Ugyan az EU és az Egyesült Királyság megállapodott róla, hogy a vasúti közlekedés még legalább kilenc hónapon keresztül a jelenlegi formájában működik majd az országok között, a francia vámőrök már március elején elkezdtek arra készülni, hogy a brexit egyszer valószínűleg valóban megtörténik majd.
Párizs és London között közlekedik az Eurostar, így Franciaország az egyik olyan ország, amelyik érintett vasúti fronton a brexitben. A francia vámőrök március eleje óta elkezdték nagyon komolyan venni a munkájukat, és minden utast alaposan ellenőriznek. Ez jelentős fennakadásokat és várakozási időt okoz a francia-brit határszakasz francia oldalán, elsősorban a párizsi Garde du Nord pályaudvaron, valamint a La Manche csatorna alatti alagúthoz vezető autópályán, ahol több tíz kilométeren várakoznak a teherszállító járművek. A 17 ezer francia vámőr fizetésemelést, valamint létszámemelést követel a Brexit rájuk háruló várható következményei miatt.
A késések mostanra annyira súlyosak lettek, hogy az Eurostar több járatát törölni kellett a napokban, az Eurostar honlapján pedig azt kérik az utasoktól, hogy lehetőleg foglalják át a jegyüket április 3. utánra, eddig tart ugyanis az előre bejelentett fokozott vámellenrőzéses demonstráció.
A brexit legfrissebb fejleményeiről ebből a cikkünkből tájékozódhat, például arról, hogy mi történt Theresa May már kétszer leszavazott javaslatával.
És hogy mi volt a hét elején, arról pedig podcastünkben beszélgettünk.