A Zöldek kancellárjelöltje, Annalena Baerbock bejelentette, hogy programjukban helyet kap a benzinár megemelése, valamint a sebességhatár bevezetése a német autópályákon.
A szeptember 26-ai szövetségi parlamenti választások előtt a német Zöld párt úgy gondolta, hogy beveszi még programpontjai közé, hogy ha győznek, akkor emelik a benzin árát, továbbá bevezetik a sebességkorlátozást a német sztrádákon, így nagyobb biztonságban tudhatják majd magukat az autósok.
A heti rendszerességgel készített Trendbarometer nevű kutatás szerdán ismertetett új adatai szerint a Zöldek a szavazatok 24 százalékára számíthatnak, ha most vasárnap lenne a Bundestag-választás, a CDU/CSU viszont 25 százalékot szerezhetne.
Annalena Baerbock hétfő este, Bild "A helyes kérdések" című politikai műsorában vett részt, ahol elmondta
Az év elején hat centes benzinár-emelkedés volt, mert a CO2-kibocsátásra is adót vetettek ki. Szerintünk ezt fokozatosan kellene emelni, egészen a Robert Habeck (a Zöld párt szövetségi társelnöke) által említett 16 centig."
Ezenkívül hozzátette még, a sebességkorlátozást is 130 km/órában maximálnák, jelenleg ugyanis sebességkorlát a német autópályákon. Ezt beemelnék választási programjuk tervezetébe is, amiről június közepén a pártkonferencián fognak szavazni. Baerbock kiemelte a Bildnek adott interjújában, hogy bizonyos tanulmányok
rávilágítanak a korlátozással emelkedő biztonságos közlekedéshez.
Hosszú távon csökkenhet az óránként megtett kilométerek száma, azonban mégsem a nagy sebesség miatti káros anyag kibocsátás jelenti a problémát, sokkal inkább az, hogy a nagyforgalmú úthálózatok gyakran bedugulnak majd, elkerülhetetlenné válnak a dugók, ezzel pedig az autók lassabban közlekednek - esetenkénti újra is kell őket indítani - és emiatt több káros anyagot bocsátanak ki, mint a nagyobb sebességgel.
Egyébként az autópályákon már korábban is terveztek sebességkorlátozást, de az ötletet akkor elvetették,
ugyanis az autópályákon a sebességlimit egyben a német autóipar alapját kérdőjelezi meg. Nevezetesen azt, hogy a német autók alapvetően arra lettek tervezve, hogy bírják a nagy sebességet, valamint, hogy hatékonyan működjön a fékrendszer.
A benzinár emelkedésével a német autópályákon közlekedők - akik többségében céges autóval járnak munkába - felteszik a kérdést, hogy érdemes lesz-e kocsival járni a munkahelyükre, ami akár 80-90-100 kilométerre van lakóhelyüktől.
A német Zöldek javaslata sokaknak kellemetlen intézkedésnek tűnik, a többség nem is ért egyet vele és nem is támogatják a sebességkorlátozást az autópályákon.
(Borítókép: Autók az Autobahn 8-as autópályán haladnak a Stuttgart melletti Leonberg közelében. Fotó: Fabian Sommer / picture alliance / Getty Images)