A HÉV-alagútban zajló munkák során megsérült egy vezeték, és szivárog a gáz a Batthyány tér közelében. A 2-es metró szerelvényei megállás nélkül haladnak át az állomáson. A gázvezetéket a tér és a Margit híd közötti szakaszán megfúrták, de a tűzoltók még keresik a szivárgás pontos helyét - közölte az MTI.
A BKK szerint az M2-es metró megállás nélkül áthalad a Batthyány tér állomáson, a H5-ös HÉV pedig a Margit híd ideiglenes végállomásról nem az alagútból, hanem a felszíni megállóhelyről indul egy. A Margit hídi és a Batthyány téri aluljárót is lezárták.
A kimaradó Batthyány tér metróállomás pótlására állomáspótló autóbuszt indítanak a Széll Kálmán térről, ami a 39-es busz megállóhelyéről indul. A pótlóbusz mellett a 39-essel is el tudtok jutni a Batthyány térre. A metró- és a HÉV-közlekedés helyreállásáig türelmeteket kérjük.
Március 16-án hónapokra lezárják a Várfok utcai villamosalagutat a Várfok utcai töltés átépítése miatt, ezért megváltoznak a javasolt gyalogos útvonalak a Széll Kálmán téren - közölte a BKK.
Az alagút lezárása miatt nem lehet majd azon keresztül gyalogosan megközelíteni a teret, a metróállomást, illetve a Margit körutat. Az ajánlott gyalogos útvonalak az alábbiak szerint módosulnak:
A 4-es és a 6-os villamos közlekedése a korábbi közlésünktől eltérően nem március 14-étől, csak várhatóan március 21-étől változik.
A tér felújításának munkái 2015 január 12-én kezdődtek el, a teljes rekonstrukció 2016 tavaszára fejeződhet be.
Moldova György novelláiba illő az ok, amiért a frissen felújított, majd lerobbant Deák téri mozgólépcsőt nem tudják újraindítani:
Olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy áll a mozgólépcső:
A Deák téri metró aluljáróban, az M2-M3 metró átszállásánal az egyik oldali mozgólépcső lassan két hónapja áll, 0 szereléssel. Ami érdekes, hogy tavaly december 19-re adták át, akkorra újították fel, de alig 3 hetet üzemelt – írta.
Olvasónkat kissé bosszantja, hogy körülményes a 3-as metróról átszállni a 2-esre, „mert vagy hátramegy az emberfia a másikhoz, hogy lejusson, vagy körbemegy a nagylépcsőn fel, és le...″
Megkerestük a BKV-t, elküldtük az olvasó észrevételét, és olyan választ kaptunk, amire álmunkban sem számítottunk:
A megkeresésben szereplő mozgólépcső a gumikorlát meghibásodása miatt van leállítva. A gumikorlátot külföldről szerezzük be, egyelőre annak beérkezésére várunk.
A közlekedési cég hozzátette: amint a gumikorlát megérkezik, a lehető legrövidebb időn belül elvégzik a javítást.
Remélhetően a szállítási határidő nincs gumiból.
Egyre szürreálisabban néz ki a Széll Kálmán tér, hegyekben állnak a lebontott Gomba presszó törmelékei, a munkagépek elsüllyednek a maguk ásta gödrökben, az emberek pedig lehajtott fejjel, beletörődötten menetelnek a karámok között. A káosz fokozódik, és nagyon messze van még 2016 februárja, a várható átadás időpontja.
A járművezetők véleménye alapján a moszkvai metró közlekedésbiztonsága a személyzet csökkentése és a tartalék alkatrészek hiánya vagy rossz minősége miatt jelentősen romlott, ezek mellett a forgalomba állított új szerelvényeknél is számos hiányosság van. A Metróért Egyesület szerint ezek a konstrukciós hiányosságok a 3-as metró járműfelújításánál Budapesten is problémákat okozhatnak.
