Fekete paravánok lepték el a Széll Kálmán teret: megkezdődött a tér felújítása.
A BKK közlése szerint a téren közúti és a gyalogosforgalmat érintő korlátozások léptek életbe. Elkezdik bontani a téren található „gombákat”, és a régi, nem használt hurokvágányon (azaz az egykori 56-os villamos fordulóján) belül álló szökőkutat. Az építési munkagépek forgalma nappal nem zavarja a tér közlekedését. Péntekig kisebb, a közúti és a gyalogosforgalmat érintő korlátozások lesznek, a hétvégétől azonban jelentősebb változásokra kell számítani, főként a villamosközlekedésben.
A tér teljes rekonstrukciója 2016-ra fejeződhet be, a munkára nettó 5,3 milliárd forint van.
Folytatódik a síncsereprogram a hármas metró vonalán, ezért a január 17–18-i, majd a 24–25-i hétvégén pótlóbuszok viszik az utasokat a Deák Ferenc tér és a Népliget között, írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Újpestről Kőbánya-Kispestig két átszállással lehet eljutni, de ez „nem minősül útmegszakításnak”, vagyis egy jeggyel lehet megtenni az utat.
A Postapalota homlokzatáról hullottak le a fellazult vakolatdarabok a Várfok és a Csaba utca sarkán lévő épülettömbnél - közölte a katasztrófavédelem. A közelben lévő buszmegállókhoz tartó gyalogosok biztonságára a forgalomirányítók vigyáznak. A főváros első kerületének tűzoltói és a rendőrök az épületet kordonnal zárták körül, a buszmegállót közel tizenöt méterrel távolabb helyezték, a gyalogosoknak is el kell kerülni a veszélyessé vált körzetet.
A Postapalota eladásával kapcsolatban különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt indítottak nyomozást 2010-ben. A gyanú szerint a tranzakció során 500 millió forint kár érte a postát és az államot.
Az épület jelenleg elhagyatott, 2013 végén így nézett ki egy bejáráson.
Az útdíj kiterjesztése az M0-s autópályára és a bevezető gyorsforgalmi utakra új helyzetet eredményezett: Tarlós István maga jelentette ki nemrég, hogy a matricás rendszer miatt át kell gondolni a dugódíj koncepcióját. Elébe mentünk.
Megkerestük a főpolgármestert, hogy értette szavait, ám csak annyit tudtunk meg, hogy a dugódíj bevezetése 2016-ig nincs napirenden, az útdíj rendszere pedig már a jövő héten módosul, ezért egyelőre nem tud sokat mondani. A keddi Népszabadságban Tarlós úgy nyilatkozott, ugyan a dugódíj bevezetését most egy parlamenti döntés tiltja, azt azonban − hacsak nem akarjuk visszafizetni a 4-es metróra kapott uniós támogatást − be kell vezetni. A bevezetés reális időpontja pedig 2016 vége.
A dugódíj bevezetése három réteget érintene kellemetlenül a jelenlegi helyzetben.
Megint teljes vonalán közlekedik a hármas metró Budapesten, írta a Facebookon a Budapesti Közlekedési Központ 17.37-kor. A tűzoltók befejezték a munkát a Nyugati téri állomáson, ahol korábban az egyik szerelvény halálra gázolt egy embert. A baleset miatt a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között pótlóbuszok vitték az utasokat.
Kedd este fél hat körül átmenetileg leállt az 5-ös HÉV közlekedése, mert az óbudai Tímár utcai megállónál kisiklott az egyik, Batthyány tér felé haladó szerelvény 5. kocsija.
A BKK Facebook-oldalán frissítették már az információt az esetről:
A H5-ös hév helyett pótlóbusszal lehet utazni a Batthyány tér M+H és a Szentlélek tér között, mert egy vonat kisiklott. A pótolt szakaszon 30 autóbuszt állítunk forgalomba. Utasaink türelmét kérjük.
