Nem kellett volna azzal hirdetni a Budapest-Esztergom vasútvonal felújítását, hogy mennyire jó lesz az utazóközönségnek, ha majd kész lesz, mert nem lett az, pedig már elvileg kész van.
Leginkább azért nem, mert hiába sikerült öt percet megspórolni a menetidőn, nem nagyon járnak a vonatok rendesen a vonalon. Nagyon sokan panaszkodtak arra, hogy folyton elkésnek, mert állandóan elromlik valami, írta HVG. A mellette lévő 10-es főúton pedig csúcsidőben állandóan dugók vannak, szóval az sem jó megoldás se a fővárosiaknak, se az Esztergom környékieknek.
Amire Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) vezetője azzal reagált, hogy Siemens a hibás, és ő behívatja a cég vezetőit.
Az még egyébként védhető lenne, hogy egy sok megállós, elővárosi vonalon, nem jelent elképesztő menetidő spórolást a pályafelújítás, még akkor se, ha plusz vágányokat húztak fel és szélesebbek lettek a peronok. Csak nem 44 milliárdért, ráadásul úgy, hogy vonalon valószínűleg praktikusabb villamosítás ennyibe bele se fért. Még ha ez épp nem is olyan durva, mint 137 milliárdért összerakott 8 perces menetidő megtakarítás.
Mindezért nem a Mávot érdemes hibáztatni, mert épp a NIF-hez tartozik az egész. És különösen a biztosítóberendezések gyakori hibája gyanús, hiszen a Máv infrastruktúrájának fejlesztésénél, felújításánál jellemezően nincs nagy verseny, könnyű összejátszani a pár szereplőnek az állam lehúzására.