Az első alkalommal a szakszervezet azt a tájékoztatást kapta, hogy nem a fékek, hanem a járművezető hibájából nem állt meg a vonat a Vladikino állomáson. A második esetnél, november 8-án a számítógép hibája miatt a vonat csak 30 méterrel a Bibirjevo állomás után tudott megállni. November 28-án a Juzsnaja állomáson 150 méterrel haladt túl egy szerelvény, ami csúcsidőben katasztrofális következményekkel járt volna mondta Nyikolaj Gosztyev szakszervezeti vezető.
Miután legkésőbb 2017. március 31-ig Magyarország benyújtja a 4-es metró záró dokumentációját, az Európai Bizottság elkezdi vizsgálni, hogy a beruházás mutatói milyen mértékben felelnek meg a projektet jóváhagyó határozatban rögzítetteknek, válaszolta kérdésünkre a szervezet budapesti kommunikációs irodája.
Ha a célszámokat nem éri el a 4-es metró, a projektgazdának kellő magyarázattal kell szolgálnia. Jó hír, hogy az Európai Bizottságnak viszont nincs tudomása olyan metróépítési projektről, amely esetében a vártnál kedvezőtlenebbül alakuló utasszám miatt visszatartották volna a finanszírozást. (A fővárosnak régi félelme, hogy a teljesítetlen vállalások miatt vissza kell fizetni a 4-es metróra kapott 180 milliárd forintos uniós támogatást.)
„Rendőrségi zárás miatt a Deák tér állomáson minden vonal vonatai áthaladnak” — írta a Metróért Egyesület a Facebookon. A kisföldalatti, a piros és a kék metró sem állt meg a legfontosabb budapesti csomópontban.
Ez az áldatlan állapot nem sokáig tartott szerencsére: 12 perc múlva már újra lehetett átszállni, találkozni, deákozni. Gyors telefonálgatásunk után az is kiderült, hogy mi volt az ok: képzeljék, bombariadó volt.
Az ORFK tájékoztatása szerint délután negyed 5-kor, telefonon kaptak bejelentést arról, hogy bomba fog robbanni az aluljáróban, ezért azt azonnal lezárták, a tűzszerészek pedig átvizsgálták a területet. Ott fogták el 8 óra körül a 48 éves bejelentőt, P. Róbertet is, akit őrizetbe vettek. Mint megtudtuk, a helyszínen tartózkodó tanúk kihallgatása közben „nem különösebben tagadta”, hogy ő tette a bejelentést.
Egyébként valami volt ott ma a levegőben a Deák Ferenc téren: délután is történt egy utasbaleset ugyanott, akkor is csak néhány percig állt a forgalom.
Szombaton 23 órától vasárnap hajnali 5 óráig lezárják a Budaörsi utat a Pannonhalmi út és a Beregszász út között, a Sasadi úti gyalogos felüljáró áthelyezése miatt. A felüljárót húsz méterrel a városközpont felé helyezik át az új Budaörsi úti csomópont építése miatt.
A lezárás idejére a Bozókvár utca és a Sasadi út Budaörsi út melletti szakasza zsákutca lesz, a Budaörsi út lezárt része felé haladó forgalmat pedig már a BAH-csomópontnál, a Nagyszőlős utca-Karolina út csomópontban, a Balatoni úton az Egér út előtt és az M1-M7-es autópályák bevezető útja és az Egér út elágazásánál is elterelik, írja az MTI.
A BKK alternatív útvonalként az Egér út-Andor utca-Galvani utca útvonalat javasolja. A gyalogosoknak a Dayka Gábor utcai gyalogoshidat ajánlják, de lesznek kerítéssel leválasztott ideiglenes átkelőhelyek is. A lezárás miatt az arra közlekedő 88-as, a 139-es, a 150-es, a 240E, a 258A és a 272-es autóbusz szombaton 23 órától az utolsó járatindulásig, míg a 908-as, a 940-es, a 941-es és a 972-es éjszakai busz szombat éjjel módosított útvonalon jár.
Megint felszámolási eljárást emlegetnek a céggel kapcsolatban, mennyire igaz ez?