Információink szerint évi 5-10 millió forintos többletköltséggel kalkulálnak a BKV-nál a január 1-jétől bevezetett útdíj miatt. A cég hivatalosan elismerte, hogy az új matricás rendszer pluszköltséggel jár, de ennek pontos mértékét csak az év végén tudják megmondani, válaszolta a közlekedési társaság sajtóosztálya lapunk kérdésére.
A fizetős szakaszokon járó autóbuszok esetében például figyelembe kell venni az ott közlekedő buszok számát, valamint tekintettel kell lenni az esetlegesen előforduló műszaki okok miatti járműcserékre, továbbá az előre ki nem számítható operatív pótlásokra a BKV szerint. Pontos kimutatás az útdíjakból adódó pluszköltségek mértékéről csak év végén készíthető.
Az LMP szerint a Fidesz nem tett le a Normafa környékének beépítéséről. A tervezett, "de hivatalosan tagadott" beruházás készülő, 3,5 milliárd forint értékű munkálatokkal számoló megvalósíthatósági tanulmányában zöldterületek beépítése, sportlétesítmények kialakítása is szerepel. Váczi János, a XII. kerület alpolgármestere azt mondta: sem beruházás nem lesz a Normafánál, sem a zöldterületet nem fogják csökkenteni. A tervekről népszavazást is tartanak.
Az LMP szerint elfogadhatatlan a nyilvánosság kizárása és félrevezetése, valamint a környezetvédelem szempontjainak üzleti érdekek alá rendelése a Normafára tervezett beruházásokkal kapcsolatban. A párt szerint a Natura 2000-es hatásvizsgálat több hónapos késése és "a befektetők igényeihez alkalmazkodó" megvalósíthatósági tanulmány azt mutatja, a Fidesz továbbra is sportcentrumot építene Budapest legértékesebb természetvédelmi területén.
A rendőrség a honlapján közzétette a pénteki operaházi tüntetés miatt elrendelt forgalomkorlátozásokat. Az ellenzéki demonstrációt Várady Zsolt, az iWiW alapítója jelentette be „a 2012. január 2-i, az önkényes alkotmányozás elleni tiltakozó tömegtüntetés harmadik évfordulóján”. A Facebookon eddig több mint kilencezren jelezték részvételüket.
Közben a szervezők közleményben tudatták, hogy összeállt a tüntetések felszólalók névsora: Várady Zsolt, Somody Bernadette, az Eötvös Károly Intézet igazgatója, Udvarhelyi Tessza, a Közélet Iskolája egyik alapítója, Csizi Zsolt, A Város Mindekié csoport aktivistája, Madarász Csaba részvételidemokrácia-szakértő, Vágó Gábor volt LMP-s képviselő, Kálmán László nyelvész és Takács Bori, a MostMi társadalmi kezdeményezés egyik elindítója.
Egy hét halasztással, kedden járt le a részvételi határidő, azaz máig kellett jelezniük az érdeklődő cégeknek, ha indulni akarnak a 3-as metró kocsifelújítási tenderén. Mint megtudtuk, hét cég jelentkezett:
Érdekesség, hogy a nagy járműgyártó központtá fejlesztendő Dunakeszi Járműgyártó, ahol jelenleg a CAF villamosok készülnek, hirtelen átállt az ezen a tenderen riválisként induló oroszok mellé. Szakértők szerint a lépés alapján jó eséllyel lehet a pályázat nyertesére következtetni.
A menetrend szerint most valószínűleg néhány hét eltelik a hiánypótlásokkal, aztán következik egy hosszabb tárgyalási szakasz, ami alatt a jelentkezők pontosabban megismerik a metrókocsik állapotát, majd az ajánlattétel után, várhatóan jövő év első felében a tervek szerint megkötik a szerződést. Mint arról beszámoltunk, a felújítás, azaz inkább átépítés során a nyertesnek a pályaszámon (ez a metrókocsi rendszáma tulajdonképpen) kívül szinte mindent le kell cserélnie, vagyis lényegéeben egy új kocsit kell építenie.
