Az IKEA világszerte olcsóbb lesz, ezzel a 2022-ben végrehajtott emeléseket gyakorlatilag visszafordítja. Az árcsökkentést stratégiai okokból hajtják végre, mégpedig azért, hogy a vásárlókat visszacsábítsák a megfizethetőséggel az áruházba.
Az árcsökkentésre azért van lehetősége az áruháznak, mert költségmegtakarítási lehetőségeket találtak, valamint a nyersanyagárak is csökkentek. Ez várhatóan az értékesítési volumen növekedéséhez vezet majd.
Mint ahogy a Portfolio megírta: Tolga Oncu, az Ingka-csoport – az IKEA áruházak legnagyobb tulajdonosa – kiskereskedelmi vezetője kiemelte az árképzési stratégiák és az értékesítési teljesítmény közötti összefüggést.
Minden országban leülünk, és megnézzük, hol vannak olyan lehetőségek, amelyek révén az árak csökkentésével több darabot adhatunk el
– jelentette ki Oncu.
A vállalat máris fellendülést tapasztalt az árcsökkentett termékek terén, például nőtt az eladási aránya egyes tárolóknak.
A cég célja, hogy a jövő év végére a világjárvány előtti árakhoz képest inflációval kiigazított szintre állítsák vissza az árakat.
Az IKEA Kanadában jelentős, 55 millió eurós beruházást hajtott végre, és több mint 1500 terméknél célzott meg árcsökkentést. Belgiumban a fogyasztók február 1-jétől 2600 termék csökkentett árával találkozhatnak. Emellett Indiában is több száz termék árcsökkentését tervezik.
Németország – az IKEA legnagyobb forgalmú piaca –, valamint Svédország és az Egyesült Királyság szintén értesítést kapott a közelgő árcsökkentésről.
Szeptember és november között az Ingka-csoport több mint 1 milliárd euróval járul hozzá az árcsökkentéshez az összes piacán.
Karina Hartai, az Örs vezéri téri üzlet vezetője elmondta, hogy az IKEA az elmúlt években a kínálati korlátok, ellátási problémák és költségsokkok miatt többször emelt árat, tavaly viszont már a svéd vállalat sem drágított tovább, sőt: a szeptember 1. és augusztus 31. közötti üzleti évben másodszor csökkentette mintegy 1800 termék árát, átlagosan 17 százalékkal.