Tavaly decemberben Indonéziában is lezuhant egy Airbus A320-as, az a típus, ami kedden balesetet szenvedett Dél-Franciaországban, 148 emberrel a fedélzetén.
A decemberben lezuhant AirAsia-járat Indonéziából Szingapúrba tartott, de felszállás után negyven perccel, 162 emberrel a fedélzetén a Jávai-tengerbe zuhant. Az indonéz meteorológiai szolgálat elemzése szerint a katasztrófát a szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő, a roncsot és a holttesteket csak hetekkel később tudták kiemelni a tengerből.
Néhány héttel később, február elején is gond volt egy airasiás Airbusszal, de az egy A330-as típus volt, az utasszállító automatikus tolóerő-vezérlő rendszere 45 perccel a felszállás után elromlott.
A Germanwings kedden lezuhant Airbus 320-asa huszonöt éves volt, ez volt a társaság flottájának legrégebbi gépe a hírek szerint.
A keskenytörzsű, két hajtőműves Airbus 320-as 1987-ben repült először, 1988 márciusában állt forgalomba, első útján Párizsból Grenoble-ba repült az Air France járataként. Néhány héttel később viszont már megvolt a típus első balesete is: egy júniusi bemutatórepülésen a franciaországi Mulhouse repterén fák közé csapódott, a balesetben hárman haltak meg.
Az Airportal.hu híre szerint az európai repülőgépgyártó hétfőn ünnepelte kilencezredik gépének átadását Hamburgban. Az elmúlt négy évtizedben összesen hét típuscsaládja volt az Airbusnak, és a cég az elmúlt tíz év alatt megduplázta éves átadásait.
Az Airbus honlapján olvasható közlemény szerint, a cég egyik vezetője, John Leahy elmondta, a kilencezredik gép átadása azt bizonyítja, hogy gépeik iránt továbbra is erős a kereslet. A nyolcezredik gépüket tavaly augusztusban adták át.
Az elsősorban rövid és középtávú utakra használt típusnak a kilencvenes években két nagyobb balesete volt, 1990-ben Indiában 88-an, 1992-ben Franciaországban 87-en haltak meg. A Skynews statisztikái szerint a keddi tragédiát megelőzően összesen hatvan balesete volt ennek a típusnak, a balesetekben 789-en vesztették életüket. Ugyanakkor a Skynak és a Figarónak nyilatkozó szakértők szerint is megbízható típusnak számított az A320-as, amelyből jelenleg 6191 van szolgálatban.
Ugyanakkor magával a repülőgép-társasággal, a Germanwingsszel is volt gond bőven az utóbbi években .