Amikor Németország felfedezte Makoveczet
Balról jobbra: Mohay Gábor, Kravár Ágnes, Mohayné Farkas Ibolya, Vincze László, Nagy Tamás, Giovanni Sacchi, Szentesi Anikó, Varga Csaba. Elöl ül Makovecz Imre, mögötte Ekler Dezső, Jánosi János, Siklósi József, Kovács Attila (félig takarásban), Zsigmond László, Robogány Andrea, Várlaki Erzsébet, mögötte Szalay Tibor, félprofilban ? Zsuzsanna, mögötte Tamás Gábor, Rónay Krisztina, Salamin Ferenc (profilból), Bata Tibor, Barki Márta, Csernyus Lőrinc, Grátz Antal.
(Fotó: Urbán Tamás / FORTEPAN)
"Emlékszem, meglátogattuk Makovecz Imrét a MAKONA irodájában, és kértük, hogy tervezzen nekünk egy tánccsűrt, ahol, ha esik, akkor is tudunk táncolni. El is mondta a gondolatát, csak az volt a baj, hogy az épület „királyfája”, ami középen tartja a gerendákat, éppen a csűr közepére érkezik a földre, így zavarni fog minket. Nem baj, mondta: ”Majd körtáncokat táncoltok.” Ezt hallotta meg Ekler Dezső, aki szintén a MAKONÁ-ban alkotott, és ő lett megbízva a tervezéssel. Így ő lett a tábor főépítésze, és a szellemiség megőrzésének egyik harcosa."
(Fotó: Urbán Tamás / FORTEPAN)
Persze az, hogy az ingatlanhirdetésekben még ma is gyakran botlunk "makoveczesnek" nevezett házakba (akkor is, ha azoknak nem sok köze van az építészhez), jól mutatja, mennyire jól megfogható, sajátos stílust alakított ki a 80-as évek végére.
(Fotó: Urbán Tamás / FORTEPAN)