Moszkvában elkezdődött a szombaton Rosztov-na-Donuban lezuhant repülőgép fekete dobozainak vizsgálata, ám az adatrögzítő berendezések olyan súlyosan megrongálódtak, hogy a dekódolásuk akár egy hónapig is eltarthat - írja a CNN. A dél-oroszországi rosztovi körzetben vasárnapra gyásznapot hirdettek ki és a repülőtérnél tartott megemlékezésen több százan vettek részt, a helyi kormányzó és az orosz közlekedési miniszter részvételével.
A FlyDubai Boeing-737-800 gépen 55 utas és hétfőnyi személyzet tartózkodott, mindannyian meghaltak a becsapódáskor. Az utasok között 44 orosz, 8 ukrán, 2 indiai és egy üzbég állampolgár volt, többségükben turisták. Magyarok nem tartózkodtak a fedélzeten.
A gép a Rosztov-na-Donu környékén tomboló viharos időjárás miatt mintegy két órán át körözött a repülőtér légterében, és erős oldalszélben másodszorra kísérelte meg a landolást, amikor 250 méterrel a leszállópálya előtt a földnek csapódott. A jelenleg rendelkezésre álló információk alapján a pilóta hibázhatott, vagy a gép meghibásodása vezethetett a katasztrófához. Vaszilij Golubjov, a Rosztovi terület kormányzója szerint a katasztrófát feltehetően a szinte hurrikán erejű széllökések okozták.
A kormányzó szavait alátámasztja az az RT orosz tévében bemutatott biztonságikamera-felvétel is, amelyen látszik, hogy a heves szélben második leszállási kísérletet tévő gép még a leszállópálya előtt a földnek csapódik, majd lángok és szikrák csapnak a magasba.
Vasárnap Moszkvában megkezdődött a repülőgép fekete dobozainak vizsgálata. Az orosz Államközi Repülésügyi Bizottság közleménye szerint azonban az adatrögzítő berendezések súlyosan megrongálódtak, dekódolásuk akár egy hónapig is eltarthat. A vizsgálat irányítását vasárnap Alekszandr Batirkin, Oroszország Nyomozó Bizottságának elnöke személyes hatáskörébe vonta, és az általa irányított testület különlegesen fontos ügyekkel foglalkozó szakembereit bízta meg a körülmények elemzésével - írja az MTI.
A polgári utasszállító repülésre vonatkozó nemzetközi szabályok értelmében a vizsgálatban az illetékes orosz hatóságok mellett az Egyesült Arab Emírségekből érkezett, valamint amerikai és francia szakemberek is részt vesznek, mert a dubaji központú légitársaság tulajdonban lévő repülőgépet az Egyesült Államokban, a hajtóműveket pedig Franciaországban gyártották.
A 2008-ban elindított FlyDubai fapados légitársaság erős növekedést produkált 2014-ig, jelentős balesete korábban nem volt. 50 Boeing 737-es gépből álló flottájával 90 olyan járatot működtet, amely Dubajtól legalább hatórányi utat teljesít.