Tudatosabb vásárlási szokásokról, a saját márkás termékek megnövekedett forgalmáról, valamint több árucikk árának csökkenéséről számoltak be nemrég a Magyarországon lévő kiskereskedelmi láncok.
Több árucikk, főképp a tejtermékek, azon belül is a sajtok és a vajak árát mérsékelték a kiskereskedelmi láncok a beszállítókkal folytatott tárgyalások eredményeként – adta hírül az MTI.
Mint írják, több áruház is arról számolt be, hogy a saját márkás termékek forgalma megnövekedett, a fogyasztók pedig tudatosabban vásárolnak.
A Lidl Magyarország az MTI megkeresésére közölte,
az áruházlánc beszállítói partnereivel történt hosszú tárgyalások, valamint a piaci változások teszik lehetővé, hogy további termékek ára csökken az idén januári hasonló lépést követően.
A kommüniké Tőzsér Juditot, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetőjét is idézte, aki elmondta, hogy január 1-jével mintegy 200 termék fogyasztói árát mérsékelték, ez a kör pedig most újabb 100 árucikkel bővül, amelyeknek nagy része tejtermék.
A Spar Magyarország arról számolt be, hogy a saját márkás termékeinek forgalmi részaránya értékben 25 százalékról 30 százalék körülire nőtt az elmúlt hónapokban.
Ugyanakkor a szeszes italok, a zöldségek, a gyümölcsök, a biotermékek és a friss húsok eladása hónapok óta csökkenő tendenciát mutat,
a Spar szerint a vevők nagyon meggondolják, hogy mit, mekkora mennyiségben és mennyiért vesznek.
A cég arra törekszik, hogy versenyképes árakat biztosítson a fogyasztóknak, célkitűzése, hogy a KSH által közölt inflációs érték alatt legyen az áremelkedés a Spar üzleteiben – tették hozzá.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. tapasztalatai szerint is egyre többen és egyre gyakrabban választják az alacsonyabb árú, azonban minőségben kiváló saját márkás árucikkeket, amelyek értékesítése hónapról hónapra nő.
Az MTI kérdésére közölték, a Tesco az idén január óta több mint 2000 termék árát csökkentette, átlagosan 9,5 százalékkal.
Az Aldi Magyarország jelezte, az alapvető élelmiszereknél továbbra is jelentős a kereslet, míg a ruhanemű, a non-food termékek iránt mérsékelt az érdeklődés.
A vállalat február elején alacsonyabb beszerzési árakat ért el, ezért 20 százalékkal csökkentette a legnépszerűbb vajtermékei árait, márciusban pedig 20-23 százalékkal olcsóbban kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. Januártól az Aldi több mint 100 termék árát vitte lejjebb.
A CBA Kereskedelmi Kft. szintén azt közölte, hogy a saját márkás és az akciós termékek forgalma a korábbi időszakhoz képest jelentősen emelkedett.
Arra is kitértek, hogy jelentős mértékű árcsökkentést hajtottak végre a trappista sajtoknál és a vajaknál, így a CBA és a Príma üzletekben több mint 20 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
Minderre azért volt lehetőség, mert a beszállítók mérsékelték az átadói áraikat, az áruházlánc pedig a kapott engedményt teljesen továbbadta a vásárlóknak.
A CBA hangsúlyozta, amennyiben újabb termékkörök beszerzési ára csökken, akkor az abból fakadó árelőnyt teljes egészében érvényesítik a polci áraikban is.