Aggasztóan szaporodnak luxusautós szlovák mozgássérültek Budapest belvárosában a Város Szíve blog szerint.
Ennek a kék Porschénak az utasa például valószínűleg néhány lépést sem tud megtenni, hiszen mi másért foglalta el a Múzeum körúton az egyetlen - mozgássérültek számára fenntartott - parkolóhelyet a Nemzeti Múzeum és a Kálvin tér között, írja a blog.
A poszt írója megszámolta a Városház utcában (a főpolgármesteri hivatal utcájában), hogy az úttest egyik oldalán parkoló tíz autóból nyolcnak volt mozgássérült igazolványa. Szlovák rendszámú luxusautóból pedig a héten ez a második, ami az utjába kerül az V. kerületben.
Érdekesség, hogy a mozgássérült igazolvány is szlovák nyelvű.
Mielőtt a WestEnd bevásárlóközpont megépült volna, a Nyugati téren a parkoló mögötti placcot a magyar vadkapitalizmus ékköveként bő másfél évtizedig egy hamburgeres-használtruhás-bizsus bódéváros foglalta el. Valószínűleg ennek akart emléket állítani a tulajdonos, az építész és Terézváros, amikor megengedték, hogy ugyanott, 2013-ban egy fabódéban nemzeti dohánybolt nyílhasson.
A Liberálisok párt alapítói aggodalommal figyelik, hogy mind az ország, mind Budapest vezetői az európai nyitott gondolkodástól távol állva kezelik a hazai LMBT közösség tagjait, törekvéseit valamint a hétvégi budapesti Pride fesztivál előkészületeit, áll a szervezet közleményében.
Ezért a Liberálisok párt fiatal és az emberi jogok iránt elkötelezett tagjai, Tarlós Istvánnak, Budapest főpolgármesterének egy nyílt levelet fogalmaztak, amelyben azt kérik, hogy nyugat-európai és Egyesült Államok-béli főpolgármestertársaihoz hasonlóan tűzze ki a meleg kisebbség zászlaját a Városházára.
A levelet és a szivárvány színű zászlót péntek délben adnák át a főpolgármesternek.
Szűcs-Somlyó Mária, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója kérdésünkre elmondta: még nem is hallott a dologról, így azt egyelőre nem szándékozik kommentálni.
Szerdán kapott építési engedélyt a Váralagút tetejének átépítési terve, majd csütörtök hajnalban ismét leesett róla és szörnyethalt egy férfi. Az önkormányzat próbálkozott már számos elrettentő módszerrel, nem jött be egy sem. Most teljesen átépítik a gyilkos tetőt.
A napokban kapta meg az építési engedélyt a Váralagút tetejének beépítési terve. A jövő héten írja ki az önkormányzat a kivitelezői tendert, augusztus közepétől várhatóan belül egy vaskorlát, kívül pedig egy erős lejtésű fémtető akadályozza meg, hogy részeg bulizók az Alagút húsz méter magas párkányára kiülve lógassák a lábukat.
Módosítaná a 15-ös busz vonalát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a tervek szerint a járat a Gyöngyösi utcáig közlekedne, és nem érintené a forgalomcsillapított Ráday utca környékét.
Szélturbinák, dunai vaporettók, gyaloghidak, húszezres uszoda, új park: így nézhet ki majd a XIII. kerület a nemrég elkészült húsz éves fejlesztési terv szerint.
Elkészült a XIII. kerület 2033-ig szóló fejlesztési terve, amit Tóth József, angyalföldi polgármester mutatott be sajtótájékoztatón. Elhangzott, hogy az elmúlt években 102 ezerről 110 ezerre nőtt a lakosságszám, ráadásul a mostani lakosok 53 százaléka az elmúlt húsz évben költözött a kerületbe.
A XIII. kerületben jelenleg 6 négyzetméter feletti az egy lakosra jutó zöldfelület aránya, amit a következő húsz évben 8-10-re emelnének. A kerület a fejlesztési terv szerint erősen elkötelezett a zöld beruházások iránt: megvizsgálják például a szélenergia hasznosításának a lehetőségét. Kérdésre elhangzott, hogy szélturbinák ott képzelhetők el, ahol nem laknak, például a Népszigeten.
A Népszigettel egyébként is nagy tervei vannak az önkormányzatnak, de a rendezetlen tulajdoni helyzet nem segíti ezek végrehajtását. Tóth József reményei szerint a következő években rendeződhet a tulajdoni helyzet, és a kerület tervei szerint egy Lido-szerű rekreációs központ váltja fel a mostani "retro-jelleget".
Óriási a dugó Budapesten, a Váci úton egy baleset miatt. Két autó ütközött össze a Duna Plaza közelében, hárman megsérültek, mondta kérdésünkre Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. A roncsokat nem kellett szétvágni, a tűzoltók csak a forgalmi akadály elhárításában vesznek részt. A város központja felé vezető oldalon teljesen megbénult a forgalom.
