A magyar divatiparban szerepet vállaló államról, valamint a terület és Orbán Ráhel kapcsolatáról ír az e heti HVG. A cikk hvg.hu-n elérhető rövid verziója szerint a kormány a Magyar Turisztikai Ügynökség alá szervezte be a magyar divatipari fejlesztéseket Divatipari Marketing Igazgatóság (DMI) néven, és kétmilliárd forintot adott rá. A vezetője Bata-Jakab Zsófia lett, aki közvetlen kapcsolatban áll Orbán Ráhellel.
Ezzel párhuzamosan a mostani budapesti divatipari seregszemle mellől elmaradt az addigi szponzor Mercedes-Benz, és Budapest Central European Fashion Week lett a neve, valamint új szakmai irányítókat is kapott a rendezvény. A divathét új főnökei is Orbán Ráhel környezetéből érkeztek, teszi hozzá a lap.
Az MTÜ divatiparért felelős vezetője a napokban a TV2-n arról beszélt, hogy az ügynökség által készített új imázsfilmben hangsúlyos szerepet kapott több mint húsz magyar divattervező ruhája, táskája, ékszere. Egy korábbi kormányhatározatban az átfogó turisztikai reform első lépéseként jelölték meg ennek a klipnek a leforgatását. A turisztikai országmárka kidolgozásakor, amelyre az MTÜ 1,9 milliárd forintot kapott, Orbán Ráhel volt az egyik tanácsadó, írja a HVG.
A terület államosításáról mi is írtunk februárban, akkor egy Magyar Közlönyben megjelent határozat alapján. Márciusban kiderült, hogy Orbán Ráhel is beleszól a turizmus irányításába, de csak hobbiból, ingyen, szabadidejében.