Rác Nosztalgia Kft. (RN): Ez egy rosszindulatú, vagy téves pletyka, hiszen a fővárosi önkormányzattal megállapodásunk van, ami egy hosszú folyamat kölcsönös kompromisszumos eredménye. Meg lennénk lepve, ha ezek után mégis a felszámolást és az azt követő kártérítési procedúrát választaná a főváros, amiben egyik fél sem nyerhet, a fürdő pedig további évekre zárva lesz a látogatók előtt.
Fővárosi önkormányzat (Fö): Nincs tudomásunk arról, hogy a Rác Projekt kapcsán felszámolási eljárás indult vagy ilyet bárki is kezdeményezett a gazdasági társaság ellen.
Megítélésük szerint hogyan állt elő ez a helyzet, kinek a hibájából?
RN: Felesleges egy ilyen hosszú és bonyolult folyamat előzményeit, felelőseit keresni. Minket csak a végcél érdekel, hogy ez a gyönyörű épület mihamarabb megnyithasson, és használható legyen.
Fö: A Rác fürdő üzemeltetési joga jelenleg a kizárólag magántulajdonban álló Rác Nosztalgia Kft-nél van a vele 2002-ben kötött szerződés alapján. E 2002-es szerződés szerint a fürdő beindításának joga és kötelezettsége a kizárólag magántulajdonban álló Rác Nosztalgia Kft-t terheli, így ők jogosultak dönteni a komplexum beindításáról.
A BKK legfrissebb közleménye szerint a cég vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán és a Budavári Önkormányzat polgármestere, Nagy Gábor Tamás szentesítette azt a szerződést, aminek köszönhetően az év végéig 16 új, török gyártmányú midibusz érkezik, amelyek a budai várban és környékén közlekednek majd. A Karsan Atak típusú midibusz alacsonypadlós, dízelmotoros, klimatizált, és 40 embert tud szállítani.
Ahogy azt a múlt héten már megírtuk, a midibusz beszerzést nagyban elősegíthette, hogy Ahmet Davutoglu török miniszterelnök nemrégiben Budapesten járt. A 16 darab Karsan busz megvételéről tavaly ősszel ősszel írt alá úgynevezett feltételes szerződést a BKK, az I. kerület és a Karsan buszgyártó. A feltételességet az jelentette, hogy a magyar kormány hajlandó-e az üzlet mögé állni és uniós forrást biztosítani rá, vagy sem.
Ez a hajlandóság azonban a török miniszterelnök látogatásáig nem nagyon akart megnyilvánulni, sőt, úgy nézett ki, hogy az üzletet elviszi a Rába-Volvo, amelynek partnere az Orangeways, mint üzemeltető, megnyerte a BKK buszüzemeltetési tenderét. Az Orangewaysnek viszont gondjai voltak a 30 milliós banki biztosíték leszámolásával.
A BKK mostani közleménye szerint az uniós támogatást megítélő Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság pozitívan döntött, tehát elkezdődhet a midibuszok szállítása. A támogatás összege 909 millió forint, amit teljes egészében az Európai Unió biztosít. Az új dízel midibuszokat a BKV fogja üzemeltetni.
Gyalogost gázolt a villamos a VIII. kerületben, a Rákóczi térnél – közölte az ORFK. A gyalogos a piros lámpa ellenére lépett a villamos elé. Szerencsére csak könnyű sérülést szenvedett. A BKK szerint a baleset miatt a 4-es és a 6-os villamosok helyett a Corvin-negyed és a Blaha Lujza tér között pótlóbuszok közlekedtek, de a közlekedés este nyolc órára helyreállt.
Nem tudják, mennyi a maci!? - ezt L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára jelentette ki érkeztemkor, az Állatkert ausztrál házának előterében levő, plüsskoalákat árusító szuveníres pultnál. Az államtitkár az új koalákat bemutató sajtótájékoztatóra érkezett, de előtte még bevásárolt három plüssállatot, mint kiderült, összesen 13 ezer forintért.