A Havariapress szerint négyen sérültek meg, köztük egy állapotos nő és egy gyerek. A helyszínelés végéig a központ felé csak a szervizúton lehet haladni.
Hiába vonult le az árvíz, a Kossuth tér átépítése miatt július végéig nem nyitják meg az id. Antall József rakpartot, közölte a BKK. Utána viszont sokkal jobb lesz, kiszélesedik az út, a mélygarázsból egyenesen a rakpartra lehet hajtani, ahol majd egy jelzőlámpás csomópont szabályozza a forgalmat.
Összeütközött két autó Budapesten, a Róbert Károly körút és a Lehel utca kereszteződésében, jelentette munkatársunk. A baleset miatt egy rövid ideig nem járt az 1-es és a 14-es villamos. A sofőrök nem tudtak megegyezni arról, hogy kinek a hibájából történt a karambol, a síneken veszekedtek. Végül valószínűleg a villamosvezető meggyőzte őket, hogy szabadítsák fel a vágányokat.
Végtagsérülést szenvedett az a motoros, akit kedd délután az Astoriánál elütött egy piros jelzésen áthaladó autó, közölte az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata. Csillag Melinda sajtóügyeletes elmondta, a helyszínelés és a mentés ideje alatt torlódásra kell számítani a Rákóczi útnak az Erzsébet híd felé vezető oldalán.
Az eredetileg becsült nettó 300 millió forint helyett nettó 440 millió forinttal a Bencsik Alkotóközösség Művészeti Kft. nyerte a budapesti Kossuth téren felállítandó Andrássy-lovasszobor rekonstrukciójának tenderét.
Nyári veszélyek, fürdőnadrágos rendőrök, bányatóba fulladt kisfiú címmel tartott közös abszurd közbiztonsági sajtótájékoztatót a Római strandon a fürdőszövetség, a rendőrség és a mentőszolgálat. A mondanivalót bikinis rendőrgimis csajok illusztrálták kiselőadásban, majd egy élőben kimentett lány torkán dugtak le egy csövet.
A tájékoztatót Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői Zrt. vezérigazgatója vezette fel, rögtön megmarkolva az alkalmat, hogy a céghez tartozó Római strand új fejlesztéseit (új csúszdák, új játszótér, fitneszpark) alaposan ecsetelje. Eddig az apuka az árnyékban itta a sört, a gyerek meg a tűző napon pancsolt a medencében, vázolta fel Szőke a rideg közelmúltat, de megtudtuk, mostantól másképp lesz: a gyerekmedencék egy részét leárnyékolták. (Apuka most már mehet be sört inni az árnyékos lábáztatóba.)
Három fővárosi strandon kísérleti értékmegőrző kazettákat tesznek ki, hogy ne kelljen elmenni az öltözőig pénzét, vagy ne a törölköző alatt tárolják a drága fürdőzők az értékeiket. Ezt a leejtett frottírszálat kapta fel a Szőke után szólásra emelkedő Oláh László, BRFK Bűnmegelőzési Osztály vezetője, aki kijelentette: senki se használja széfnek a törölközőt a strandon. Hogy miért ne, arról a Barátok köztöt megyszégyenítő jelenetsorban győződhettünk meg, rendőrgimnazisták rögtönzött előadásában.
A rendőrség Teve utcai székház mellett adták át Budapest egyik legnagyobb kerékpártárolóját. Az épület árkádos oldalán kialakított területen 60 kerékpárt lehet majd tárolni.
A zenélő szökőkút 400 milliós felújítása a Margitsziget revitalizációjának első lépése, a további fejlesztések között ingyenes wifihálózat kiépítése is szerepel. A kút játszani fogja a The Rolling Stonestól a Let Me Down Slow-t és a Simon and Garfunkeltől a Ceciliát is.
Elkezdték bontani a XVII. kerületi Ivanits villa kerítését, erősítette meg értesülésünket a kerület sajtóreferense.
A 3900 négyzetméteres telken az Opelekkel kereskedő Ivanits József épített fel egy 1200 négyzetméteres házat, 890 négyzetméteres lakótérrel, borospincével, külön billiárd- és moziteremmel, valamint kilátószobával. Az építkezés azonban jócskán túlterjeszkedett a hivatalos telekhatárokon: a tulajdonos összességében a telek harmadát kitevő területet, 1600 négyzetmétert foglalt el önkényesen, és egy közút lezárásával megszüntette három szomszédos ingatlan közterületi kapcsolatát.
