Két évvel a Malaysia Airlines MH370 járatának balesete után egy szárnydarab vizsgálata után jutottak arra a következtetésre, hogy a gépet a szerencsétlenség bekövetkezése előtt nem robotpilóta vezette, írja a Guardian.
Larry Vance évtizedek óta vizsgálja a repülőgép-szerencsétlenségek körülményeit. Szerinte a Madagaszkár partjainál tavaly előkerült szárnydarab, az úgynevezett flaperon vizsgálata egyértelművé teszi, hogy nem robotpilóta vezette a gépet, hiszen a flaperont, vagyis a csűrőfékszárnyat olyan pozíciójában találták, amilyenbe csak emberi irányítás következtében kerülhetett.
A gépeltérítő-teória magyarázatot adhat arra is, miért nem találtak még rá a gép roncsaira, hiszen ha ember vezette, máshol csapódhatott a vízbe, mint ahol eddig keresték.
A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó repülő 2014. március 8-án tűnt el 239 emberrel a fedélzetén. A gépnek eddig csak öt darabját találták meg az Indiai-óceán térségében; a gép keresését nemrégiben állították le.