Angeline Jolie egy interjúban beszélt arról, hogy milyen volt Maria című filmjének forgatása a magyar fővárosban.
A színésznő Maria Callas operadívát viszi vászonra abban a filmben, amely 2025. január 2-án debütál a magyar mozikban. Angelina Jolie-t egy Zoom-interjúban faggatták nemrég arról, hogy mit tapasztalt a magyar fővárosban.
Imádtam Budapesten forgatni. Nagyon boldog voltam, hogy visszajöhettem. Tudtuk, hogy költségvetési okok miatt a Mariának csak egy kisebb részét fogjuk tudni Párizsban forgatni, ezért olyan helyet kellett találnunk, ami legalább annyira gyönyörű, és fantasztikus operaházzal rendelkezik. Emlékszem, amikor Pablo felhívott azzal, hogy felderítette a lehetséges helyszíneket, és mondta, hogy végül Budapestet választotta, csak mosolyogtam. Azt válaszoltam neki, hogy jól választott: a város lenyűgöző, a magyar stáb csodálatos, és egy nagyszerű élmény vár rá
– fogalmazott Angelina Jolie a Népszavának adott interjúban (Pablo név alatt a rendezőre, Pablo Larraínra utalt).
A színésznő azt is elárulta, hogy a rendezőnek is nagy szerepe volt abban, hogy Maria Callas „átváltozását” a vászonra tudták vinni. „Ahogy elmesélte, ő úgy nőtt fel, hogy Chilében autózva az édesanyjával mindig operát hallgattak, Maria előadásában. Pablo tudja és érti, hogy egy opera valóban mennyi érzelmet szabadít fel, pontosan érti a zenei darabokat, hogy mikor és minek kell a megfelelő pillanatban elhangoznia” – fogalmazott, hozzátéve:
Az opera egy olyan rendkívüli művészeti forma, ahol tényleg mindenedet oda kell adnod. És hogy ezt a mozivásznon át tudd adni, az varázslat: nem hiszem, hogy erre bármely más rendező képes lett volna.
Arról, hogy miként lehet Maria Callas esetében egy karaktert egyszerre keménynek és törékenynek is ábrázolni, Angelina Jolie azt mondta, hogy „kell hozzá egy kiváló forgatókönyv, amelynek a szépsége az volt, hogy a középpontjában a szívtelenség állt, és ennek a középpontjában pedig Maria. És mindemellett felfedezzük Callast, ő lesz az, akinek a színpadon kell lennie, neki kell megbirkóznia az anyjával, az életével. És előhúzza azt a fajta sztoicizmust, azt az erőt és azt a nőt, akit nagyon jól ismerünk. Látnunk, éreznünk kell a bátorságát. De mindezek mögött, ami őt valójában olyan rendkívülivé teszi, az az, hogy valójában mégsem volt olyan erős”.
Eléggé sebezhető volt, gyakran volt beteg. Magányos volt és érzelmes. Szóval azt hiszem, minél többet tudtam meg róla, annál jobban tiszteltem: mennyi minden kellett ahhoz, hogy azzá váljon, amit mi ismerünk belőle. Ez nem ment könnyen. Szóval őt alakítva – napra nap másként – néha érzéketlennek kellett lennem, néha pedig Mariának. Én meg csak megpróbáltam a legjobbat kihozni magamból
– tette hozzá a színésznő.
Az interjúban a Népszava a film forgatókönyvíróját, Stephen Knightot is kérdezhette, aki elmondta, hogy az egyik legjobb forrása Maria Callas komornyikja, Ferruccio Mezzadri volt, „aki csak arról beszélt, milyen volt az élet Maria Callasszal, és ezek az első kézből származó beszámolók a valós életről, egy valós személlyel felbecsülhetetlen értékűek”. Hozzáfűzte: „Számomra, ha megnézem a felvételeket Mariáról a színpadon, de az interjúkban is, vagy amikor pihen, azok sokatmondóak. [...] Az, amilyen ő volt, ahogyan például rágyújtott egy cigarettára, nagyon sokat elárult a személyiségéről.”
Szóba került még az is, hogy a film elején van egy valójában (ebben a formában) meg nem történt, de Maria Callas interjúi által ihletett interjújelenet. Erről Angelina Jolie azt mondta, hogy „tudatában kellett lenni annak, hogy ez valójában nem egy hagyományos interjú volt, mert az egyik résztvevő nem volt hajlandó arra, amit mi valódi interjúnak neveznénk. Fontos volt megmutatni, hogy Maria hogyan kezelte az interjúkat, ahol néha csak úgy dirigálta a kérdezőt, eléggé uralkodó módon. Aztán pedig nevetett rajta – ezt nagyszerű volt eljátszani”.