Mellette Persányi Miklós, az Állatkert igazgatója beszélte meg az átadás koreográfiáját egy munkaruhás beosztottjával:
Akkor innen jön majd Tarlós, és ott áll majd a Kálmán.
Az előtérben álldogált még Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes is, ezúttal nem az interjúadó farmer-bőrdzseki szerelésben, hanem kiskosztümben.
Elindult Budapestre az a kamion, amelyik az első elkészült CAF villamost szállítja a spanyolországi gyárból – közölte a BKK. A 47 szerelvényből álló flotta első villamosának érkezése után elkezdődnek tesztek, a fék- és futáspróbák az 1-es és a 3-as villamos vonalán.
Idén várhatóan 25 rövid (34 méteres) villamos érkezik a fővárosba. Ha sikeresek lesznek a tesztek, az első CAF villamosok ősztől állhatnak forgalomba. A rövidebb villamosok a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak.
Az új villamosokat a felújított, négy kerületet is érintő 3-as villamos vonalán lehet majd először kipróbálni.
Szerdán beszámoltunk arról, hogy olvasónk képei alapján brutálisan megcsonkították a szentendrei HÉV Csillaghegy és Római fürdő között húzódó fasorát. Az illetékes BKV akkor nem válaszolt kérdéseinkre, de most elküldte a fakivágás előzményeit, a fák állapotának vizsgálati eredményeit.
Azt vették észre tavaly, hogy a nyárfák nagy része láthatóan kivágásra szorul, ezért a BKV megrendelte a fák vizsgálását.
A szakemberek arra következtetésre jutottak, hogy a fasor állapota olyan mértékben leromlott, hogy kertészeti módszerekkel nem lehet javítani. Az ismételt visszavágással (ez zajlik most) a közvetlen balesetveszély elhárítható, ez azonban nem megoldás a problémára. A gyökérzet és a törzs kritikus állapota hosszú távon a fa kidőlését eredményezheti.
A már most is kritikus állapotú, addigra tovább romló gyökérzet és törzs állapot az esetek nagy részében nem lesz képes a nagy felületű koronára ható szélnyomást ellensúlyozni. A dőlés és törésveszély a jelenleginek a többszöröse lesz.
A vizsgálat ezért a teljes fasor leváltását, más fafajjal történő pótlását javasolja.
Tekintettel a jelentős mértékű tuskógomba-fertőzésre a kivágás és az ültetés között 3 év szünetet célszerű beiktatni és a fertőzés visszaszorítását ez idő alatt meg kell oldani - állapították meg.
A korábbi megbeszélésen (2014 október 8.) elhangzott, hogy az önkormányzat nem korlátozza a magánterületen (jelen esetben BKV) történő fakivágást, és a kivágás után a BKV nem köteles a fák pótlására sem a jelzett helyszínen, sem máshol - írják.
A fasor kivágatását a BKV várhatóan 2015 első felében tudja elvégezni.
A munkálatok idejéről előzetesen tájékoztatták az önkormányzatot, akik értesítették az érintett lakosságot.
A fák kivágásával nagy mennyiségű zöld tűnik el rövid időn belül, ennek pótlásához az önkormányzat ragaszkodik. Ha a tömegközlekedés biztosítása érdekében ez újabb fák telepítésével nem megoldható, akkor azt egy magasabbra növő cserje/bokorsorral javasolják helyettesíteni.
A fasor átlagos törzsátmérőből számított átlag életkora 58-60 év. Egy 2010-es fafiatalítás során 10-12 méter magasságban visszavágták a fákat, de a hajtásválogatás, illetve az ismételt sebkezelés elmaradt, ezért mára 30%-uk elhalt. Az akusztikus tomográfos vizsgálat kimutatta a gyökérzetkorhadását a fekete nyár soron és fertőzésre utaló elváltozások is megtalálhatók. Ez e faj esetében különösen veszélyes, mert a tartó-támasztó gyökérzet néhány év alatt képes elkorhadni ezzel is fokozva a kidőlés esélyét.
