Nem csak a filmipar, és a Barbie-márka jogtulajdonosa kaszált hatalmasat a Margot Robbie és Ryan Gosling nevével fémjelzett, Greta Gerwig által rendezett Barbie-filmmel, az egész játékipar hasznot húzott a kasszasikerből – a rózsaszínű játékok eladása ugyanis meredeken megnőtt a premier óta. Ez pedig akár kihúzhatja az elmúlt években egyre csökkenő eladásokat produkáló iparágat is a gödörből.
A Barbie-film megjelenése óta nem telik el úgy nap, hogy valamilyen hír ne jelenne meg az alkotás vagy a játékfigura kapcsán, ami már az első napokban rekordokat döntő film óriási sikere miatt talán nem is különösebben meglepő. Sokkal inkább szokatlan az a rózsaszín őrület, ami ennek hatására kibontakozott – szinte nem lehet olyan vetítést látni, ahol ne jelennének meg tetőtől talpig rózsaszínbe öltözött emberek, amiből jó eséllyel a ruhagyártók is komoly profitot szereznek világszerte.
A film készítői és kiadója mellett azonban nem csak a ruhagyártók örülhetnek a mozi sikerével járó bevételnövekedésnek, Ryan Goslingék Barbie-ja miatt az ikonikus figurát gyártó Mattel mellett az egész játékipar újra rózsaszínben látja a világot.
A The New York Post értesülései szerint a kasszasiker, amelyben Margot Robbie a Mattel ikonikus babáját alakítja, fellendülést hozott a rivális játékgyártók körében is, akik
minden rózsaszínű termék eladásával átütő sikert könyvelhetnek el.
Ehhez mérten a márkák vezetői is hálásak a film sikerének.
Nekünk is nagyon megy az üzlet, mivel az egymilliárd dolláros Barbie-márka jól teljesít. Egy egész ökoszisztéma létezik, amelyet a rózsaszín árapály felemel a játékvilágban. A rózsaszín Care Bearjeink háromszor olyan gyorsan fogynak el a polcokról, mint négy héttel ezelőtt
– mondta Jay Foreman, a Tonka Truckot és a Lite Brite-t gyártó Basic Fun vezérigazgatója.
A plüssmedvéhez hasonlóan a Fingerlings új, rózsaszín majomfigurája is egyik napról a másikra lett sláger.
A mi halványrózsaszín Fingerlingünk kétszer akkora mennyiségben kel el, mint az összes többi. A Barbie-film minden rózsaszín játékra hatást gyakorol
– vélekedett Sydney Wiseman, az újdonságot gyártó montreali székhelyű játékgyártó, a WowWee alelnöke.
Mindez pedig nem is jöhetett volna jobbkor a játékipar számára, amely az elmúlt időszakban komoly hanyatlásnak indult. Az elmúlt több mint egy évben ugyanis csökkentek az eladások, a hatalmas készletektől csak komoly árleszállítások árán tudtak megválni a vállalatok.
Pedig még az év elején is hatalmas zuhanás volt látható a szőke játékbaba gyártójánál: a Mattel legfrissebb kimutatása szerint a Barbie-eladások is 23 százalékkal csökkentek az év első felében az egy évvel ezelőttihez képest. A Circana kutatócég szerint
a játékeladások összességében 0,2 százalékkal, azaz körülbelül 49 millió dollárral csökkentek tavaly, miközben az eladott játékok száma 4 százalékkal esett vissza.
Ehhez képest óriásit fordult a világ velük, ugyanis a játékgyártók most egy új, jóval kellemesebb problémával küszködnek: nem tudják elég gyorsan pótolni a rózsaszín vagy barbie-s termékeiket, mivel nem voltak felkészülve a film által generált hatalmas keresletre, amely a július 21-i bemutató óta több mint 800 millió dollár bevételt hozott.
A pillanatok alatt elfogyó termékek pótlása korántsem egyszerű feladat, sőt egyesek szerint az év ezen szakaszában az ellátási lánc sajátossága miatt szinte lehetetlen. A Tara Toys például, amely egy Barbie-márkájú, akár 20 baba tárolására alkalmas tárolótáskát is árul, soha nem látott vásárlási őrületet tapasztal ezen cikkek terén.
Meglepően megnövekedett a termékeink rendeléseinek száma, és reméljük, hogy ez karácsonyig kitart
– mondta a Tara Toys alelnöke, Brian Specht.
A cégnél csak a dobozok eladása 40 százalékkal, míg a többi Barbie-hoz kapcsolódó cikk forgalma 20-30 százalékkal nőtt, ám ez is egy véges trend – de nem azért, mert a vásárlói kedv lankadna. Ugyanis ha ezek a cikkek elkelnek, idén szinte lehetetlen lesz pótolni őket.
Már most sem tudunk több terméket beszerezni, hiszen az ellátási lánc egyszerűen nem teszi ezt lehetővé, így ezekből a termékekből hamarosan hiány lehet
– tette hozzá Sprecht, aki szerint a Barbie-őrület ősszel már sokkal kisebb mértékű lesz, így a gyártók is képesek lesznek kiszolgálni az igényeket.