Felújítják a csepeli HÉV-et, és lesz a hétvégén egy csomó rendezvény is. A Fővárosi Autómentes Hétvége, a Nemzeti Vágta, az MVM Energia Futam (alternatív hajtású autók versenye) és az Operaház szezonnyitója miatt is jelentős forgalomkorlátozásokra kell számítani a főváros útjain – közölte pénteken a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Személygépkocsival karambolozott Budapest XIII. kerületében, a Gömb utca és Üteg utca kereszteződésében az orvosi ügyelet egy autója, a Volvo a tetejére fordult. Az autót tűzoltóknak kellett visszafordítaniuk. A balesetben senki nem sérült meg.
Tart a helyszínelés az Árpád híd Buda felé vezető oldalán a Népfürdő utca közelében. A sérült járműveket már félretolták, de még óriási a torlódás a környéken, többek között a Váci úton és a Róbert Károly körúton. Az érintett autóbuszok (26, 32, 34, 106, 120, 133) megnövekedett menetidővel közlekednek. Kerülni a Megyeri híd vagy a Margit híd felé lehet – közölte a BKK.
Fél öt után egy rendőrautó okozott látványos fennakadást, miután a Ferenc körúton két Combino közé szorult. A 4-es 6-os villamosok a Blaha Lujza tértől Újbuda-Központig, illetve a Móricz Zsigmond körtérig mindkét irányban leálltak, helyettük autóbuszok közlekedtek. Háromnegyed hétkor a villamosközlekedés a teljes szakaszon helyreállt.
A Vidámpark területe októbertől a Fővárosi Állat- és Növénykerthez kerül át, a főigazgató ismertette a jövőbeli terveket. Az összevont terület 17,3 hektár lesz, ami már majdnem közelít a hajdani 18 hektárjához. A terület jogilag márciustól már az Állatkerté volt, a Vidámpark szeptember 30-i zárása ez utóbbi mutatványosi tevékenységének végét jelenti, de a vurstli nem szűnik meg teljesen.
Felújítási munkálatok miatt nem közlekedik az 51-es villamos szeptember 21-től október 13-ig. Ebben az időszakban a Pesterzsébeten zajló pályafelújítás befolyásolja az 52 villamos menetrendjét is: a munkálatok idején az 52-es villamosok csak a hajnali és késő esti órákban járnak, rövidített útvonalon, a Határ úti metrómegálló és a 3-as villamos Gubacsi úti végállomása között, míg napközben – az 51-es villamos eredeti közlekedési időszakában – összevont villamosjáratot indítunk 51-52 jelzéssel az 52-es villamos Határ úti metrómegállónál lévő végállomása és az 51-es villamos Mester utcai (Ferenc körút) végállomása között – közölte a BKK.
A 3-as villamos Gubacsi úti végállomása és Pesterzsébet, Pacsirtatelep között a villamosok helyett 51-52V jelzéssel pótló autóbuszjárat indul.
Pótlóbuszok jártak este fél 9-ig a 4-6-os villamos vonalán Újbudán és a dél-pesti vonal egy szakaszán, mert az egyik járművön szerda este egy férfi leütötte utazótársát - értesült az MTI. A BKK fődiszpécsere azt közölte, a Corvin-negyed és a két dél-budai végállomás között pótolták busszal a szerelvényeket.
Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának tájékoztatása szerint az eset a Mester utcánál történt egy hirtelen fékezés után, eddig tisztázatlan körülmények között. A 42 éves férfi sérültet a mentők kórházba szállították, az elkövető elmenekült, a rendőrség adatokat gyűjt a történtekről.
A tavaly regisztrált közvádas bűncselekmények több mint 25 százalékát a fővárosban követték el, itt 10 százalékkal nőtt a bűnesetek száma - írja a Vg.hu cikke. 2012-ben Budapesten az V. kerület és a VI. kerület számított a legveszélyesebbnek a bűncselekmények szempontjából, a legkevesebb bejelentést a XVI. kerületből (Cinkota) kapták. Fejér és Somogy megyében volt a legtöbb, Vas, Tolna és Zala megyében a legkevesebb bűncselekmény 2012-ben- közölte a Vg.hu-val a Legfőbb Ügyészség.
Tavaly 17,6 százalékkal kevesebb bűncselekményt regisztráltak. 112,7 milliárd forint kár keletkezett vagyon elleni bűnözések során, ez kevesebb mint 2011-ben. A betöréses lopások ennek 25,2 százalékát teszik ki. A vagyon elleni támadások mellett az emberölések és a súlyos testi sértések száma is csökkenő tendenciát mutatnak. Tavaly 113 befejezett emberölést regisztráltak, míg szándékos testi sértésről több mint 6500 ember jelentett a tavalyi évben.
