Volt egy igen komoly változás a riói olimpia legdrágább építkezésénél, a sokáig kérdéses metróprojektjüknél, hivatkozik a az O Jogo lap a brazil állami számvevőszékre az MTI szerint. Mégpedig az, hogy kiderült, hogy az állam a metróépítő magáncégeknek igazából az eredeti szerződésekhez képest végül
Az riói metró így 750 millió dollárral (nagyjából 213 milliárd forinttal) került valójában többe az eddig bevallott 2,5 milliárd dollárnál (712 milliárd forintnál). Nemrég itt írtunk arról, hogy mikor szállnak el a nyári olimpiák költségei: mindig, kivétel nélkül.
Az ellenőrök felülárazott építőanyagokról, több munkaóráról vagy a metróbővítés céljából megkötött szerződésekben nem szereplő szolgáltatásokról szóló számlákat hoztak elő a beszámolójukban. Emellett eredetileg a projektet kivitelező konzorcium a költségek 45 százalékát vállalta át, ehhez képest a valóságban a számvevőszéki jelentés szerint a brazil állam fizette a bővítés 87 százalékát.
Az elkészült metrót egyébként a helyiek nem is használhatják még egy jó ideig. Persze lehet, hogy nem is bánják, mert az épp, hogy elkészült metrót alig volt idő bármenniyre is tesztelni.
Michael Temer, a súlyos pénzszűkével és gazdasági válsággal küszködő ország miniszterelnöke elmondta, hogy még nem volt ideje alaposan megvizsgálni a jelentést. Az ország gazdasági lejtmenetéről itt olvashat részletesebben.
A brazil rendőrség korábban nyomozást indított a metrókivitelező konzorcium legnagyobb tagja, az Odebrecht építőipari vállalatnál, hogy kiderítse, megvesztegettek-e a metróbővítésben érintett tisztségviselőket. Az eljárás a Petrobras részben állami olajkonszern körül napvilágra került, kiterjedt korrupciós ügyleteket felgöngyölítő vizsgálat keretében indult.