A 10 ezer fős létszámleépítés, amely már ezen a héten megkezdődik, a vállalat eszközgazdálkodási, kiskereskedelmi és humánerőforrás-részlegeit érinti leginkább.
Az Amazon azt tervezi, hogy mintegy 10 ezer embert bocsát el vállalati és technológiai munkakörökben már ezen a héten, ami a vállalat történetének legnagyobb létszámleépítése lesz − közölték az ügyet ismerő források a The New York Timesszal.
A leépítések az Amazon eszközeivel foglalkozó szervezetére, köztük az Alexa hangalapú asszisztensre, valamint a kiskereskedelmi részlegre és a humán erőforrás területére összpontosulnak − közölték a források.
Az elbocsátások száma továbbra is képlékeny, és valószínűleg nem egyszerre, hanem csapatról csapatra fog megtörténni, ahogy az egyes üzletágak befejezik a projekteket. De ha ez a szám 10 ezer körül marad, az az Amazon vállalati alkalmazottainak nagyjából 3 százalékát jelentené, és a több mint 1,5 milliós globális munkaerő csaknem egy százalékát.
Az Amazon tervezett megszorításai a kritikus ünnepi vásárlási szezonban − amikor a vállalat jellemzően a stabilitásra törekszik − mutatják, hogy a világgazdaság hanyatlása milyen gyorsan gyakorol nyomást a vállalatra.
Az Amazon lenne a legújabb technológiai vállalat, amely elbocsátja a dolgozókat, akiknek megtartásáért nemrég még küzdött. Az e-kereskedelmi óriás idén több mint kétszeresére emelte a technológiai dolgozói készpénzes juttatásainak felső határát, „a különösen versenyképes munkaerőpiacra” hivatkozva.
A változó üzleti modellek és a bizonytalan gazdasági helyzet az egész technológiai iparágban elbocsátásokat váltott ki. Elon Musk ebben a hónapban megfelezte a Twitter létszámát, miután megvásárolta a céget, a múlt héten pedig a Meta, a Facebook és az Instagram anyavállalata bejelentette, hogy 11 ezer alkalmazottat bocsát el, ami a munkaerő mintegy 13 százaléka. A Lyft, a Stripe, a Snap és más technológiai cégek szintén elbocsátottak dolgozókat az elmúlt hónapokban.
Brad Glasser, az Amazon szóvivője nem kívánt nyilatkozni.
A világjárvány az Amazon eddigi legnyereségesebb korszakát produkálta, mivel a fogyasztók az online vásárláshoz, a vállalatok pedig a felhőalapú számítástechnikai szolgáltatásaihoz áramlottak. Az Amazon két év alatt megduplázta munkaerejét, és nyereségét terjeszkedésre és kísérletezésre fordította.
(Borítókép: Sean Rayford / Getty Images / AFP)