A budapesti kerékpárosok 27 százalékának már volt balesete, az ütközések több mint egyharmada autóval történt - derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) Kutatóközpontjának felméréséből. A kutatásban résztvevő férfiak 33 százalékának és a nők 21 százalékának volt már balesete. Az ütközések 36 százaléka autóval, 18 százaléka gyalogossal, 17 százaléka másik biciklissel, 4 százaléka állattal történt, a balesetek egynegyedében nem volt más résztvevő. A kerékpárosok a balesetek elkerülése érdekében gyakran önvédelemből lemondanak az elsőbbségről egy-egy adott közlekedési helyzetben.
A biciklisek 28 százalékától lopták már el egy kerékpárt: 21 százalékuktól egyszer, 7 százalékuktól több alkalommal is. A lopások ellen a kerékpárok lelakatolásával próbálnak védekezni, és véleményük szerint a modern, vázrögzítős kerékpártárolók alkalmasabbak erre a feladatra.
A kerékpárúttal kapcsolatban a megkérdezettek kiemelték, hogy számukra és a gyalogosok számára is a térbeli elkülönítés lenne a kedvezőbb megoldás. A legmegfelelőbbnek a menetiránynak megfelelő egyirányú kerékpáros sávokban közlekedést tartják, emellett a többség szívesen használja a buszsávot.
„Látszik, hogy ez a fa nem egészséges. Sok rajta a seb, itt alul gombás” – magyarázza az ötödik kerület illetékese, hogy miért vágják ki a japánakácot a Falk Miksa utcában. Az újságírók bólogatnak, pedig egyáltalán nem látni, hogy a fával valami baj lenne. Igaz, az ellenkezőjéről sem vagyok meggyőződve, lehet, hogy egy roncs alatt állok, de mivel nem vagyok szakértő, csak annyit tudok mondani, hogy szép a koronája, lengedeznek rajta a levelek, kellemes benyomást kelt.
Fegyvert fogott a buszsofőrre egy érvénytelen bérlettel utazó férfi Budapesten kedd hajnalban, tudta meg az atv.hu Nemes Gábortól, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnökétől.
A férfi az első ajtón szállt fel a 98-as buszra, és egy tavalyi bérletet mutatott fel. A vezető felajánlotta, hogy váltson nála jegyet. A férfi előbb arra hivatkozott, hogy olyan igazolványa van, amivel ingyen utazhat, majd egy hangtompítós fegyvernek látszó tárgyat szegezett a sofőrre.
Elütött egy embert a 2-es metró a Blaha Lujza téren. Egy ideig metrópótló buszok vitték az utasokat a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között, de most már újra a teljes vonalon járnak a metrók, közölte a BKK a Facebookon.
A Havariapress szerint a harminc év körüli férfit súlyos fejsérüléssel szállították kórházba.
Egyelőre nem dőlt még el, kap-e felmentést a sárga szín alól a kizárólag fekete Mercedesekkel dolgozó taxitársaság. A közgyűlés elé kerül az ügy. Az sincs kizárva, hogy később megengedik a cégnek az eltérést az általános fix tarifától, elképzelhető, hogy drágábbak lehetnek majd.
A taxisofőrök között elterjedt és nagy felháborodást váltott ki egy félinformáció, miszerint a főpolgármester állítólag a luxustaxiknak engedélyezte, hogy ne festessék sárgára a kocsijukat, és saját tarifát használjanak. A hír alapja az lehetett, amit Tarlós István augusztus 23-án nyilatkozott az Inforádió Aréna című műsorának.
Személyeskedéstől sem mentes sajtótájékoztatót tartott Tarlós István hétfőn, abban a témában, hogy az Index hazudik. Budapest főpolgármestere a teljes sajtót összehívta, hogy bemutassa pénteki cikkünket, amelyben arról számoltunk be, hogy a főváros a nyáron, a nyilvánosságot kerülve vagyonkezelésébe vette a Római-partot, továbbá a Duna-part budai szakaszát, közel a Margit hídig.
Egyszerűsíteni kell az engedélyezési eljárást, hogy a 4-es metró építése időben befejeződhessen, áll abban az előterjesztésben, ami most jelent meg a kormány internetes oldalán.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése szerint biztosítani kell, hogy a vasúti pályák és a felszín alatti vasúti objektumok engedélyezésének elsőfokú hatósági határozatai a fellebbezésre tekintet nélkül végrehajthatóak legyenek. Ez nagyjából azt jelenti, hogy az összes engedélyezés egy állami hatósághoz kerül, aminek döntése szent és sérthetetlen.