A kocsifelújítási tender első szakasz kedden 10 órakor zárul, eddig lehet jelentkezni a pályázatra a cégeknek. Ezután még egy hosszabb tárgyalási szakasz lesz, ami alatt a jelentkezők pontosabban megismerik a metrókocsik állapotát, majd az ajánlattétel után, várhatóan jövő év első felében a tervek szerint megkötik a szerződést. A felújítás, azaz inkább átépítés során a nyertesnek a pályaszámon (ez a metrókocsi rendszáma tulajdonképpen) kívül szinte mindent le kell cserélnie, azaz tulajdonképpen egy új kocsit kell építenie.
Információnk szerint több nyugati cég is fontolgatta, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul, mert hátrányosnak érezték a tender feltételeit, de végül nem tették, hanem beszállnak a versenybe a megbízásért. A fő problémája az volt a cégeknek, hogy a győztesnek roppant rövid idő alatt, értesüléseink szerint fél év alatt le kellett gyártani a prototípust, azaz az első felújított szerelvény, különben nagyon súlyos kötbért fizetne.
Ez a feltétel az orosz gyártóknak kedvez, hiszen nekik rendelkezésre áll egy komplett típus ehhez, míg a nyugatiaknak új járművet kell tervezni fél év alatt. BKV-s információink szerint az első kocsi legyártására adott határidő valóban roppant rövid, de a követelmények nem jelenthetnek lehetetlent egy nyugati gyártónak. A rövid határidőt pedig a 3-as metró állapota indokolja.
Lezárult a Városligetbe tervezett múzeumi épületekre kiírt nyílt nemzetközi tervpályázat. Az ötszáz anonim pályamű közül a nemzetközi zsűri döntése alapján a Néprajzi Múzeum a francia Vallet de Martinis DIID Architectes, a Magyar Zene Háza a japán Sou Fujimoto Architects, míg a FotóMúzeum Budapest és a Magyar Építészeti Múzeum a magyar Középülettervező Zrt. tervei alapján épülhet meg 2018-ra, írja az MTI.
Az Új Nemzeti Galéria - Ludwig Múzeum épületére beérkezett 80 pályamű között a bíráló bizottság nem talált olyan pályázatot, amit az értékelési kritériumok összessége alapján megvalósításra alkalmasnak ítélt volna, ezért arra új, meghívásos tervpályázatot írtak ki, ez 2015 áprilisában zárul le.
A Néprajzi Múzeum, a Magyar Építészeti Múzeum, valamint a FotóMúzeum Budapest (a mostani Magyar Fotográfiai Múzeum) az Ötvenhatosok terén, a Magyar Zene Háza a lebontásra kerülő volt Hungexpo-irodák területén, míg az Új Nemzeti Galéria - Ludwig Múzeum a Petőfi Csarnok helyén áll majd.
Május végére lehet meg az M3-as metrókocsik felújításához szükséges pénz, a kivitelezővel pedig várhatóan 2015 első félévében köthet szerződést a BKV, írja az MTI a Napi Gazdaságra hivatkozva. „A főváros szándékai szerint jövő május végéig zárulhat le az az eljárás, amelynek keretében előteremtenék a metrókocsik felújításához szükséges forrásokat” – tájékoztatta a lapot az önkormányzat, közölve azt is: a hitelfelvétel előkészítése megkezdődött, a beszerzés részletein dolgoznak.
Rosszul lett egy menetrend szerint közlekedő busz vezetője csütörtök este Budapesten, a Szent Orbán téren, emiatt a jármű villanyoszlopnak ütközött - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere az MTI-t. A baleset miatt a 112-es és 212-es busz terelt útvonalon közlekedik - mondta.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság azt közölte MTI-vel, hogy az ütközés következtében két villanyoszlop kidőlt. Az első információk szerint a buszon utazók közül senki nem sérült meg, a jármű vezetőjét a mentők kórházba viszik.
A rendőrség a helyszínelés és műszaki mentés idejére a az érintett útszakaszt lezárta, a forgalmat a Stromfeld Aurél útra és a Nárcisz utcára tereli.
