A Vice, az egykoron magasan szárnyaló médiastartup, amely egykor közel 6 milliárd dolláros csúcsértéket ért el, csődvédelmet kért az Egyesült Államokban. A kiadó egy hitelezői csoportnak történő, csökkentett árú értékesítést tervez.
A vállalat, amelynek eszközei közé tartozik a Vice News, a Motherboard, a Refinery29 és a Vice TV, megállapodott egy, a Fortress Investment Groupot, a Soros Fund Managementet és a Monroe Capitalt is magában foglaló konzorciummal. Az ár 225 millió dollár lehet, valamint a Vice „jelentős kötelezettségeinek” átvállalása − írta meg a The Guardian.
A hitelezők készpénzfizetés helyett a vállalat eszközeire cserélhetik biztosított adósságukat. A Vice közölte, „arra számít, hogy a folyamat lezárultával egy pénzügyileg egészséges és erősebb vállalatként fog felemelkedni”.
A megállapodás értelmében − amely arról is rendelkezik, hogy a Vice-t még mindig eladhatják egy harmadik félnek, ha magasabb ajánlat érkezik − a hitelezők több mint 20 millió dollárt és egyéb finanszírozást is biztosítanak a Vice számára az értékesítési folyamatban.
Az eladás, amely várhatóan két-három hónapon belül lezárul, a Vice-nál évek óta tartó pénzügyi nehézségeket követ.
Ez a gyorsított, bírósági felügyelet alatt álló értékesítési folyamat megerősíti a vállalatot, és hosszú távú növekedést tesz lehetővé a Vice számára. Új tulajdonosi hátteret, egyszerűsített tőkeszerkezetet kapunk, és képesek leszünk az üzleti tevékenységünket megterhelő örökölt kötelezettségek nélkül működni
− mondta Bruce Dixon és Hozefa Lokhandwala, a Vice társ-vezérigazgatói.
Februárban a Fortress, a vállalat adósságtulajdonosa 30 millió dolláros finanszírozási keretet hosszabbított meg, hogy a Vice ki tudja fizetni a lejárt számlákat a szállítóknak. Ugyanebben a hónapban Nancy Dubuc, aki 2018-ban vette át a vezérigazgatói posztot Shane Smithtől, meglepetésszerűen bejelentette a távozását.
A Vice, amely csaknem három évtizeddel ezelőtt apró punk magazinként indult Montrealban, a digitális média és a televíziózás felé terjeszkedett, olyan cégekkel kötve megállapodásokat, mint a Sky és az HBO.
A globális ifjúsági közönség médiaszokásainak sikeres kiaknázásának ígérete több száz millió dolláros befektetést vonzott cégektől, köztük a Disney-től, amely 2015-ben több mint 3 milliárd dolláros üzletet kötött a Vice megvásárlására. A Disney 2019-ben értéktelenként leírta a Vice-ba történt 400 millió dolláros befektetését.
A Vice a digitális média azon gyorsan felemelkedő feltörekvő generációjához tartozott, mint a BuzzFeed, amely egykor azzal fenyegetett, hogy kiszorítja a régi médiavállalatokat, ha megfelelő receptet talál az ezredfordulós környékén született közönség bevonzására.