Már egy hét tapasztalat után is hatékony eszköznek bizonyul az árfigyelő a Gazdasági Versenyhivatal szerint. A letöltések száma elérte a 25 milliót, és már a rendszer továbbfejlesztésén dolgoznak.
Egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltés száma a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő oldalon, amelynek már a továbbfejlesztésén dolgoznak. Jelenleg hat kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, több mint 60 termékcsoport árai találhatók meg az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető árfigyelő rendszerben.
Az árfigyelő segítségével összehasonlíthatók a termékek árai a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, ezzel időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során.
Az adatokat szolgáltató cégek naponta frissítik az egyes termékek árait, és láthatóan „reagálnak” egymásra: már az első napokban több termékcsoportban (például tojás, kenyér, sertéshús) árcsökkentéseket, különböző akciókat hajtottak végre; az egyik kiskereskedelmi lánc kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint 100 termékének fogyasztói árát – tudatta a GVH.
A versenyhivatal az első hét tapasztalatai után arra a megállapításra jutott, hogy az árfigyelő nemcsak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem
hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez.
A nemzeti versenyhatóság és az oldal kifejlesztésében együttműködő munkacsoport – amelyek tagja a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, az Igazságügyi Minisztérium és az Agrárminisztérium – várja azon kiskereskedők jelentkezését, akik önkéntesen csatlakozni kívánnak a rendszerhez. Ehhez a GVH honlapján találhatók részletes információk – tették hozzá.
Mindemellett a GVH és a munkacsoport már dolgozik az extrém rövid idő – mintegy két hónap – alatt kifejlesztett árfigyelő rendszer továbbfejlesztésén.
A jövőben egyebek között szabadon összeállítható és elmenthető bevásárlólista és kalkulátor is segíti majd a fogyasztókat, továbbá a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesztik az okostelefonon történő megjelenítést, illetve a szolgáltatás térképes funkcióját is.
A fejlesztések célja, hogy segítsék a vásárlókat az árak összehasonlításában és a legjobb ajánlatok kiválasztásában.