Az autóbuszok mindkét irányban az Istenhegyi út-Németvölgyi út útvonalon tesznek kerülőt, nem érintik a Szent Orbán tér megállót, ezen kívül a 102-es busz a Németvölgyi út és a Nárcisz utca megállót, a 212-es busz pedig a Galántai utca megállót sem. A BKK az arra utazók türelmét kéri.
Három hónap múlva lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, a metróvonal addigra várhatóan megkapja a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV a tervek szerint leveszi a metróvezetőket a szerelvényekről. A szakszervezet aggódik a hatvan ember munkája miatt.
A BKV vezetéséhez fordult a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KDSZ), mert áprilistól várhatóan hatvan metróvezető állása kerül veszélybe a 4-es metró automatizálása miatt. Gulyás Attila, a KDSZ elnöke elmondta: azt szeretnék elérni, hogy senki se kerüljön utcára. Ezért egyeztetést kezdeményeztek, hogy az érintett metróvezetőket a BKV foglalkoztassa tovább a többi vonalon vagy a forgalmi ügyeleteken.
Amit biztosan lehet tudni:
Megjelent a rendőrség újabb bűnmegelőzési videója, amiben a Budapest III. kerületi kapitánysága akarja felhívni a figyelmet a közelgő ünnepek során ránk leselkedő veszélyekre. Íme a BRFK Bűnmegelőzési Médiatár Projekt első videója: A rablás.
A Főpolgármesteri Hivatal legfrissebb sajtóközleménye szerint Tarlós István főpolgármester hétfő délutánra összehívta Budapest 23 kerületének polgármestereit az M0-s körgyűrű fizetőssé tétele ügyében. Korábban a Demokratikus Koalíció azt kérte Tarlóstól, hogy azonnal hívja össze a közgyűlést.
Úgy tűnik, hogy Tarlós Istvánnal nem konzultált a kormány előzetesen a tervről, ugyanis a Moszkvában hivatalos úton lévő főpolgármester csütörtökön még nem tudott véleményt alkotni. Mint az Indexnek elmondta, "még tájékozódnia kell a kérdésben, hogy kifejthesse álláspontját".
Mint az csütörtökön megírtuk, több fideszes vezetésű kerület polgármestere is kritizálta a kormány ötletét, ami szerint januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége. Köztük volt Bús Balázs óbudai polgármester, aki szerint elfogadhatatlan az ötlet, mert a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult, éppen a híd átadása után.
Wintermantel Zsolt, Újpest kormánypárti polgármestere is megdöbbent. A BKK vezérigazgatójához fordult, hogy modellezzék le az intézkedés várható hatásait. Pokorni Zoltán hegyvidéki polgármester pedig megkereste a javaslatot kidolgozó minisztérium államtitkárát, hogy üljenek le tárgyalni.
A fővárosi közlekedési stratégiát tartalmazó nyári Balázs Mór-tervben számos tömegközlekedési fejlesztést dolgozott ki a BKK a legújabb uniós követelmények alapján, több előkészítést pont a kormány finanszírozott uniós forrásból. A legfontosabbakat benyújtották a kormánynak, mint uniós támogatásra várókat. Ilyenek voltak:
Ezeket pont azért készítették elő, hogy a következő ciklus uniós forrásainak megnyílása után gyorsan, egy-két éven belül el lehessen indítani őket. Ezek közül azonban egy sem szerepel azon a november végén hivatalossá vált projektlistán, ami meghatározza a következő hét év fejlesztéseit. Bár a kormány finanszírozta korábban a kisföldalatti vagy a 3-as metró felújításának, illetve a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének az előkészítését, ezek mégis kiestek a kosárból.
A főpolgármester a Népszabadságnak arra a kérdésére, hogy miért megy jövő héten Moszkvába, azt felelte, hogy az utazás célja a Moszkva tér három évvel ezelőtti átnevezésekor kirobbant konfliktus rendezése, a kapcsolatok bővítése.
Az útra elkíséri Szeneczey Balázs fejlesztésekért felelős helyettese, egy tanácsadó és a felesége, akinek útiköltségét már előre befizették a városkasszába. A delegáció egy városfejlesztési konferencián is részt vesz. A IV. Moszkvai Urbanisztikai Fórum jövő szerdán kezdődik és vasárnap ér véget. A nemzetközi rendezvényt a Kreml szomszédságában lévő Manyezs nevű kiállítási és konferenciaközpontban tartják.
