Megbírságolta Budapest Főváros Kormányhivatala a Ryanair és a Wizz Air légitársaságokat a nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt.
A kormányhivatal megállapította, hogy a társaságok tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért mindkét vállalat esetében pénzbírságot szabott ki.
A kormányhivatal vizsgálata alapján egyértelművé vált, hogy a légitársaságok az említett esetekben nem tettek meg minden tőlük elvárhatót az utasok megfelelő tájékoztatása érdekében. Ezért a Ryanair légitársaságot súlyos mulasztása miatt 100 millió forint, a Wizz Air társaságot 25 millió forint megfizetésére kötelezzük – közölte Tuzson Bence közszolgálatokért felelős államtitkár..
Légügyi forrásunk szerint a bírságokat kiváltó mindkét helyzet viszonylag gyakran előfordul a légitársaságok életében, de a cégek, vagy partnereik valóban hibáztak. A Ryanair Las Palmas-i esetei arról szóltak, hogy a repülő tele volt, ilyenkor, ha nehezek a csomagok, szembe szél van, akkor az üzemanyag-felhasználás kritikus lehet. Természetesen a legfontosabb a biztonság, ilyenkor a társaság dönthet úgy, hogy egyesek csomagjait itt hagyja.
Ez kellemetlen, és lehet, hogy sokat segített volna egy transzparensebb kommunikáció, vagy akár jobb döntés lett volna elvinni az utasok döntő többségét, a megfelelő csomagokkal. Míg a többieket átszállással, némi késéssel és persze a lemaradók indokolt felháborodása mellett lehetett volna eljuttatni a végső célhelyükre. Néhányaknak pokollá tenni a nyaralást, vagy mindenkinek kellemetlenné – nem könnyű döntés.
A Wizz Air kisebb bírsággal honorált problémái akkor jelentkeztek, amikor szétesett a cég menetrendje. Meghibásodott az úgynevezett elektronikus utasfelvételi rendszer, vagy DCS, és a légitársaság (egészen pontosan a földi kiszolgáló partnere) késve állt át a manuális utasfelvételre. Ebben az esetben elképzelhető, hogy a felek majd még elpereskednek, hogy ki fizesse a révészt.
Tuzson Bence mindenesetre közleményében kijelentette:
a magyar emberek biztonsága a nyaralásuk, utazásuk alatt is kiemelten fontos,"
"ezért mindent megteszünk védelmük érdekében. Valamennyi, Magyarországot érintő légitársaságnak be kell tartania a magyar jogszabályokat, és mindent el kell követniük azért, hogy az utasok megfelelő szolgáltatást kapjanak. Elfogadhatatlannak tartjuk az utasok hátrányára elkövetett mulasztásokat, amelyek ellen a jövőben is határozottan és szigorúan fellépünk.” - folytatta az államtitkár.