A Fővárosi Közgyűlésnek benyújtott előterjesztés alapján Budapest összes városnéző buszának üzemeltetése Program Centrum Utazásszervező Kft. és a Mr. Nilsz Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. feladata lett volna a következő 15 évre, azonban az ülés elején Tarlós István javaslatára levették a napirendről a koncessziós beszerzési eljárás eredményének tárgyalását, és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az indítványt is visszavonta.
A nyilvánosan elérhető előterjesztés alapján kiderül, hogy a Program Centrum Utazásszervező Kft. és a Mr. Nilsz Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. 25 millió forintot fizetett volna a fővárosnak a következő 15 évben a koncesszióért, azonban a brit-francia The Big Bus Company jóval kedvezőbb ajánlatot adott, ők 41,6 millió forintot se sajnáltak volna az üzemeltetési jogért cserébe, de a pályázatuk többi részét lepontozták.
A harmadik, érvénytelennek nyilvánított pályázatot beadó City Tour Hop on Hop off Kft. szintén 15 millió forintos ajánlattal pályázott. Így tehát a két induló közül a jóval alacsonyabb koncessziós díjat ígérő lehetett volna a győztes (bár nyilván a pályázat egyéb részei is fontosak).
A városnéző buszokat üzemeltető cégeket idén már nem érte felkészületlenül, hogy a főváros koncessziós pályázatot írt ki. A cégek a pályázat kiírása után az Indexnek azt nyilatkozták, hogy szerintük a mostani pályázat jobb, mint a tavalyelőtti, a fővárosnak is több pénze lehet a koncesszióból, és fontos hogy ha kiosztják, három év múlva jöhetnek a zéró kibocsájtású buszok Budapesten. A cégekről és a pályázatról itt írtunk részletesebben.