Tarlós közölte,
nem tárgyalok a 3-as metróról senkivel sem, amíg a kocsibeszerzésekre kiírt pályázat le nem zárul.
A Budaörsi úti új közúti csomópontjának építése miatt változik a forgalmi rend a városból kifelé vezető oldalon - olvasható a BKK oldalán.
Csatornaépítés kezdődik a Sasadi út és a Budaörsi út csomópontjában, ezért február 15-éig lezárják a Bozókvár utcától a Sasadi úti kereszteződésig a városhatár irányú két szélső forgalmi sávot. Egy csomó busz megállóhelye átköltözik, erről itt talál bővebb információkat. A Budaörsi útról a Sasadi útra nem lehet majd jobbra bekanyarodni, a Sasadi utat pedig a Bakony utcától a Budaörsi útig, a városhatár irányába egyirányúsítják.
Az új forgalmi renddel a Budaörsi út kifelé haladó útpályáján a közúti sávok kiosztása nem változik, ugyanakkor a Rahó utcából és a Pannonhalmi utcából már sávváltással elérhető lesz az autópálya kivezető útja. A Budaörsi úton befelé haladóknak az új építési ütem nem okoz változást.
Jogerősen megnyerte a fővárosi önkormányzat azt a pert, amelyben a Bálna (korábban CET) kulturális központ épületének generálkivitelezője, a WHB Építő Kft. követelt a Városházától 658 500 eurót (202 millió forintot) - közölte a Főpolgármesteri Hivatal pénteken az MTI-vel.
A bíróság megállapította, hogy a főváros nem állt jogviszonyban a generálkivitelezővel, elszámolási kötelezettsége sem volt vele szemben. A főváros már korábban megegyezett a generálkivitelezővel, és elszámolt a beruházó Portó Kft.-vel is. Ezzel megnyílt a lehetősége annak, hogy egyrészt a WHB megkapja a Portótól a behajthatatlan követelését, másrészt az építésben részt vett, de a kivitelező által ki nem fizetett vállalkozók is hozzájussanak a pénzükhöz.
Legutóbb márciusban nyert pert a Bálna-beruházással kapcsolatban a fővárosi önkormányzat, akkor az MKB-val szemben. A Kúria akkor elutasította az MKB fővárosi önkormányzat elleni 25 millió eurós (7,7 milliárd forintos) keresetét.
Összesen 150 milliárd forint értékben újabb buszvonalak üzemeltetését szervezte ki a BKK, írja a Világgazdaság a szerdai Közbeszerzési Értesítőre hivatkozva. A két közbeszerzési eljáráson a B3 és a B4 jelzésű vonalakon közlekedő járatok működtetőit választották ki, mindkettőt a VT-Arriva nyerte meg.
A VT-Arriva a két vonalon 60-60 busz működtet majd, a cég évente 3,96 millió kilométer teljesítését vállalt, ami 130 százalékkal növelhető. A megbízás 8 évre szól, és két évvel meghosszabbítható.
A lap emlékeztet rá, hogy a BKK a napokban jelentette be, hogy jövő májustól 200 új, klimatizált, alacsonypadlós MAN és Mercedes-Benz busz áll forgalomba Budapesten. Az új buszok értéke 19 milliárd forint. A buszok Nagytétényen, Csepelen, Perterzsébeten, Kőbányán, Soroksáron, Rákosmentén állnak forgalomba.
A beruházás az új buszüzemeltetési modell alapján történik, a szolgáltatást megrendelő BKK a BKV-n kívül egy-egy vonal üzemeltetésével más társaságokat megbízhat, amelyeknek biztosítanunk kell az ehhez szükséges új járműveket. A korszerűsítés költségei ezért sem a BKK-t, sem pedig a főváros költségvetését nem terhelik.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának leváltása széles körű konzultáció eredménye, mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön az M1 Ma reggel című műsorában.
