Sokan nem hittek benne, és voltak, akik hosszú éveken keresztül nem is foglalkoztak Victoria Beckham 2008-ban alapított márkájával, azonban a korábbi énekesnő rácáfolt a kritikusokra, és március elején már második alkalommal mutatta be aktuális kollekcióját az ikonikus párizsi divathéten. De hogyan lett az egykori Spice Girl a divatvilág egyik neves alakja, és hol tart most a márka?
A világ a Spice Girl lánybanda tagjaként ismerhette meg Victoria Beckhamet, aki mégis azt követően vált a világon szinte mindenhol ismertté, hogy összeházasodott a futballista David Beckhammel.
A szeleburdi és szabadelvű, lázadó lányként megismert korábbi előadó mégsem a színpadon, énekesként ért el komoly elismerést – a banda feloszlását követően édesanyai teendőire, majd a divatra helyezte a hangsúlyt, amely világának több mint egy évtizedes munkáját követően lett megkerülhetetlen alakja.
Ehhez mérten talán nem is annyira meglepő, hogy immáron már a második alkalommal mutatta be kollekcióját a párizsi divathéten, amely egészen új korszakot nyithat a szakmában már 15 éve jelen lévő Beckham és márkája számára.
Régebb óta foglalkozom divattal, mint amennyit a zenével foglalkoztam
– idézi a CNN a divathetet követően nyilatkozó divattervezőt.
Pedig nem egyszerű a helyzet, hiszen a divatvilágon kívül a legtöbben még mindig egykori énekesként vagy David Beckham feleségeként ismerik, legidősebb fia, Brooklyn Beckham bulvársajtóba való bekerülésével pedig többször látni az ő nevét a lapok hasábjain, mint édesanyjáét – pedig a márkát a divatipar legfelsőbb rétegei is nagylelkűen támogatják, elég csak Anna Wintourra, a Vogue főszerkesztőjére gondolni, aki rendszeres vendég a bemutatóin.
Miután tavaly szeptemberben bemutatkozott a párizsi divathéten, rendszeresen szerepelt a New York-i és a londoni divatheteken is, így az egyáltalán nem mondható, hogy újonc lenne a divatszakmában, márkája régóta egyet jelent a szexi és áramvonalas, esztétikus megjelenéssel – köztük olyan darabokkal, amelyek magának Victoria Beckhamnek is a ruhatárának részei voltak korábban.
Figyelemre méltó a tény, hogy a márka már meglehetősen régóta, 2008 óta létezik. A 15 éves márka esetében kiemelendő, hogy míg Beckham a legtöbb esetben dicséretet kapott ez idő alatt, ritka az olyan hírességek sikere, akik nem rendelkeznek formatervezői végzettséggel. Még Rihanna konfekciós termékcsaládja, a Fenty is – amelyet a Louis Vuitton-Moët Hennessy luxuskonszern támogat – két év után leállt, bár azt is meg kell jegyezni, hogy Rihanna azonos nevű szépségmárkája virágzik.
Hosszú élettartama ellenére Beckham márkájának kereskedelmi életképességét gyakran megkérdőjelezték – bár úgy tűnik, az üzlet végre felpöröghet. A Women’s Wear Daily szerint a Victoria Beckham Holdings Limited, amely a Beckham divat- és szépségipari vállalkozásainak központosított egysége, a 2022-es pénzügyi évben először jelentett nyereségességet. Januárban a márka vezérigazgatója, Marie LeBlanc elmondta, az eladások két számjegyű növekedést mutattak az elmúlt négy szezonban.
Most már tényleg elkezdhetek komolyan építkezni
– mondta a márka névadója.
Beckham cége a közelmúltban teljes átalakításon esett át mind üzleti, mind kreatív oldalon – a továbbfejlesztett informatikai és digitális tervezési rendszerektől, az árak csökkentésén át egészen az új tervezőcsapatig, műhelyig és a tagokig minden részlegen.
Noha sok változtatást hajtott végre, elkötelezettsége a minőség iránt régóta megingathatatlan.
Soha nem akarok elsietni semmit. Úgy gondolom, hogy végül mindennek stimmelnie kell. Soha nem akarok kompromisszumot kötni
– magyarázta, ez pedig az egész márkán látható.
A Victoria Beckham által megálmodott márkának és ruhadaraboknak ugyanis még csak feltűnő vagy könnyen megjegyezhető logójuk vagy jelük sincs, a ruhákon mindössze a címkén kap helyet Victoria Beckham neve – ami a zárkózott, visszahúzódó személyiségét teljes mértékben képviseli.
Ez a fajta visszafogottság azonban, úgy tűnik, bejön a célközönségének, ugyanis előrendelésben már az összes ruhadarab elkelt. Emellett saját családjában is komoly rajongója akadt: legkisebb fia, a hetekben a 18. évét betöltő Cruz Beckham egy láncos Eva női táskát és egy egyedi, Victoria Beckham-monogramos ruhát viselt édesanyja párizsi divatbemutatóján.
Vicces, mert Cruz felhívott a bemutató előtt, és azt mondta: »Anya, kölcsönkérhetem a szemüvegedet?«. És mondtam neki, hogy persze, nyugodtan használja csak. Aztán mondta, hogy talált egy táskát is a ruháim között, és azt is felvenné. Érdekes volt, hogy egy 18 éves fiú ezekhez vonzódott, és úgy döntött, hogy ebben jelenik meg a divatbemutatómon
– mesélte Victoria Beckham, aki hozzátette, egy álma válna valóra azzal, ha férfikollekciói is lennének, de mindez egyelőre hosszú távú terv.
Bár a korábbi énekesnő férfiruháira még vélhetően éveket kell várni, nem bízza a véletlenre a márka sikerét. 2019-ben ugyanis bemutatta a Victoria Beckham Beauty nevű dedikált smink- és bőrápoló márkát, a közelmúltban pedig piacra dobta a VB Bodyt, amely egy karcsúsított, testre feszülő ruhakollekció. Ezek a darabok is a Victoria Beckham-kollekció részét képezik, de ezeket jóval alacsonyabb áron értékesítik.
A VB Body ötlete akkor jutott az eszembe, amikor sok időt töltöttem Miamiban. A nők öltözködése meglehetősen felszabadult, szeretik megmutatni a testüket és ünnepelni azt, hogy kik ők valójában. Azt hiszem, ebben van egyfajta önbizalom
– ecsetelte a divattervező, akinek a férje az Inter Miami focicsapat egyik tulajdonosa.
Amióta tavaly Párizsba költözött kifutón, Beckham azt vette észre, hogy megnőtt a szerkesztői és a vörös szőnyeges figyelem, emiatt pedig ő is magabiztosabb és optimistább lett.
Mindig feketét hordtam, és nem tudom, mi változott meg, vagy mi történt, de manapság ritkán hordok feketét. Szeretek színeket hordani, és szeretek váratlan színeket együtt viselni, de a legfontosabb, rengeteg mindent szeretnék még véghez vinni a márkámmal, a divat- és a szépségiparban egyaránt
– mondta.
(Borítókép: James Devaney / Getty Images Hungary)