A Malév honlapján ugyan nem lehet jegyet vásárolni, de ez nem függ össze a magyar légitársaság nehéz anyagi helyzetével. A nemzetközi jegyfoglalási rendszer omlott össze, más légitársaságoknál is akadozik a vásárlás. A Malévnál ezért a kirendeltségeken sem lehet egyelőre jegyet venni.
Több olvasónk jelezte, hogy a Malév oldalán nem lehet jegyet foglalni, és a légitársaság telefonszáma sem működik. Ez utóbbi csak egy félreértés, a Malév foglalási oldala ugyanis tényleg hibajelzést küld, és azt tanácsolja, hogy további információért keressük a Malév ügyfélszolgálatát. Az ezután zárójelbe tett kódsor azonban nem telefonszám, hanem egy kilenc jegyű kódsor, amely az adatbázis hiba okára utal. A számot ennek ellenére sokan próbálják tárcsázni, a vonal végén található magánlakás tulajdonosa azonban a telefonáradat ellenére még mindig türelmesen közli, hogy téves a hívás.
A Malév hivatalos zöld számának (0640-21-21-21) tárcsázása után azonban mindössze tíz percet kell várakozni, amíg kapcsolják az ügyfélszolgálatot.
A légitársaság szerint a hibának nincs köze a Malév általános gazdasági helyzetéhez, nem tudatosan kapcsolták le a szervereket, hanem a nemzetközi foglalási rendszer szervereivel van gond. Éppen ezért nem csak a honlapon, de telefonon és a Malév kirendeltségein sem lehet most jegyet foglalni, ráadásul a zavar nem csak a magyar légitársaságot érinti.
Kipróbáltuk, a Malévval közös légi szövetséghez tartozó Finnair honlapján gond nélkül lehet foglalni, a másik légi szövetséghez tartozó AirFrance oldala azonban többszöri próbálkozásunkra is szerverhibát jelez és be sem tölt, míg a Luthansa oldalán a járatok kiválasztása után, a hitelkártyaszám megadásánál kapunk csak hibaüzenetet.
A hiba elhárításán már dolgoznak, de egyelőre a Malév ügyfélszolgálatán nem tudták megmondani, hogy mikor áll helyre a jegyvásárlási rendszer.