Az erdészeti feketenyár-kultúrákban kimutatták, hogy ilyen idős korukra a korhadások a fatömeg több mint 25%-át teszik ki, az urbanizált, jelentősen terhelt körülmények között élő fák esetében ez az arány jóval nagyobb.
Lapunk több forrásból is úgy értesült, hogy kormányzati körökben felvetődött: egy új szuperkórház épüljön a bezárni tervezett Déli pályaudvar helyén. Ezt két fontos intézkedés is alátámasztja. Az egyik az, hogy a napokban a kormány arra kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli pályaudvar utas- és vonatforgalmát.
A másik pedig az, hogy Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője egy hónapja azt jelentette be, hogy budapesti képviselőik javaslatára döntöttek egy új, nagy fővárosi kórház szükségességéről, ezért javasolják a felépítését. A frakció felkérte és felhatalmazta a kormányt arra, hogy az ehhez szükséges anyagi forrásokat európai uniós pénzek felhasználásával is teremtse elő, döntsön az új intézmény helyszínéről és felépítésének ütemezéséről. Az új, egyfajta egészségügyi központként működő kórház felépítése akár több tízmilliárd forintos beruházás is lehet.
A kormány arra kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli pályaudvar utas- és vonatforgalmát.
A Népszabadság szerint az értékes területen álló Déli pályaudvar elköltöztetése 70 éve rendszeresen felmerül, most azért kapott aktualitást, mert a január 31-i alagútomlás óta Kelenföld minden probléma nélkül el tudja látni a Déli feladatát. Ugyanakkor a Déli alagútjának helyreállítása megkezdődött, a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. kedden átvette a munkaterületet, és a vállalásuk szerint az alagút április második felétől ismét használható lesz.
Ugyanakkor a MÁV illetékesei szerint Kelenföld nincs felkészülve a szolgáltatási feladatok átvételére, szükség lenne egy napi 20-25 ezer utas kiszolgálására alkalmas létesítményre, de nem elegendőek a peronok, a mostani átcsoportosítás miatt túlterheltté váltak a vágányok, és nincs a szerelvények tárolására, javítására helyben lehetőség. Mindez pedig csak több milliárd forintos költséggel valósítható meg, ráadásul szükség lehet a 4-es metró aluljáróinak átépítésére is, hogy a távolabbi vágányokra érkező utasok is közvetlenül érhessék el a metrót.
A Bors viszont egyenesen arról ír, hogy könnyen lehetséges, a Déli pályaudvarra soha többé nem mennek vonatok, és akár el is adhatják a területet.
Mikor kereste meg Tarlós István a feladattal, hogy történt a felkérés?
Négy évet dolgoztam képviselőként a fővárosi közgyűlésben, és már akkor volt egy olyan munkakapcsolat, amire tudtunk építeni. Először tavasszal beszéltünk arról, hogy örülne, ha folytatnánk, de akkor még mint képviselő. Nyár elején merült fel először, hogy az önkormányzati törvény változásával máshogy alakulnak a dolgok, és akkor került először szóba, hogy mit szólnék hozzá, ha én humán helyettesként folytatnám tovább.
És mit szólt ehhez, kapott levegőt?
Nagyon váratlanul ért. Szerintem bárkit váratlanul ért volna.
Miért?
Ugyan volt mögöttem négy év tapasztalat, meg jó kapcsolatban voltunk a főpolgármester úrral, de meglepett.
Olvasónk fotókat küldött arról, hogy a III. kerületben, a szentendrei HÉV Rómaifürdő és Csillaghegy megállói közötti jegenyesorát brutális módon vágják vissza.
Munkások azt mondták neki, hogy a BKK-tól kaptak megbízást a fák visszavágására, de nem tudták megmondani, hogy a megmetszett fák ki fognak-e még hajtani. "Szemmel látható, hogy a fák nagy része teljesen egészséges, ennek ellenére mindegyiket ugyanúgy visszavágják" - írja András.
