Index Vakbarát Hírportál

Rengeteget eszünk belőle, és egyre csak drágul a csokimikulás

2022. november 14., hétfő 11:53

Az adventi időszakhoz köthető üreges csokoládé Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente mintegy 8 millió darabot értékesítenek a magyarországi piacon.

Csokimikulásokból még mindig a klasszikus tejes változat a legnépszerűbb, de az étcsokis verzió aránya növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo csokimikulások részaránya a piacon kisebb – emelte ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-nek hétfőn eljuttatott közleményében.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatására hivatkozva közölték, hogy Magyarországon csaknem 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással.

A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán; még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.

Drágul a csokimikulás

Felhívták a figyelmet arra, hogy a csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál – mint szinte minden területen – jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés – fűzték hozzá.

A NAK arra is kitért: a vásárlói szokások évek óta változnak, ami egyrészt a magasabb minőségű termékek, másrészt a funkcionális élelmiszerek, cukormentes termékek iránti kereslet élénkülésében mutatkozik meg.

Rovatok