Huszonhat milliárd eurós élénkítő csomagot jelentett be csütörtökön Nicolas Sarkozy francia elnök országa ingadozó gazdaságának élénkítésére; a csomag elsődleges célja a befektetések ösztönzése, nem pedig a fogyasztók közvetlen támogatása. A válság által erősen sújtott autó- és építőipart a csomag csaknem 3 milliárd euróval támogatja, az infrastruktúra fejlesztését felgyorsítják, a kisvállalkozások támogatást kapnak új munkaerő alkalmazásáért, és a vállalatokat befektetésre bátorítják.
A csomag 10,5 milliárd eurót irányoz elő infrastruktúrafejlesztésre, a kutatások és a helyhatóságok támogatására. Ennek részeként a francia állam 4 milliárd eurót biztosít az állami energetikai vállalatoknak, a vasúttársaságnak és a postának befektetésre. Az élénkítő terv többek között előirányozza 11,5 milliárd eurónyi befektetési hitel és adókedvezmény kifizetésének felgyorsítását is; a pénzhez a korábban tervezett három év helyett egy esztendő alatt juthatnának hozzá a kedvezményezettek.
A francia gazdaságélénkítő csomag a hazai össztermék (GDP) 1,3 százalékával lesz egyenértékű és jövőre 3,9 százalékra tornássza fel a GDP-arányos államháztartási hiányt. (MTI)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)