A fákra kihelyezett tájékoztató alapján gallyazási munkákat végeznek, aminek ellentmondani látszik, hogy a fákat lábmagasságig amputálják - írja beszámolójában.
Olvasónk szerint a munkálatokat március 3-án kezdték, az egész jegenyesort vissza fogják vágni, mindkét oldalon, ez legalább 50 fát érint, az összeset, ami a képeken látható. A HÉV mellett található házakat a jegenyesor védte meg eddig a HÉV okozta portól és zajtól, nyilvánvalóan ezen célból telepítették őket a HÉV építésekor.
Szerda délután megkerestük a BKK sajtóosztályát a fakivágással kapcsolatos kérdéseinkkel, de ők az illetékes BKV-hoz irányítottak, ahonnan még nem kaptunk választ az ügyről.
Ismeretlen tettes ellen feljelentést fontolgat a BKV egyik szakszervezete, amennyiben nem sikerül munkaügyi konzultáción rendezni, és záros határidőn belül megszüntetni a 3-as metró Észak-déli járműtelepén tapasztalt szabálytalanságokat és törvénytelenségeket, közölte Jáger István, az Egységes Közlekedési Szakszervezet alelnöke.
Az EKSZ érdekvédői hosszú listát készítettek a kocsiszínben tapasztalt visszaélésekről, amelyek közül több tétel gyanúja is kimerítheti a Btk. egyes paragrafusában foglaltakat, amelyekért a felelősök akár szabadságvesztéssel is fizethetnek – állítja a szakszervezet.
Eredményt hirdetett a BKK a 3-as metró állomásainak rekonstrukciójára kiírt tervpályázatán, melyet az Építész Stúdió Kft. nyert meg.
A közlekedési központ pályázatának fő céljai között szerepelt, hogy a már meglévő metróállomások felszíni épületei a kor esztétikai és funkcionális követelményeinek megfelelően újuljanak meg, továbbá hogy a vonal esetleges északi meghosszabbításához készüljenek állomástervek.
Mint a BKK oldalán lévő közleményben olvasható, a bírálóbizottság értékelése szerint az Építész Stúdió Kft. pályaműve teljesítette azokat az elvárásokat, hogy az új épületek illeszkedjenek a városképbe, költségtakarékosak és környezettudatosak legyenek. Mint írják, a cég „magas színvonalú” tervet készített az Arany János és a Pöttyös utcai, valamint a Klinikák állomás meglévő épületeinek átalakítására, továbbá a 3-as metró leendő Óceánárok nevű megállójának épületére is – ami az új megállók típusépülete lesz.
A közlemény szerint az állomások engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint az engedélyezés lefolytatása az év végén, jövő év elején várható. Tehát az építkezés feltehetően csak 2016-ban kezdődhet meg.
Holnaptól újra megáll az M2-es metró a Széll Kálmán téren, mivel az elmúlt négy nap alatt megépült egy védőtető, és fal, ami biztonságossá teszi az utasok közlekedését a felújítás alatt álló téren.
„Keddtől (március 3-ától) a metróállomást az épület Vérmező út felé nyíló oldalán kialakított ideiglenes bejáraton keresztül lehet megközelíteni vagy elhagyni, bent pedig a „csarnokon belüli csarnokon” keresztül vezet az út a mozgólépcsőhöz, majd a metróhoz" − írja a BKK.
Ezenfelül visszaáll a tér és környékének február 27. előtti, a négynapos metróüzemszünetet megelőző közlekedési rendje. Erről pedig a folyamatosan frissülő, a Széll Kálmán tér felújításáról aktuális információkat közlő www.bkk.hu/szellkalmanter weboldalon olvashatnak részletesen.
A BKK vári midibusztendereinek már olyan kacskaringós és fordulatokkal teli történetük van, hogy azt tanítani kellene az általános iskolákban. A legfrissebb hírek szerint elbukhat a célegyenesben a befutónak tűnő Orangeways, és az általa futtatni tervezett Rába-Volvo buszok helyett a BKV fog török midibuszokat üzemeltetni a Várnegyedben és néhány más budai útvonalon.
