Index Vakbarát Hírportál

Újra lesz Critical Mass, csak nem így fogják hívni

2015.03.02. 23:02
Minden eddiginél hosszabb útvonalon vonulnak majd keresztül-kasul Budapesten a biciklisek április végén. Az I Bike BP főszervezőjét, Halász Áront kérdeztük a régi-új felvonulásról.

Kerékagy: Miért merült fel ismét a felvonulás gondolata, mikor 2013-ban azért maradt abba, mert Küküék szerint elérte a célját, nincs rá többé szükség?

Halász Áron: Azért állt le a Critical Mass (CM), mert azt a célját elérte, amit 10 éve tűzött ki: sok bringás legyen. Az évek alatt lett is, teljesen elfogadott lett a biciklizés. 2005-ben még elképzelhetetlen lett volna hogy ennyiféle ember tekerjen. Április 25-én azért lesz újra felvonulás, mert sokan jelezték, hiányzik nekik, és úgy látjuk, van igény egy nagy tavaszi jókedvű bringás fiesztára. Szeretnénk, ha a bicikli még jobban összenőne a várossal, innen a név is: I Bike BP. 

KA: Nem ugyanazok a szervezők, mint eddig. Mennyiben lesz más a felvonulás, mintha Kükü-Sinya (ők voltak a korábbi szervezők) neve alatt futna?

HA:  A szervezést a Magyar Kerékpárosklub intézi, én vagyok a főszervező, mint elnökségi tag. De Küküék segítenek, hogy minden olyan jól menjen, mint a CM-en. Nem lesznek hirdetések, nem lesz pártpolitika, viszont nagyon számítunk most is a civil rendezők tömegére. Nagyjából 300 rendező kell majd, hogy jól menjen. Az esemény oldalán minden meghirdetünk időben.

KA: Itt a 19 kilométeres útvonal: Bakáts tér - Pesti rakpart végig a Hélia szállóig - Dózsa György út - Hősök tere - Andrássy út - Oktogon - Nagykörút - Rákóczi út - Erzsébet híd - Alagút - Lánchíd - Pesti rakpart - Margit híd - Margitsziget. Miért pont ez az útvonal? Miért ilyen hosszú?

HA: Mert ilyen még nem volt. De a hidakat imádjuk egyébként is, és a hidak átjárhatósága nagyon nagy kérdése a fővárosi bringás ügynek. A tervek szerint nemsokára kezdődik a Lánchíd felújítása is, ami kulcsfontosságú. Azt szeretnénk, hogy összenőjön a bringázás képe Budapesttel, és ezért is ez az útvonal, ami jellegzetesen budapesti, hogy egyértelmű legyen: Budapest bringás város. És hogy miért ilyen hosszú? Miért ne? És mert ilyen még nem volt. Bárhol be lehet kapcsolódni, de le is lehet vágni szakaszokat. És még sosem volt a Margitszigeten bringaemelés.

KA: Hogy álltok az engedélyezéssel? Nem tartotok az autós népharagtól?

HA: Már bejelentettük a rendőrségen, voltunk is benn egyeztetni a BKK-val együtt. Minden nagyobb sarkon átengedjük a gyalogosokat és a tömegközlekedést, és persze a nagyobb kereszteződésekben az autókat is. Nagy hangsúlyt fektetünk a tájékoztatásra, hogy mindenki tudjon róla. De a legjobb persze az lenne, ha az autósok letennék a kocsit valahol a közelben és kiszednék a biciklit a csomagtartóból. Aztán a Rákóczi út közepén tekerve meglátják milyen jó is ez.



Rovatok