődésű emberek úgy döntöttek, ezt nem hagyják. Ma már több statisztika szerint is Józsefváros Budapest legdinamikusabban fejlődő kerülete - hangoztatta a polgármester.
Kovács Ákos személyes hangvételű pohárköszöntőjében a Józsefvárosban töltött gyerekkoráról mesélt. Az elismerésért korábban például Bereményi Géza író-rendező is megkapta.
A hír apropóján emlékezzünk vissza a nagyszerű Ákos-dalszöveg-generátorunkra, Ákost pedig ezzel a klasszikussal köszöntjük:
Átmenetileg nem jár a kelenföldi vasútállomás és Déli pályaudvar között járó vonatpótló busz, ezért a BKK a pótlás újraindításáig elfogadja az érvényes vonatjegyeket és -bérleteket a 139-es autóbuszon, valamint az M4-es és M3-as metróvonalon, Kálvin téri átszállással - közölte a BKK.
A Déli pályaudvar alagútjának beomlása miatt egy ideje lezárták az állomást, azóta vonat helyett olyan busszal viszik az utasokat, ami nem áll meg sehol, csak a Délinél, most BKV-val tudnak csak elzötyögni oda.
Ha ez nem volna elég borzasztó, olvassa el cikkünket arról, hogy 60-120 perces késések vannak a Budapest-Székesfehérvár-vonalon.
Mint arról korábban beszámoltunk, ebben a hónapban lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, a metróvonal pedig várhatóan megkapja a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV a tervek szerint leveszi a metróvezetőket a szerelvényekről, automata kocsik közlekednek majd.
Budapest főpolgármestere felkérte a BKK vezérigazgatóját, hogy vizsgálja meg, milyen realitása van a budapesti tömegközlekedésben a környezetbarát hidrogéncellás üzemmód bevezetésének. Tarlós az ASEM (Asia-Europe Meeting) kormányzók és polgármesterek számára rendezett bangkoki konferenciáján hallgatta meg a fukuokai polgármester Soichiro Takashima előadását, amelyen a helyi politikus arról számolt be, hogy városában mennyire bevált ez a technológia.
A japán város hidrogénstratégiája nemcsak azt jelenti, hogy nulla emissziós hidrogénhajtású buszokat üzemeltetnek a tömegközlekedésben, hanem számos más formáját támogatják a környezetkímélő technológiának (például a gyártást). Viszont tény az is, hogy a Toyota itt teszteli a 2016-ban sorozatgyártásra tervezett busztípusát.
Március 5-én kezdődött a Déli pályaudvarra vezető alagút bejárata melletti-feletti támfal és rézsű ideiglenes helyreállítása. A munka legkésőbb április közepéig tarthat. A kivitelező Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. emberei betonszórással biztosítják a támfalat.
Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt, és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart.
A keret legfontosabb eleme a 3-as metró infrastrukturális felújítására igényelhető 125 milliárd forint, ezzel véget érhet az a régóta folytatódó vita, hogy lesz-e pénz a lassan életveszélyessé váló metróvonal felújítására. Nem mindig volt ez így, mint arról korábban beszámoltunk, a miniszterelnökség először nulla forintot szánt erre a feladatra, sőt lehúzták az összes fővárosi beruházást a listáról. Mint a főpolgármester közölte, több irányból lobbiztak az uniós pénzekért, de főleg a miniszterelnöknek köszönhető, hogy ekkora keretből gazdálkodhat a főváros.
A következő nagy tétel a 2-es metróról szól. Úgy tűnik, hogy az eredetileg banki hitelből történt szerelvényvásárlás 20 milliárdos költségét is sikerül beforgatni az uniós támogatások közé. A 3-as metró szerelvényfelújítási pályázatát kiírták, mint beszámoltunk róla, az öt ajánlatot tevő között megy a csata a megrendelés elnyeréséért. (Erre a főváros várhatóan 60 milliárd forintos hitelt vesz fel.)
És más lopott holmi se nagyon lesz meg. De amúgy tele volt jó hírrel a budapesti rendőrfőkapitány.
80 álláshelyet terveznek megszüntetni két ütemben, jövőre 330 milliót spórolnának meg így.
Tarlósék megszüntettek egy segélyt, pedig nem lett volna muszáj. Most újra szavaz a közgyűlés.
A fővárosi közgyűlés tavaly nyáron döntött arról, felkéri a BKV-t a 3-as metró szerelvényeinek felújítására vonatkozó tender kiírására, valamint elkezdi az ehhez szükséges hitelfelvétel előkészítését. A tenderen hét cég indult, de a második fordulóba csak öten jutottak be. A spanyolok március elején beadott indítványa kapásból három ellenfelet próbál kilőni.
A CAF jogászai átnyálazták a riválisok több száz oldalas pályázatát, és az Alstom, a Škoda valamint a Skinest által beadott dokumentumokban több olyan tételt találtak, amelyek szerintük ellentmondanak a kiírási feltételeknek.
Hétfőn írásban kérdeztük a BKK-t, hogy mi az 1-es villamos újbudai szakasza üzembe állásának a pontos dátuma.
Erre azt a választ kaptuk, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntésére várnak. Az utasforgalmi próbaüzem indulásának időpontját kizárólag ezek után, reményeik szerint még ezen a héten tudják közzétenni, tették hozzá. Mi pedig vártunk türelmesen, mint csúcsidőben magára a villamosra.
És már éppen belenyugodtunk, hogy majd az utolsó pillanatban tudjuk meg, mikortól jár a villamos, amikor olvasónk, Dani írt, hogy nézzük meg a BKK Futár alkalmazását az 1-es villamosnál. Megnéztük, és valóban, a Futár menetrendjében az 1-es villamos pénteken délben indul a Fehérvári úti végállomásról, és utána 6 percenként közlekedik.
A villamosnak a BKK korábbi, tavaly év végén kiadott közleménye szerint már januárban járnia kellett volna.
Ha cikkünkkel lelőttünk volna egy jól előkészített kommunikációs fogást, akkor bocs, BKK!
Előreláthatóan jelentősen csökken a bliccelők száma a budapesti tömegközlekedési eszközökön az elektronikus jegy év végi bevezetése után, jelenleg viszont még elviszi a pótdíjakból bejövő összeget az ellenőrzésre költött pénz – derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.