Elkerülhetetlen, hogy 2024 elején újabb, akár a 15 százalékot is meghaladó drágulás menjen végbe az áruszállításban – jelentette ki Katkics Attila, a SBS Cons. logisztikai szakértője az economx.hu legújabb podcastjában.
Katkics Attila rámutatott: az áremelés nem a cégek extraprofitját növeli majd, tisztán a költségek fedezésére szolgál. Mint mondta, a legkézzelfoghatóbb ok a magyar és a német útdíj nagyarányú drágulása, amely nemcsak arányában mellbevágó, de azért is problémás, mert egy hónap különbséggel realizálódik.
A szakértő szerint egyértelmű, hogy a logisztikai szektor áremelése tovább fűti az amúgy is magas inflációt.
Ráadásul az is biztos, hogy a megnövekedett költségeket a végén a fogyasztók fizetik majd meg – tette hozzá.
Katkics Attila kitért arra is, hogy nagy szükség volna az alternatív energiával működő kamionok állami finanszírozására, hiszen ezzel a költségek optimalizálása mellett a fenntarthatóság is a középpontba kerülne.
A Közúti Fuvarozók Egyesülete augusztusban arról számolt be, hogy a következő hónapokban akár ötödével drágulhat az áruszállítás.
A szakemberek úgy vélik, a megugró fuvardíjak miatt
HAMAROSAN AZ ÉLELMISZEREK, A HÁZTARTÁSI GÉPEK ÉS AKÁR A BÚTOROK IS DRÁGULHATNAK.
A fuvarozók az útdíjrendszer felülvizsgálatát kérik a kormánytól.