A magyar lakosság átlagosan személyenként 59 ezer forintot tervez költeni idén karácsonyi ajándékokra – derül ki a Telenor MTI-hez eljuttatott, a magyarok ünnepi fogyasztási és kapcsolattartási szokásairól készült országos reprezentatív kutatásából. Ezer embert kérdeztek meg október 26. és november 3. között, a minta reprezentatív a 18–69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint.
Kiderült, hogy a magyarok nem akarják az utolsó pillanatra bízni az ajándékok megvételét, és többségük már novemberben vagy előtte elkezdi a beszerzést. Ha ezt online módon teszik, akkor is igyekeznek minél előbb megrendelni az árut, mert tartanak attól, hogy a kiszállításban lehetnek fennakadások.
A felmérés szerint a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok továbbra is a ruhák, az elektronikai cikkek és a játékok. A tárgyi ajándékokat az utalványok, az élmények, illetve az utazások követik.
A válaszadók közül 10-ből 4 úgy érzi, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, és a felmérés kitöltőinek mintegy fele karácsonykor tervezi pótolni az év közben elmaradt találkozásokat, beszélgetéseket. A kitöltők 47 százaléka idén szűk családi körben, 44 százaléka pedig szélesebb rokoni körrel tölti a karácsonyt.
Arra is fény derült, hogy az elmúlt évhez képest idén már kevésbé befolyásolja az ünneplést a járványügyi helyzet. Tavaly 44 százalék mondta, hogy elsősorban a koronavírus miatt kevesebb emberrel fog találkozni, mint az előző évben, idén már csak 11 százalék válaszolt így.