Négy vezetőt cseréltek le, de ebből egyet valamiért az internetes média kiragad, egy igazi szappanopera, amivel szemben állunk.
– mondta Tarlós István Vitézy Dávid távozásáról. Az MTI összefoglalója szerint a főpolgármester azt mondta: „ugrott egyet” Vitézy Dávid Facebookon közzétett búcsúlevelétől, amely önmagában is elég szokatlan jelenség.
Ezt kérdeztük meg a Budapest Közlekedési Központtól. A válasz röviden az, hogy a Bubi télen sem zár be, a zöld biciklikkel egész évben lehet tekerni. „A zöld bicikliket úgy tervezték, hogy a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírásúak legyenek, ezért kifejezetten alkalmasak a téli kerékpározásra is. A kihasználtságot folyamatosan figyelve, a bringák egy részét télen bevonhatjuk az utcáról” – közölte a BKK.
Bár még nem esett a fővárosban hó, a Bubi már téli üzemben működik november 1-jétől március 1-jéig. „A téli üzem alatt a BKK kérheti a csökkentett mennyiségű kerékpárral történő üzemeltetést úgy, hogy meghatározza, pontosan hány darab kerékpár legyen a rendszerben. A BKK – az eddigi üzemeltetési tapasztalatok és a Bubi ügyfelek tényleges használati igényének felmérése nyomán – az 1100 darab Bubi kerékpár minimum 40 százalékát elérhetővé teszi a téli üzem ideje alatt is" – mondták. Az üzemeltetők nem számítanak korrózióra sem, a gumik cseréje pedig teljesen független a téli üzemtől.
A fővárosi közgyűlés többségi szavazattal leváltotta Vitézy Dávidot a BKK éléről, és kinevezte helyette Dabóczi Kálmánt, a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezető helyettesét. A leváltást a DK és a Együtt képviselői nem szavazták meg. Az utód neve már tegnap kiszivárgott.
Repült Klug Lajos, az FKF Zrt. vezetője is, őt Horváth Béla egykori kisgazda országgyűlési képviselő követi az igazgatói székben. Horváth Béla a Főpolgármesteri Hivatalban eddig a városüzemeltetési főosztályt vezette.
1954-ben született, mérnöki és mérnök-közgazdászi diplomát szerzett, majd a FŐMTERV-nél tervező mérnökként a fővárosi útkorszerűsítés tervezésében vett részt. A nyolcvanas évek nagy részét az Országos Piackutató Intezetnél töltötte piackutatóként majd főosztályvezetőként. 1990-ben a XII. kerületben MDF-es, KDNP és FKGP támogatású jelöltként parlamenti képviselővé választották. 1994 végén átigazolt a kisgazdákhoz, 1995-től Torgyán József kabinetfőnöke lett. 1998-ban az FKGP listájáról lett ismét parlamenti képviselő, frakcióvezető-helyettes és szóvivő, majd 2001 elején Torgyán leváltotta és kizáratta az FKGP-ből, saját önéletrajza szerint elsőként.
2000-ben ő kezdeményete képviselői egyéni módosító indítvánnyal, hogy február 25. legyen a kommunizmus áldozatainak emléknapja.
2001 végén Horváth dokumentumokra hivatkozva az SZDSZ-t a párttörvény megsértésével vádolta az 1998-as kampányuk miatt, a liberálisok rágalmazásért feljelentették.
Egy 2008-as, a kommunizmus áldozatainak emléknapján elmondott beszédében többek között a következőket mondta: „Ezek az átváltozó baloldaliak megbélyegzik Teleki Pál miniszterelnököt, akinek szobrát kitiltják Budapestről, Prohászka Ottokár püspököt megvetik, antiszemitáznak, magyargyűlölők, támogatják a homoszexuálisok házasságát. Egyházellenesek, mint a régi Kádár-rendszerben, csak most már a szovjet csapatok helyett a globalizációs tőke áll mögöttük."
