Egy rendkívüli fordulatnak és a Magyar Turisztikai Ügynökség munkájának köszönhetően Budapest lett a népszerű kínai valóságshow, a „Chinese Restaurant" legújabb évadjának forgatási helyszíne. A műsor már most nemzetközi figyelmet keltett, az első epizódját pedig megjelenése első hetében több mint 160 millióan nézték meg. Ez a fejlemény nemcsak a műsor producerei számára jelent győzelmet, hanem jelentős lökést ad a magyar turizmusnak és kultúrának is.
A valóságshow-t a Hunan Satellite TV, Kína egyik vezető kereskedelmi csatornája sugározza. A június és július között, egy kifejezetten erre a célra kialakított Duna menti budapesti étteremben forgatott sorozat ázsiai hírességeket vonultat fel, akiknek milliós követőtáboruk van. A sztárok mellett a budapesti látványosságok és a magyar gasztronómia is fontos szerepet kapnak az epizódokban, így a műsor többoldalú platformként szolgál a kulturális értékek megismertetésében.
a helyszín bejelentését követően számos kínai rajongó váltott repülőjegyet, hogy a magyar fővárosban találkozhasson kedvencével
– ismertette közleményében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A számos budapesti tájat, látványosságot bemutató nyitóepizódot egy hét alatt több mint 160 millióan tekintették meg a televízió internetes csatornáján, így a főműsoridő legnézettebb tartalma volt. Ezenfelül a legnagyobb közösségimédia-felületeken is a legkeresettebb szórakoztató tartalom volt ebben az időszakban.
Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese szerint a műsor jelentős hatással lehet az Ázsiából érkező turisták úticél-választására. A valóságshow-nak köszönhetően százmilliók ismerhetik meg Magyarország olyan ikonikus turisztikai helyszíneit, mint a Magyar Állami Operaház, a Duna-part, a budai vár vagy a gödöllői kastély.
Kiemelkedő siker, hogy számos, nemzetközi viszonylatban is rendkívül kedvelt ázsiai és európai nagyvárost is magunk mögé utasítva Budapestre tudtunk csábítani egy ilyen népszerű produkciót. Hiszen egy televíziós sorozat képes könnyűszerrel felkelteni a figyelmet hazánk iránt
– jelezte Jakab Zsófia, hozzátéve: hatalmas lehetőség, hogy Magyarország gasztronómiája is szerepet kapott a műsorban.
A forgatás alatt a 20 sztár és a 200 fős stáb 21 napon keresztül önállóan látta el az összes, vendéglátással kapcsolatos feladatot, az alapanyagok beszerzésétől az ételek elkészítésén át a felszolgálásig. A magyarországi rajongók akár a Vásárcsarnokban is találkozhattak kedvenceikkel, amint éppen friss zöldségeket válogatnak az aznapi menühöz.
A Chinese Restaurant és a Magyar Turisztikai Ügynökség közötti együttműködés példát mutat arra, hogy a szórakoztatóipar milyen erőteljes eszköz lehet a nemzetközi kapcsolatok és a gazdasági fejlődés szempontjából. A műsor sikeressége azt bizonyítja, hogy Budapest és Magyarország egyre vonzóbb, nemcsak mint turisztikai célpont, hanem mint kulturális központ. is.