Egy pillanatra gondoljunk bele, mihez kezdenénk, ha a zsebünkben duruzsolna pár millió forint. Nos, a hazai humoristáknak erről kell hogy legyen némi fogalmuk, ugyanis az üzleti siker az ő világukban sem maradt el az elmúlt évben. Volt duplázás, hétszerezés, szinte már látjuk magunk előtt a képzeletbeli bőröndökben rejlő pénzhalmot.
A közmédia gyakran foglalkoztatott humoristái jelentősen elrugaszkodnak az élmezőnytől – világított rá a Forbes a magyar humoristák éves beszámolóit elemezve.
Fábry Sándor a 2011-ben még nullás eredménykimutatás árbevétel sora már tíz éve 466 millióra ugrott, és az ezt követő években kisebb kiugrásokkal ezen a szinten maradt
– írják. Megjegyezték, hogy rekordbevételt 2018-ban érhetett el a humorista cége, akkor 527 millió forint volt a nettó árbevétele. A Duna televízión műsort vezető Fábry eredményességét azonban meglehetősen visszafogja, hogy a műsorgyártás költségeit cége, a Trisó Produkció Kft. állja. Emiatt a 2022-es, 472 milliós árbevétel mellett 17 milliós profitot zsebelhetett be.
Az elmúlt években az MTVA közszolgálati médiacég Bagi Ivánnal és Nacsa Olivérrel több televíziós produkcióban is együttműködött. Az említett időszakban, azaz 2021 januárjától júniusig az NN Film & Media Kft.-n keresztül szerződtek vele, amely összességében 64,8 millió forintos bevételt jelentett a számára. Emellett a közszolgálati csatorna két évvel ezelőtti szilveszteri műsoruk gyártásáért 9,4 millió forintot fizetett a lap szerint.
A cég, amelynek fő tevékenysége a film-, videó- és televízióműsor-gyártás, 2022-ben 125 millió forintos árbevételt ért el.
Ez nemcsak a 2021. évi 112,8 millió forintos bevételtől jelentős növekedést mutat, hanem a cég üzleti tevékenységének folyamatos és stabil fejlődését is tükrözi. Nacsa a cég 100 százalékos tulajdonosa és ügyvezetője, így a cég sikere közvetlenül az ő anyagi helyzetét és üzleti sikereit is befolyásolja. 2022-ben az adózott eredmény 5,3 millió forintra rúgott.
Korábban megírtuk, hogy Nacsa Olivér Karinthy-gyűrűs humorista közösségi oldalán bocsánatot kért, miután azt találta mondani, hogy a humor nem női műfaj.
Bödőcs Tibor cége, a Burfa Kft. jelentősen visszaesett, de még mindig ő az egyik csúcstartó – mutat rá elemzésében a Forbes. A cég nyilvános beszámolója szerint a 2022-ben a minimális anyag és személyi jellegű ráfordítások, valamint a hatmillió forintos társasági adó után 68 millió forint maradt nyereségnek. Az effektív, takarékos üzemeltetésnek köszönhetően tehát jelentős profit realizálódott.
Fellépései mellett Bödőcs Tibor sikerkönyvei is komoly bevételt jelenthetnek.
Az Addig se iszik című műve már több mint százezer eladott példánynál jár, ami szintén jelentős bevételeket hozhat a humoristának.
Bödőcs Tibor hatékony üzleti tevékenységének köszönhetően a vállalkozás mostanra már 357 millió forintos eredménytartalékot halmozott fel, ami jelentős tőkegyarapodást jelent. A cég mérlegfőösszege is folyamatosan növekszik, és lassan eléri a félmilliárd forintot.
További érdekes adatok kerültek nyilvánosságra a magyar humoristák üzleti eredményeivel kapcsolatban. Kőhalmi Zoltán kifejezetten jó üzleti évet zárt. Cége, a Kőhalmi és Kőhalmi Kft. a 2021-es visszaesés után idén nagyot ugrott előre: a tavalyi, 46 millió forintos árbevételét majdnem megduplázta, így a 2022-es eredménykimutatása szerint az árbevétele 80 millió forint volt.
A növekedési rátát vizsgálva Dombóvári István cége, a Never2late Consulting mindenkit lekörözött.
A humorista 2021-es, 12 millió forintos árbevétele triplájára, azaz 37 millió forintra növekedett.
Ráadásul a tavalyi, 2 millió forintos eredményét is majdnem hétszeresére növelte, ezzel 13,5 millió forintos nyereséget ért el a 2022-es évben. A sikeres üzleti évet a humorista 13 milliós osztalékkal ünnepelte – ismertette a Forbes.
Aranyosi Péter szintén kiemelkedő üzleti évet zárt, Kőhalmihoz hasonlóan. Az előadó-művészettel foglalkozó Art-Peba a 2021-es, 21 millió forintos árbevételét a tavalyi évben 53 millió forintra növelte.
(Borítókép: Bödőcs Tibor. Fotó: Németh Dániel / Helikon Kiadó)