- Gazdaság
- Pénz beszél
- bank
- bankkártya
- visszatérítés
- fintech
- erste bank
- hitelkártya
- kedvezmény
- digitalizáció
Így is lehet ingyenesen bankolni
További Pénz beszél cikkek
- 2025: tétre, helyre, befutóra – hogy alakul a részvénypiac jövőre?
- Új időszámítás jöhet a kormány lakáspolitikájában, megvannak a részletek
- Történelmi lehetőség: így szerezhet részesedést egy magyar bankban
- Nagy Mártonék történelmi megállapodásról beszélnek, így nézhet ki a magyar álomfizetés
- Az uniós tanács jóváhagyta az EU 2025-ös költségvetését
A blogról
A bevezetése óta eltelt bő egy év alatt dinamikusan növekedett az Erste Bank új mobilplatformja, a George. A banknál a digitálisan aktív (minden hónapban legalább egyszer valamilyen online felületre belépő) ügyfelek száma 520 ezerre nőtt. Ezen belül a mobilmegoldást választók száma 400 ezer fölé emelkedett. A bank teljes lakossági ügyfélkörének 70 százaléka használ valamilyen digitális megoldást, s ezen belül a George jár elöl. Ráadásul a fejlesztéseknek köszönhetően ma már az ügyfelek 20 százaléka használja a mobilfizetési szolgáltatásokat (Apple Pay vagy Google Pay) is.
Pénzvisszatérítés másképpen
Az Erste folyamatosan fejleszti a mobilplatformját. Ennek újabb lépcsőfoka a Moneyback szolgáltatás, ahol a bank kártyáival fizetve bizonyos kereskedőknél jelentős, akár 10 százalékos kedvezményt lehet kapni. A termék újdonsága más pénzvisszafizetési platformhoz képest egyrészt az, hogy az ügyfél korábbi vásárlási szokásai alapján a kereskedő partnercég dönti el a kedvezmény mértékét. Így az ajánlati lista teljesen személyes lesz. A piacon eddig elérhető szolgáltatások egy-egy kereskedő vagy kereskedőtípus esetében adnak időről időre 1-2 százalékos visszatérítést, amelyet időszakonként megemelnek 1-2 százalékkal. Emellett van példa arra is, hogy kereskedőtől függetlenül kínálnak pénzvisszaírást a bankok. Minden eddigi megoldás ugyanakkor negyedévenként igen komoly limitben írt vissza pénzt – a legtöbb banknál negyedévente 5000-10000 forintos felső limit van a visszaírásokra.
Egyedi kedvezményeket kaphatunk
A George megoldásában a kedvezmény maximális mértékét a kereskedő a meghirdetett akció időtartamára vonatkozóan adja meg, a legtöbb esetben az akciós időtartamra – 2-3 hónapra – 30 ezer forint környékén lesz maximálva a visszatérítés. A visszatérítés maximuma ugyanakkor akkora szintre lesz beállítva, hogy az ügyfelek eddigi költései alapján 90 százalékban nem lesz akadálya a kedvezmény kihasználásának a felső limit – hangsúlyozta Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.
A szolgáltatás mögött egy cseh fintechszolgáltatás, a Dateio van. Az Erste cseh leánybankjánál már debütált szolgáltatás keretében az ügyfelek havi átlagban 3-4 euró értékű visszatérítést kapnak a vásárlásaik után. Mindez praktikusan azt jelenti, hogy az ügyfelek a banki szolgáltatásaikat (számlavezetési és tranzakciós díj) ingyenessé tudják tenni a visszatérítések révén.
A másik fontos eltérés az eddig a piacon meglévő hasonló megoldásokhoz képest, hogy a kedvezmény a betéti kártyákra is érvényes. Ráadásul – hangsúlyozta Harmati László, a bank lakosságiüzletág-vezetője – a bank több kártyához eddig kínált klasszikus pénzvisszatérítési szolgáltatásai a George Moneyback mellett is tovább élnek. Azaz az ügyfél két jóváírást is kaphat a banktól.
Nagy nevekkel indulnak
A George Moneyback megoldás ugyanakkor egyfajta ügyféltudatosságot, aktivitást igényel – hangsúlyozta Bek-Balla László. Az ügyfeleknek időről időre ellenőrizniük kell, milyen kedvezményeket ajánlanak számukra a kereskedők, és azt is, hogy az adott kedvezmény él-e még.
Az indulástól 30 kereskedő lesz elérhető a szolgáltatásban. Köztük olyan nagy nevek, mint a SPAR, a Douglas, a Líra Könyváruház vagy a Samsung, míg a tisztán online körben a booking.com, az AliExpress, az Answear webáruház nyújt személyre szóló kedvezményeket az ügyfeleknek. A tervek szerint év végére 60 kereskedői partner lesz a rendszerben, az Erste úgy számol, hogy év végére 200 ezer aktív felhasználója lehet a Moneyback szolgáltatásnak.
Tovább fejleszti a platformot
A George jövőbeli fejlesztéseivel kapcsolatban elhangzott: a bank májusban indítja el az easypay szolgáltatást, amikor a hitelkártya- vagy folyószámla-hitelkeret terhére a nagyobb összegű fizetéseknél automatikusan részletfizetés vehető igénybe. Hamarosan a George-ban lesz mód biztosításigénylésre is. Nyártól az applikáció letöltésével lehetőség nyílik szelfis ügyfél-azonosításra és -számlaigénylésre, valamint arra is, hogy a George alkalmazásból külön azonosítás nélkül mód legyen az ügyfélszolgálattól segítséget kérni. Az ősz folyamán az eddig csak a netbankban elérhető termékek – pl. csoportos beszedési megbízás – igénybevételére is lehetőség lesz a George-ban.