2003 nyarán a környékbeli lakók bejelentése nyomán az önkormányzat által elrendelt hatósági szemle megállapította: az építkezés során a szomszédos közpark húszméteres sávja is kerítésen belülre került, valamint az ingatlan elfoglalta a Strázsahegyi dűlő egy, a telek hosszával megegyező szakaszát. A jogellenes területfoglalás miatt az önkormányzat bontási határozatban kötelezte a tulajdonost az eredeti állapot visszaállítására.
A rokikártyás parkolás újabb gyöngyszeme a Belvárosból, a Miatyánk utcából. 60 milliós, csajozós Bentley tilosban, díszburkolaton, keresztben parkírozik a fényképen, ami a Város Szíve blog Facebook-oldalán jelent meg.
Órákon keresztül állt a Meridien és a Kempinski között, de véletlenül sem járt arra közterületes. Többször láttuk már a Stollár Béla utcában is. Kategóriagyőztes.
Július elsejétől lehet megvásárolni a BKK-nál az új, 5/30 nevű jegyet, amellyel a felhasználás kezdő dátumától számított 30 napon belül tetszőlegesen kiválasztott öt napon, 24 órás intervallumban lehet utazni a társaság járatain.
Az új jegytömböt egyelőre kísérleti jelleggel vezetik be, és azoknak ajánlják, akik havonta csak néhány napon használják a tömegkezlekedést. Az 5/30 jegytömböt úgy lehet majd használni, hogy az utas maga írja rá a jegyekre a felhasználás kezdő időpontját, amitől számítva az adott jegy 24 órán keresztül érvényes (tehát nem naptári napra, hanem időintervallumra szól).
Az új Kálvin téri metrómegállónál már nem számítottam meglepetésekre. A 4-es metró két új állomását is bejártam, tudom, milyen hatással vannak az emberre a pszichedelikus minták, vagy az üvegbuborékok. Ráadásul a Kálvin téri megálló felszíni elemei, a decens, posztszecessziós üvegtetők is elaltattak. Az aluljáró pedig csak fokozta a kellemes hatást: a falakat fehér alapon burjánzó színes pixelvirágok borították, és csak utólag jöttem rá, mit jelentett az egyik sarokba elrejtett soklábú ufó.
A biztosítóberendezés cseréje miatt sem szombaton, sem vasárnap nem közlekedik a 2-es metró Budapesten, az egész vonalon buszok viszik az utasokat.
A Budapesti Közlekedési Központ közölte: a pótlásban két buszjárat, az M2 és az M2E vesz részt. Az M2E az Örs vezér terén, a Pillangó utcánál, a Puskás Ferenc Stadionnál, a Keleti pályaudvarnál, a Blaha Lujza téren, az Astoriánál, majd az Erzsébet híd felé a Ferenciek terén, a Déli pályaudvarnál és a Széll Kálmán téren áll meg. Az M2-es az Örs vezér terétől az Astoriáig az M2E-vel megegyező helyeken áll meg,utána pedig a Deák Ferenc téren, a Kossuth Lajos téren, a Margit híd budai hídfőjénél, a Batthyány téren, valamint a Déli pályaudvarnál.
Az alacsonypadlós, légkondicionált buszok napközben az M2E vonalán 2-3 percenként, az M2-esén pedig 5 percenként közlekednek. A metrópótlás miatti kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak, átszálláskor a vonaljegyet a nem számkocka felőli végén kell újra kezelni.
A Főgáz 184 fővárosi épület több mint 2500 fogyasztójánál szünetelteti a gázszolgáltatást, mert az ingatlanok csatlakozóvezetéke nem alkalmas biztonságos gázszolgáltatásra, vagy a tulajdonos kérte a társaságot a szolgáltatás szüneteltetésére - mondta György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes.
A Szabadság hídra felmászva öltözött át egy férfi péntek kora délután. A fiatalember kibiztosította magát, meztelenre vetkőzött, majd két transzparenst helyezett el a híd tetején. Az elsőn zavaróan összemaszatolta itt-ott a betűket, de azért kivehető: „Siránkoztok, hogy így meg úgy szar az élet, akkor cseréljetek helyet egy rákos beteggel”. Az már tisztán látszik, hogy miután kihelyezi, egy már meztelenül tiszteleg a kamerának.
Idén nyáron folytatódik a nagykörúti villamosvágányok 2012-ben elkezdett felújítása. A felújítás két ütemben zajlik, július 1-27 között a Bérkocsis utca és az Oktogon, július 27-e és augusztus 20-a között pedig a Corvin-negyed és a dél-budai végállomások között. (A Bérkocsis utca és a Corvin-negyed közötti szakaszt már 2012-ben felújították). A Blaha Lujza téren az elhasználódott váltókat, vágánykapcsolatokat is lecserélik.
