A Renault és a Fiat Chrysler Automobiles is manipulálhatta dízelautóinak károsanyag-kibocsátási értékét - írja a Reuters. A hírügynökséget tájékoztató francia ügyészségi forrás szerint három vizsgálóbíró foglalkozik az üggyel annak eldöntésére, hogy indítsanak-e eljárást a Renault ellen. A hírekre a cég részvényei 4 százalékot estek, majd később két és fél százalékra mérséklődött a veszteség.
A vizsgálat a gazdasági minisztérium által készített és tavaly novemberben benyújtott tanulmány megállapításain alapul az MTI szerint. A francia hatóságok a Volkswagen dízelbotrányának kitörését követően tartottak házkutatást a Renault hivatali helyiségeiben. A cég akkori közleményében leszögezte, hogy minden emissziós értékre vonatkozó franciaországi és európai előírást betart, illetve járművei nincsenek ellátva az emissziós értékeket manipuláló szoftverrel. A Renault tavaly 15 ezer autót hívott vissza határértéket meghaladó károsanyag-kibocsátás miatt, ami a cég állítása szerint nem szándékosság miatt következett be.
A francia gyártóval kapcsolatos gyanú épp azt követően került nyilvánosságra, hogy csütörtökön az amerikai Environmental Protection Angency megvádolt a Fiat Chryslert, hogy a Volkswagenhez hasonlóan ők is informatikai megoldás segítségével trükköztek a kibocsátással. Az Európai Bizottság aggodalmát fejezte ki a Fiattal kapcsolatos gyanú miatt, és közölte, hogy kész együttműködni az ügyben a nemzeti hatóságokkal.
Az Európai Bizottságnak a Volkswagen-botrány kitörése óta problémája, hogy az autókkal kapcsolatos szabályozás nemzetállami szinthez kötött, és egyes országok nem elég hatékonyak a fellépésben.