A Bonafarm Csoport és stratégiai partnerei számos fejlesztést terveznek a jövőben, többek között létrehozzák a Pick új szalámigyárát nagyjából 60 milliárd forintért, a Hungerit Zrt. pedig modern csirkevágóhidat építene – mondta Csányi Attila, az apja, Csányi Sándor által alapított Bonafarm vezérigazgatója a portfolio.hu portálnak.
Csányi Attila kiemelte, hogy szükség van az új Pick-üzem megépítésére, hogy a fejlődés érdekében behozzák a lemaradásokat, igaz, tisztában vannak vele, hogy a befektetés csak hosszabb távon térülhet meg.
A Bonafarmhoz tartozó Pick Szeged Zrt. részt vett az MNB Növekedési Kötvényprogramjában, aminek köszönhetően 26,99 milliárd forint külső forrást vont be az új üzem fejlesztésére.
A cégcsoport más beruházásokat, állattartó telepeket, istállót, hizlaldát is tervez, ami hozzájárulhat a piacszerzéshez, és hosszú távon megerősítheti a magyar élelmiszeripar határon túli szerepét.
Csányi Attila szerint az élelmiszerexport Magyarország húzóágazata lehet, ám ehhez lényeges az állategészségügyi korlátozások leépítése. A vállalatnak sok problémát okozott az afrikai sertéspestis, amellyel nem tudtak kalkulálni, ahogy a kínai piac lezárásával sem, holott a vágóhídra vonatkozó stratégia és kapacitás jelentős részét a távol-keleti piacra építették. Emellett a madárinfluenza is nehezítette a helyzetet, ahogy a koronavírus-járvány is, igaz, a gyors reagálásnak köszönhetően nem állt le a termelés.
A vállalat jelenleg 26 országba exportál szalámit, a Pick termékei Németországban, Szlovákiában, Csehországban és Romániában a legnépszerűbbek.
Japánból a sertéspestis miatt kiszorult a vállalat Csányi Attila szerint, ám az exportpiac növekedésében látnak fantáziát, így terjeszkednének az Egyesült Államok felé is. A vezérigazgató arról is beszélt, hogy főleg azokban az országokban érdemes terjeszkedni, ahol az emberek ismerik az eladni kívánt márkát.