Index Vakbarát Hírportál

A megszorítások közepén 60 milliót szán az állam az ELTE reklámozására

2019. március 26., kedd 09:26

A 2018-2019-es tanévben 51 millió forintot fordíthat az ELTE reklámokra, miközben a közelmúltban két karon 250 millió forintos megszorítást kellett végrehajtani az egyetemen – derül ki a jobbikos Szilágyi György írásbeli kérdésére adott államtitkári válaszból, amiről a 24.hu számolt be

Az összesen 60 milliós kommunikációs büdzsét (amiből 51 milliót hívtak le eddig) az egyetem nem tudta volna másra fordítani, hiszen ez nem része az általános költségvetésnek. Ugyanakkor a cikk szerint a megszorítás által érintett karok oktatói visszásnak érzik, hogy miközben eddig összesen 64 dolgozójától vált meg az ELTE a Természettudományi és a Társadalomtudományi karokon.

A kommunikációs költés egy része ráadásul az egyetemnek a kormánykedvenc Balásy Gyula cégeinél landol, hiszen a Rogán Antal minisztériuma alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) velük kötött keretszerződést tavaly (is). A Lounge Design és a médiafoglalásokért felelős New Land Media a közintézmények központosított kommunikációjának legnagyobb nyertesei, a lap összesítése szerint tavaly év végén már 23 milliárd forintnál jártak állami megbízásaik. Ők csinálják többek között ez EU- és Soros-ellenes állami plakátkampányokat. 

Az ELTE által elköltött pénzből a legjelentősebb tétel, 32 millió forint az egyetem központi kampányának megvalósítására ment el, ennek eredménye többek között az alábbi, 1500 megtekintés körüli videó:

Rovatok