Update: Cikkünk megjelenése után Palcsó Tamás a Hír24-nek elárulta, hogy a trafik csak elköltözik.
Bezárt Palcsó Tamás Megasztár-énekes egyik csepeli trafikja. Az Index ezt Borka-Szász Tamástól, a helyi DK-szervezet vezetőjétől tudta meg. Borka-Szász nem emlékszik pontosan, mikor látták utoljára nyitva a Kossuth utca 67-69. szám alatt lévő dohányboltot, de az előző hét második felében, péntek-csütörtökön még biztosan. A trafik most teljesen elhagyatott, nincs már kint a dohányboltot jelző cégér sem, bár a nyitva tartás még az ajtóban lóg.
Az Erzsébet híd pesti hídfőjénél megváltozott a forgalmi rend, mert az átépítés újabb ütemét kezdték el, közölte a BKK Info.
A Pestre vezető oldalon továbbra is egy sáv járható, de most a külső és a középső sávot zárták le, a forgalmat – így a buszokat is – a belső sávba, a már felújított útpályára terelik. Munkatársunk szerint emiatt az eddiginél is nagyobb dugó van. Buda irányában változatlanul két sávban lehet haladni.
A Hegyalja úton buszsávot jelöltek ki a Mészáros utcától a híd felé. A buszmegállót áthelyezték a Városház utca elé.
Hétfőtől megváltozik a 2-es villamosok és a 2V villamospótló autóbuszok közlekedése a Kossuth Lajos tér átépítése miatt, írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A 2-es villamosok a Közvágóhíd H végállomástól továbbra is rövidített útvonalon a Kossuth Lajos térig (Széchenyi rakpart) közlekednek, belvárosi végállomásukat azonban a Pesti alsó rakpartra vezető lehajtótól délre a Széchenyi utca torkolatához helyezik át.
A Bocskai úti metrómegállóban szinte láttam magam előtt az építészt, amint alsónadrágban, izzadtan ül a tervezőszoftvere előtt, és miközben átkozza a sorsot, hogy más bezzeg nyaral a kánikulában, míg ő vonalakat húzkod a képernyőre. És lassan kirajzolódik Újbuda megállójának körvonala. Elképzelhetetlen más élethelyzet, amelyben ehhez az állomástervhez ihletet kap az ember.
Az erős szél miatt a főváros több pontjára is ki kellett vonulniuk a tűzoltóknak szombaton, mert autókat rongáltak meg a leszakadó faágak.
Nagy vihart kavart, hogy az Olimpiai Parkban péntek hajnalban kivágták a belváros egyik legnagyobb és látszólag teljesen egészséges fáját. Mivel Rogán Antal sem tudott a fakivágásról, vizsgálatot rendelt el. Ez pedig mindent rendben talált-
"Az Olimpia park megújítása során kivágott ezüstjuhar esetében a szakértői vizsgálat megállapította, hogy a megjelent taplók miatt a 23 méter magas fa hatméteres magasság felett meggyengült, statikailag bizonytalanná vált, a környezetet nagymértékben veszélyezteti. - írta a jelentés. - A szakértő a fa kivágását javasolta. Ezt a javaslatot egy igazságügyi szakértői nyilatkozat is megerősítette, valamint a Védegylet és a Levegő Munkacsoport is elfogadta."
Kellő érdeklődés mutatkozott a főváros elektronikus jegyrendszerének kiépítésére meghirdetett tender első fordulóján, a beruházás a várakozások szerint nyolc év alatt megtérülhet a növekvő bevételeknek köszönhetően – mondta Nagy Levente, a BKK üzletfejlesztési és ügyfél-kommunikációs igazgatója pénteken Balatonfenyvesen.
A városi közlekedés aktuális kérdései című, kétnapos konferencia zárónapján Nagy Levente hangsúlyozta: a papíralapú jegyrendszer elavultságát mutatja, hogy az ebből fakadó, mintegy 51-52 milliárd forintos éves bevételnek csupán a 15 százaléka származik jegyeladásból, a többi bérletértékesítésből, ami nem életszerű. „Az új rendszerben várhatóan jelentősen változni fog ez az arány, erre alapozva gondoljuk, hogy növekedni fognak a bevételek” – fogalmazott a szakember.
Rogán Antal V. kerületi polgármester sem tudott az Olimpiai Park öreg fájának tervezett kivágásáról, de az apparátus megnyugtatta, hogy a fa beteg volt, írja a Cink. Rogán ettől függetlenül személyesen szeretne meggyőződni arról, hogy indokolt volt-e kivágni a fát. Ha kiderül, hogy nem, fegyelmit indít.
