Egy éve írtunk a napelemes útburkolatról, amire már több mint 2 millió dollárt dobtak össze az Indiegogón, de ez a módszer még csak tesztfázisban van. Hollandiában is épül már az út alá dugott panelekből egy rövid szakasz. Dél-Koreában másként állnak a környezetbarát energiatermeléshez. A Tedzsonból (Daejon) Szedzsongba (Sejong) vezető kétszer háromsávos sztráda közepén futó kerékpárút 30 kilométeres szakaszát napelemekkel fedték le. A tető nemcsak áramot termel, hanem védi a bringásokat a naptól és esőtől.
Kérdés, jó ötlet-e a kerékpárutat a sztráda közepére építeni, ahol a gépjárműforgalom miatt amúgy is nagyobb a légszennyezettség, valamint egy esetleges karambol is komoly következményekkel járhat. Koreában 10 lakosra 7 kerékpár jut, de főleg kedvtelésből használják őket, a lakosoknak csak 2,5 százaléka közlekedik bringával. Összehasonlításul: Magyarország Európában a harmadik helyen áll a rendszeres kerékpárhasználatban, a megkérdezettek 22 százalékának ez a legkedveltebb közlekedési eszköze. A bringások számának növekedése az őket ért balesetek számának csökkenésével jár.