A török buszok villámgyors megvásárlásáról hétfőn dönthet a BKK igazgatósága. A 16 darab Karsan busz 870 millió forintért történő megvételéről tavaly ősszel ősszel írt alá úgynevezett feltételes szerződést a BKK, az I. kerület és a Karsan buszgyártó. A feltételességet az jelentette, hogy a magyar kormány hajlandó-e az üzlet mögé állni és uniós forrást biztosítani rá, vagy sem.
Már a kiírásból sejteni lehetett, hogy egészen érdekes kísérletnek lesz része, aki jelentkezik a szombat délelőtti BBU föld alatti futásra. A távok és korcsoportok alapján inkább örömfutásra lehetett számítani, mint öldöklő versenyre, ezért kocafutóként én is nyugodtan neveztem két fiammal a 3,5 km-es távra. (A szervezők széles spektrumot céloztak meg, volt félmaraton komoly futóknak, és 350 méter hosszú kör óvodásoknak is. Ez utóbbin hosszan gondolkoztam.)
A kőbányai katakombarendszer már sokféle célt szolgált, itt volt egykor a Dreher sörgyár pincehálózata, a világháborúban repülőgépeket gyártottak a gyomrában, később gombatenyésztők vették birtokba. Már bejutni ide, és körülnézni a termekben egy olyan kalandnak ígérkezett, ami lekötheti egy 12 és egy 16 éves fiú figyelmét, nem is szólva a mozgásról.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az engedélyt a budapesti 1-es villamos Rákóczi-hídon átvezetett és meghosszabbított szakaszára a korlátozott szolgáltatási szintű, utasforgalom nélküli közlekedés megkezdéséhez, írja a BKK.
Így a BKK most villamosvezetők oktatására használja az elkövetkező tíz napot. A tervek szerint márciusban már utasok is közlekedhetnek majd a meghosszabított, újbudai szakaszon.
Az 1-es villamosvonal-fejlesztés egyik utolsó lépése volt a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd statikus és dinamikus próbaterhelése. Erről ebben a cikkünkben nézegethet képeket a próbaterhelésről.
A villamosvonal déli szakaszán megépült 3,2 kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon éri el az ideiglenes végállomást, amelyet a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakítottunk ki.
Jövő pénteken mutatják be a nagyközönségnek Vobarát és Nur-Nuru-Bint, a Budapesti Állatkert két új koaláját, írja a Hvg.hu. Egyelőre karanténban várják, hogy állandó helyükre, az új koalaházba költözhessenek.
A BKK minden csinnadratta nélkül kihirdette a vári és budai járatok üzemeltetéséről szóló pályázat eredményét, amit az egyetlen induló, az Orangeways Hungária Kft. nyert meg. A cég 25 buszt üzemeltet majd a Várban, és további budai vonalakon, kilométerenként 795 forint (plusz áfáért).
Mint arról korábban beszámoltunk, a 2013-ban kiírt pályázat körül több furcsaság van.
A pályázaton nem indult sem a több száz budapesti buszt alvállalkozásban már üzemeltető VT-Arriva, sem a BKV, csak egy kis 2010-ben alakult budaörsi cég, a felnőttoktatással foglalkozó Ormódi-Fitos Kft. A társaságot 2014-ben érte el a változás szele: felvette a tevékenységei közé a szárazföldi személyszállítást, és megérkezett vezetőségi tagnak Kovács Miklósné (aki egyben az Orangeways Magyarország Zrt. igazgatója). A Ormódi-Fitos Kft.-t egy lendülettel át is keresztelték az év végén Orangeways Hungáriává.
Megérkezett Budapestre a 28 csuklós autóbuszból álló hibridbusz-flotta, ami 2015. március 1-jétől teljes egészében forgalomba áll, közölte a BKK. A buszok az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon közlekednek a hét minden napján. Az ezekről a vonalakról felszabaduló hagyományos buszok a 7-es, a 20E, a 44-es, a 136E, a 159-es, a 196-os és a 196A vonalán közlekednek.
A Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére a T & J Busz Projekt Kft. által üzemeltetett, most beszerzett csuklós buszok a Volvo 7900A hibrid változatai, amelyek hagyományos dízelmotoros típusaiból 53 jelenleg is közlekedik a budapesti agglomerációs vonalakon. A járműveket az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának megfelelő dízelmotorral szerelték fel, mindegyik dízel-elektromos hajtású autóbusz akadálymentes, 100%-ban alacsonypadlós, légkondicionálóval és FUTÁR-ral is felszerelt. A buszokon több kamera gondoskodik az utasok biztonságáról és védi a járművet a rongálóktól.
A járművek forgalmi és műszaki paramétereiktől függően 10-20 kilométer/órás sebességig kizárólag elektromos meghajtással közlekednek, melynek köszönhetően a végállomásról, a megállókból történő indulás zajtalanná és füstmentessé válik. A dízelmotor csak a felgyorsulás után kapcsol be, hogy segítsen a jármű hajtásában. Megállóba érkezéskor, illetve várakozáskor a dízelmotor leáll, ekkor minden kiegészítő berendezés a megtermelt, illetve a fékezéskor visszatermelt elektromossággal működik tovább. A dízel-elektromos hibrid technológia a gyártói adatok szerint akár 35 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé a csak dízelüzemű buszokéhoz képest.
A Budapesti Metró nevű Facebook beszámolója szerint beragadt egy gördeszka a Deák téri metró mozgólépcsőjébe. Ez lett belőle:
Az úgy történt, hogy egy utas a mozgólépcsőn lefelé menet a lábfején szállította a gördeszkáját, a lépcső alján pedig fel kellett mutatnia a bérletét az ellenőröknek, lehajolt, hogy kivegye a táskájából, a deszka megbillent, a mozgólépcső pedig odacsípte a deszkát. A mozgólépcsőben és a gördeszkában is kár keletkezett.
A BKV egyelőre nem reagált a kérdéseinkre az ügy részleteit illetőleg.
Leszállították az utasokat az egyik szerelvényről a kék metró vonalán, a Forgách utcánál, mert berobbant az egyik ablaka, írta a Facebookon a Metróért Egyesület 12.49-kor. Úgy tudják, nem volt külső hatás. Részleteket egyelőre nem közöltek.
Délután öt előtt nem sokkal ismét problémák akadtak a metrón: olvasóink tájékoztatása szerint Újpest felé nem járt a metró meghibásodás miatt. A metróközlekedés nagyjából félóra után helyreállt.
A Metróért Egyesület a Facebookon azt közölte, hogy a Nyugatinál volt egy mozgásképtelen szerelvény, emiatt a Deák tér és az Árpád híd között pótlóbuszok jártak. A helyszínen lévők szerint káosz és nagy füst van az állomáson.
Húszezer P+R parkolóhely szükséges a dugódíj bevezetéséhez Tarlós István, Budapest főpolgármestere szerint.
Tarlós István szerdán este, a Hírtévé Magyarország élőben című műsorában - az MTI szerint - úgy fogalmazott: "becslésem szerint minimum húszezer parkolóhely kell ahhoz, hogy a dugódíj bevezetésére legyen indokolható erkölcsi és műszaki alap".
Jelenleg négy- és ötezer P+R parkolóhely van, egy óriásiról épp most döntöttek.
Pénz körülbelül nyolc-tíz P+R parkolóra van, és úgy néz ki, hogy kétmilliárd forintos uniós forrást tudnak ilyen parkolók építésére költeni.
Egyelőre nincs döntés arról, hogy lesz-e dugódíj. Azt se tudni, hogy ez mikortól és hogyan működne, de a nyilatkozatok alapján 2016 végétől lenne reális a bevezetése. Az elképzelésekről itt olvashat többet.