Mitnyan György, a főpolgármester tanácsadója, korábbi XII. kerületi polgármester is vezérigazgató lett. Ő a Főtáv bőrfotelét nyerte el, Fekete Csaba eddigi igazgató után. Mitnyan várható kinevezéséről múlt héten már írtunk. A volt polgármester sem cégvezetői kvalitásairól, hanem a kerületében állított Turul-szoborról, az önkormányzati dresszkódról és a Tóta W. Árpáddal való hosszú pereskedéséről híresült el. Mitnyan Tarlósnak pénzügyi és általános ügyekben adott tanácsokat.
A főváros vagyonkezelő cégének, a BFVK-nak is új vezetője lett: Nagyunyomi-Sényi Gábort Barts J. Balázs váltotta.
>>>> Vitézy Dáviddal készült korábbi interjúnkat itt olvashatja!
A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy Budapesti Közlekedési Központot lényegében felszámoló új városüzemeltetési modell keretében Tarlós két hozzá közel álló jobboldali politikust is beprésel egy-egy közszolgáltató élére. Ahogy azt mi is sejtettük, a Főtáv Zrt. élére Mitnyan György, a XII. kerület korábbi fideszes polgármestere kerülhet, aki nem cégvezetői kvalitásairól, hanem a kerületében állított Turul-szoborról, az önkormányzati dresszkódról és a Tóta W. Árpáddal való hosszas pereskedéséről híresült el. Mitnyan a közelmúltben Tarlósnak „pénzügyi és általános ügyekben” adott tanácsokat, ebbéli minőségében vett fel korábban jelentős jutalmat is.
Dabóczi Kálmán a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezető helyettese váltja Vitézy Dávidot a BKK elnöki posztján szerdától, írja az mno.hu.
A Fővárosi Közgyűlés a múlt héten döntött a BKK és a BKV egybeolvasztásáról, és a közlekedési holding jogköreinek megkurtításáról. A BKK-t az elmúlt 4 évben Vitézy Dávid vezette. Itt gyűjtöttük össze, hogy ezalatt mi minden változott Budapest közlekedésében.
Tarlós István főpolgármester ne makarta kommentálni az új vezetőről szóló hírt.
Dorner Lajostól, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnökétől megtudtuk, hogy Dabóczi fő szakterülete korábban a tömegközlekedési közszolgáltatások megrendelése, valamint az elektronikus jegyrendszer és utastájékoztatás volt.
Tökéletesen tisztában van a közlekedési szakmával, de azt hogy milyen cégvezető lesz belőle, a jövő mondja majd meg. A fővárost nyilván nem ismeri olyan jól, mint a MÁV-ot és a Volánokat, azt viszont pontosan átlátja, mitől nem felel meg az állami elvárásoknak a Futár-rendszer. Mivel a szakmában a szakma csúcsának a fővárosi közösségi közlekedés irányítását tartják, ezért mindenképp szakmai előrelépés ez a számára
– fogalmazott a VEKE elnöke, aki bizakodóan áll Dabóczi kinevezéséhez.
Késik a Combino villamosok felszerelése Futár fedélzeti egységgel, illetve belső kamerákkal a kivitelező miatt, jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKK nyilvánosságra hozta a honlapján a fővárosi dunai fejlesztésről szóló megvalósíthatósági tanulmányt, amely eddig a fiókban várta, hogy a fővárosi önkormányzat előrukkolhasson vele. A cég múlt héten indult kommunikációs inváziójának valószínűleg az az oka, hogy Vitézy Dávid szerdán várhatóan ki lesz rúgva a BKK éléről, a társaságot pedig kettéválasztják. A főváros szerint Vitézy most egyeztetés nélkül mindent kipakol az internetre, ami az asztalfiókjában van.
Nem akartuk, hogy a szemétben végezze, ha már ennyit dolgoztunk rajta
– mondta egy BKK-s forrásunk arra a kérdésre, hogy miért tették ki a fővárosi dunai hajózás fejlesztéséről szóló megvalósíthatósági tanulmányt és a látványterveket az internetre, amikor az már jó ideje arra vár, hogy Budapest vezetése majd nagy csinnadrattával bemutatja.