Hogy építsünk bicikliutat, amelyik nem akadályozza az autóforgalmat?
Bár talán nehéz felfogni, a bringázás népszerűbbé válása hosszabb távon az autózásnak is kedvez: a több kerékpár kevesebb gépkocsit, az meg kisebb dugókat jelent. Persze ehhez meg kell osztani az utat a különböző járművek között.
Állandó vita, hogy szükség van-e kerékpárnyomra, -sávra vagy -útra, és ha igen hogy és hova. Az alábbi rövid, kétperces videó nem egy nagy megfejtés, de annyira szépen foglalja össze az úttest felosztását, hogy a Vox cikke nyomán gondoltam veletek is megosztom.
Íme:
A Jeff Speck és a Cupola Media videójában a legérdekesebb a négy sáv hárommá alakítása a közös balra kanyarodó sávval, illetve, hogy előnyben részesíti az egyik oldalon futó kétirányú bringautat a kétoldali kerékpársávval szemben.
Ez utóbbival kapcsolatban kíváncsi lennék a véleményetekre: nektek melyik tetszik jobban és miért?
Amúgy az USA, amelyik nagyon sokáig csak a nyálát csorgatta, hogy mennyire frankó a bringás közlekedés Európában, egyre jobban elhúz mellettünk, csak győzzük kapkodni a fejünket! New Yorkban például ilyen megoldásokat tolnak, legutóbb pedig Minneapolis került be a világ 20 legbringabarátabb városa közé a Coppenhagenize listáján.