A Ryanair ellen tavaly júniusban indult fogyasztóvédelmi vizsgálat a budapesti kormányhivatal kezdeményezésére. Miután semmissé nyilvánította a Fővárosi Törvényszék a büntetést, a kormányhivatal közleményben azt írta, kéri az ügy felülvizsgálatát, szerintük jogos a gigabírság.
A kormányhivatal nem ért egyet a Ryanairre kiszabott bírságról szóló határozat megsemmisítésével, és kérni fogja az ügy felülvizsgálatát – derült ki Budapest Főváros Kormányhivatalának közleményéből.
A kormányhivatal feladata az, hogy mint fogyasztóvédelmi hatóság megvédje az utasokat, akikkel szemben tisztességtelen módon járt el a légitársaság
– olvasható a közleményben.
A Ryanair tisztességtelenül járt el, amikor az utasaira terhelte az extraprofit-különadót, ezért a rászabott 300 millió forintos bírságot továbbra is jogosnak tartjuk – hangsúlyozza a közlemény.
Szinte napra pontosan egy évvel korábbra nyúlik vissza a történet. A Magyar Közlönyben megjelent, extraprofitadóról szóló rendelet szerint a repülőjegyekre 3900, valamint 9750 forint különadót vetnek ki. A rendelet tükrében a Ryanair úgy döntött, az utasokkal fizetteti ki a kormány által kivetett különadót.
Lapunk megkeresésére Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter ekkor úgy fogalmazott, elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra.
Kisebb csatározás alakult ki a magyar kormány és a Ryanair között.
A Ryanair közleményben szólította fel Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert, hogy magyarázza meg, miért vetnek ki extraprofitadót a koronavírus utáni kilábalás és a háborús helyzet miatt veszteséges légitársaságokra, a cég ugyanis nem értette, hogy a különadó hogyan segíti a magyar családokat.
A Ryanair ellen tavaly júniusban indult fogyasztóvédelmi vizsgálat a budapesti kormányhivatal kezdeményezésére. A Fővárosi Törvényszék azonban semmissé nyilvánította azt a 736 ezer eurós (mintegy 300 millió forintos) büntetést, amelyet a Ryanair légitársaság kapott.