Tüntetéssorozat indult Budapesten a katatörvény módosítása ellen, pénteken a vezetésoktatók vonultak fel a Hősök terén a megnövekedett adóterhekre hivatkozva, szerintük a jogosítvány megszerzése akár 30 százalékkal is drágulhat a jövőben.
Körülbelül 4000 autósoktató van Magyarországon, a háromnegyedük katásként autósiskolának számlázott eddig, szeptember elsejétől azonban erre nem lesz lehetőségük, csupán az átalányadózásra. Ezzel viszont négyszeresére emelkedne az adóterhük.
Tanulóautókkal vonultak a Hősök terére péntek délelőtt az oktatók, akiket a kataadózás szabályainak módosítása vitt az utcára.
A tüntetés szervezője szerint ha ez az adózási forma marad, akkor kénytelenek lesznek áthárítani a megnövekedett költségeiket a tanulókra a jogosítvány árának növelésével: akár 30 százalékkal emelkedhet a vezetői engedély ára.
Mindenki megkapta a 80–20 százalékos átalányadót. Mi azért, mert más tevékenység alá van besorolva a tevékenységünk, ugyanúgy autóval dolgozunk mint ők, ugyanolyan tevékenységünk van, mint nekik mégis a 40–60-os átalányadó határa alá esünk
– fogalmazott Köves Szilárd az ATV szerint.
Mint ismert, az Innovációs Minisztérium épülete előtt vártak a futárok, hogy átadhassák a miniszterelnöknek címzett levelet. Egyikük még szombaton találkozott a technológiai és ipari miniszterrel, aki épp akkor vacsorázott a budai vár egyik éttermében.
Palkovics László csütörtökre hívta tárgyalni az érintetteket, akiknek a fő követelésük a katatörvény visszavonása volt.
Nem az a bajunk, hogy adót kell fizetni, hanem az a bajunk, hogy dolgoznánk, de hogyha az egyik pillanatról a másikra megváltoztatják a játékszabályokat, és nem adnak tájékoztatást, nem adnak felkészülési időt, ezt így nem lehet
– magyarázta Kolesár András.
Háromnegyed órán át egyeztettek, de a futárok nem értek el engedményeket.
Az ispán úr a közelébe engedte a jobbágyait, majd elhajtotta őket, hogy tudják, hogy a helyük
– mondta a tüntető futár.
(Borítókép: Nagy Tamás / Index)