Október elsején megnyitotta kapuit az Expo 2020 Dubai, amelyen fél éven keresztül közel 200 kiállító ország vesz részt. Tematikája alapján a magyar pavilon nyerte el a Time Out Dubai újságíróinak elismerését, miután a világkiállításon résztvevő 192 pavilon közül a 15 legkülönlegesebb közé került, ennek a különlegességnek azonban igen komoly ára volt, s ennek megfelelően ugyancsak komoly pénzek landoltak kormányközeli zsebekben az MFor összesítése szerint.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szerint több mint egymillió látogatót várnak a szervezők a magyar pavilonba az elkövetkező hat hónapban, így rendkívüli lehetőségnek tartják a magyar részvételt turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból.
A rendkívüli lehetőség azonban finoman szólva sem volt olcsó: a kormány már 2019 márciusában csaknem 21 milliárd forintot különített el a világkiállítás költségeire. Az ezzel kapcsolatos közbeszerzéseket a programok előkészítésére, szervezésére és lebonyolítására alakult EXPO 2020 Magyarország Nonprofit Kft. mellett az MTÜ és a Nemzeti Kommunikációs Hivatal intézte.
A legnagyobb tétel a pavilon építése és a későbbi bontása lett. 2019 júniusában még úgy volt, hogy nettó 10,6 milliárd forintot emészt fel a művelet, később ez felkúszott 11,266 milliárd forintra. Az építést a WHB-Épkar Építőipari Kft.-re bízták, amely Paár Attila többségi tulajdonában van. Paár Attila egyebek között Orbán Viktor veje, Tiborcz István üzlettársaként vált ismertté, olyannyira, hogy közös cégük is van, a BPA116 Vagyonkezelő Kft.
Az üzemeltetés nettó egymillió 85 ezer dollárba kerül (átszámítva mintegy 330 millió forintba), ezt a feladatot egyedüli pályázóként a Kraftwerk Design And Production L.L.C láthatja el.
A komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása címen kiírt közbeszerzést Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. nyerték el 135 millió forintért. E két céget az eddigi tapasztalatok szerint igencsak kedveli Rogán Antal, a New Land Media Kft. például 2018 óta szinte konkurencia nélkül kapja a kormány kommunikációs megrendeléseit.
Az élelmiszert és az italt pedig 200 millió forintos ajánlattal nyerte el Baluka László cége, az Aston Catering Kft. Ez a cég tavaly veszteséges volt, 53 milliós forgalom mellett közel 30 milliós mínuszt produkált.