Az érintett részeken a villamosokat nappal autóbuszok helyettesítik (éjjel pedig a teljes vonalon buszok közlekednek majd). Az átszállásnál nem kell új jegyet kezelni. A Nagykörút egyes szakaszain buszsávot is kijelölnek, illetve a közúti forgalmat is korlátozzák. A fejlesztés közel félmilliárd forintba kerül.
Pótlóbuszok közlekedtek péntek délelőtt is az M3-as metró vonalán az Árpád híd és Újpest-Központ között utasrosszullét miatt. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán tizenegy körül közölték, hogy újra teljes vonalon jár a metró.
Erős János, a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere elmondta, hogy egy idős férfihoz kellett mentőt hívni. A Nyugati pályaudvarnál szállt fel a metróra, majd egyensúlyát elveszítve elesett. Utastársai felsegítették és felültették, de Újpest-Központnál nem tudott leszállni a szerelvényről. A metrókocsiban egy orvos is utazott, aki azt mondta: a férfit nem szabad megmozdítani, ezért mentőt hívtak hozzá. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint az idős férfit combcsonttörés gyanújával szállították a kórházba.
Budapesten a regisztrált bűncselekmények száma 10,2 százalékkal nőtt ugyan tavaly 2011-hez képest, de attól még nem alakult rosszul a bűnözési helyzet - ez derül ki a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) 2012. évi beszámolójából, amelyet a héten tárgyalt meg a fővárosi önkormányzat bűnmegelőzési és közbiztonsági bizottsága. A május 31-i keltezésű, Tóth Tamás rendőrfőkapitány által aláírt beszámoló az emelkedés egyik okaként a statisztikai adatok kezelésének a változását említette: régen a súlyosabb bűncselekmény magába olvasztotta a kisebb súlyú, járulékos bűncselekményeket, de tavaly óta ezeket önállóan is rögzítik.
A Mecset utcában magától dőlt ki egy villanyoszlop kedden kora este. Az oszlop tudósítónk szerint majdnem rádőlt valakire, aki azonban ahelyett hogy látványos jelenetet rendezett volna, elsietett a helyszínről. Az utca lakói jobb híján egy láthatósági mellényt és egy kerékpáros villogót helyeztek az oszlopra, amely cikkünk írásának pillanatában, fél kilenckor még az úton fekszik.
A főpolgármester szerint a kelenföldi felszínrendezés nem befolyásolja a 4-es metró üzembe helyezését és működését. Hétfőn a Népszabadság. azt írta, hogy még az engedélyezési eljáráson sem jutott túl a 4-es metró egyik legfontosabb felszíni projektje, a kelenföldi csomópont. A késés egy-két éves is lehet, a BKK addig valami ideiglenes megoldással orvosolná a helyzetet. Pedig a csomópont elkészülte már az új vonal 2014 első felére tervezett utasforgalmi próbaüzemének is előfeltétele lenne.
Digitális kijelzőkkel tájékozatja az utasokat a Duna-hidakhoz vezető utakon kialakuló dugókról a BKK. A táblákat az M1-M7-es autópályák közös szakaszán, a 6-os főút bevezető szakaszán valamint a kapcsolódó főtútjain állította fel a közlekedési központ.
Az biztos, hogy a Tétényi út környékén, Buda távoli végén senki nem fog tétován bolyongani a 4-es metró megállóját keresve. Az állomás felszíni épületei olyan jellegzetesek, hogy a távolról jött utasnak elég csak annyit mondani, hogy keresse a bálnát. Az organikus forma elüt mindentől, ami a környéken látható, és már ilyen rövid útmutató alapján is lehetetlen eltéveszteni azokat.
A Demokratikus Koalíció levélben fordul Tarlós István főpolgármesterhez, kezdeményezve, hogy a Fővárosi Közgyűlés nevezzen el közterületet a múlt héten elhunyt Horn Gyuláról. A párt „elvileg nem értett egyet annak rendelkezésnek az eltörlésével, hogy bárkiről csak huszonöt évvel a halála után lehessen utcát elnevezni. Ha viszont már eltörölték, akkor Horn Gyulánál kevesen méltóbbak arra, hogy nevüket közterület viselje a fővárosban” – közölték.
Még az engedélyezési eljáráson sem jutott túl a 4-es metró egyik legfontosabb felszíni projektje, a kelenföldi csomópont. A késés egy-két éves is lehet, a BKK addig valami ideiglenes megoldással orvosolná a helyzetet, írta a Népszabadság.
A Levegő Munkacsoport megtámadta a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elé terjesztett engedélyezési terveket, amelynek hatására az NKH környezetvédelmi szakvéleményt kért be. A civil szervezet például a Sasadi út egésze elé zajvédő falat emeltetne.
A lap által megkérdezett szakértő szerint a késés akár egy-két év is lehet, a BKK addig ideiglenes megoldással orvosolná a helyzetet.