Az Olimpiai Parkban péntek hajnalban vágták ki a belváros egyik legnagyobb és látszólag teljesen egészséges fáját. A Cinknek Rogán Antal ezt írta: „Megdöbbenve láttam én is ma reggel, hogy az Olimpia Parknál kivágtak egy olyan fát, amelynek eltávolításáról nem volt tudomásom.” A fakivágást ugyan nem a polgármester hagyja jóvá, de korábban tájékoztatást kért a munkálatokról. Az eset miatt Rogán pénteken vizsgálatot indított a hivatalban.
99 évre a főváros vagyonkezelésébe került az óbudai Duna-part jelentős része, többek közt a Római-part is. A mindenféle előzmény nélkül lezajlott változással a városháza lesz felelős minden, a területet érintő ügyért.
Baleset történt a Szent Gellért rakparton, a Rudas fürdőnél, írta a Facebookon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Emiatt a 7-es buszcsalád Pest felé tartó járatai (7-es, 7A, 7E, 107E, 133E és 233E buszok) és az Óbuda, Bogdáni út felé tartó 86-os autóbuszok jelentős késéssel közlekedtek. A torlódás tíz óra körül megszűnt.
A helyzetet bonyolítja, hogy a NATO-csúcs miatt hat kerületben forgalomkorlátozásra kell számítani. Erről a rendőrség honlapján lehet tájékozódni.
Ideiglenes forgalomkorlátozás lesz Budapest I., II., V., VI., IX., XIV. kerületében csütörtök 14 órától vasárnap 13 óráig.
A rendőrség honlapján pontos tájékoztató található arról, hogy milyen szakaszokon meddig lesz tilos megállni. Az erről szóló közleményt itt találja.
Újpest felé vontatták a budapesti Duna híres járművét, a kétéltű buszt, írta a cink.hu egy olvasó képe alapján. A jármű tele volt utasokkal.
Mint Galla Pétertől, a buszt működtető cég vezetőjétől megtudtuk, a kapitány rendellenes hangot hallott a motorból, ezért álltak félre. A motort megvizsgálták, mindent rendben találtak, a hajó 14.20-kor ment tovább. Hozzátette: az utasok szokták szeretni, ha valami plusz izgalom történik az úton, igaz, az üzemeltetők viszont nem.
Számos kórokozó jelenlétét mutatta ki a grazi egyetem laboratóriuma azokban a talajmintákban, amelyeket az idei júniusi árvíz után a Római-parton gyűjtöttek, közölte a Római-partért Egyesület.
Már rögtön szeptember elején összecsapott a fővárosi tömegközlekedési és autóslobbi, mert a hónap első napján dugók alakultak ki Budapesten. Az iskolakezdés és a szabadságidőszak vége miatt nőtt meg a forgalom, de az áthúzódó felújítási munkák is több helyen nagy torlódásokat okoztak. A főpolgármester és a közgyűlési Jobbik-frakció a villamosoknak kedvező lámpaáthangolásokat támadta, a BKK az eddigi eredmények ellenére finomhangolásba kezd.
Szakmai és politikai hibának tartja a gépjárműforgalom szándékos lassítását, utalt a főpolgármester néhány napja arra a nagykörúti lámpa-áthangolási projektre, ami Vitézy Dávid BKK-vezér kedvenc vesszőparipája a 2010-es választások óta. Tarlós István a rengeteg autó és a dugók miatt azt kérte a BKK-tól, hogy gyorsítsa fel a lámpák összehangolását. A főpolgármester szerint a cél az, hogy a város egészében folyamatosabb legyen a forgalom. Erre egy-két hónapot kapott a BKK.
A fotót a jarokelo.hu Facebook-oldalán találtuk reggel. A képen a Nyugati téri felüljárón áthaladó busz látható, a tetején egy űrlénnyel.
Azt nem tudni, hogy az ufófejet tréfás kedvű szerelők, vagy grafitisek festették fel.
Megjelent a Parlament honlapján az új Normafa-törvény szövege, amely szerint történelmi sportterületté nyilvánítják a tájrészt, és sí-, valamint szabadidőcentrumot építenek ki rajta. Új elemnek számít egy engesztelő kápolna, ami Natália nővér 1936-os látomása alapján épülne fel a mostani Anna-kápolna mellé, a törvényjavaslat szerint bruttó 800, a kormánybiztos szerint 100 négyzetméteren.
A törvényjavaslat szövege annyi újdonsággal szolgál a lapunkban korábban ismertetett tervekhez képest, hogy egy engesztelő kápolna építését is engedélyezi, a szöveg szerint bruttó 800 négyzetméter területen, maximum 15 méteres magassággal. Egy ekkora épület eléggé meghatározná a terület látképét, ezért megkerestük Vincze P. Mártont, a Normafa-terv kormánybiztosát.