Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és az akkori olasz belügyminiszter bő másfél éve jelentette be, hogy aláírták a szerződést:
Magyarország 131 millió eurós projekt keretében tengeri kikötőt és kijáratot létesít az olaszországi Triesztben.
A magyar állam a terület mellett üzemeltetési koncessziót is vásárolt.
A hétvégén derült ki, hogy időközben sikerült lezárni az ügyet, és az Adria Port 100 százalékos tulajdonába került a koncessziót birtokló Aquila nevű olasz cég, így
Magyarországnak újra van tengeri kikötője.
Magyarország 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt, amelyet a magyar vállalkozások használhatnak exporttevékenységükre, amelynek mennyisége várhatóan 2 millió tonna lesz évente. Egyelőre azonban erre még várni kell, ugyanis előbb kármentesíteni kell a területet, valamint örökségvédelmi eljárást is le kell folytatni, ami a korábbi hírek szerint akár egy évig is eltarthat.
Az Index korábbi cikkében látható látványterv alapján könnyedén beazonosítható a Google Mapsen, hogy mégis mely területet vette meg az állam:
A 300 méteres partszakasz és a 32 hektár nagyjából azt jelenti, hogy a tengerpart, a Strada Provinciale 14, és az SP 15/SS 15 utak határolják a magyar területet, amelyhez a nagy „rozsdás bödönök” már nem tartoznak hozzá.
A borítóképhez hasonló látvány pedig ezen a linken fogadja az olvasókat. A Google térképén meglepő részletességgel bejárható a terület.
(Borítókép: Ezen a területen épül majd a trieszti magyar kikötő. Fotó: Google Maps)