Új légügyi megállapodást kötött Magyarország és Kína, amely nyomán a jövőben akár kétszeresére, heti 42-re is nőhet a két ország között üzemelő járatok száma – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Kína–Közép-Európa kereskedelmi kiállításon Ningbóban.
A Magyarország és Kína közötti gazdasági-kereskedelmi együttműködés rekordokat dönt, szükség van az áruszállítások felgyorsítására – mondta Szijjártó Péter.
A külügyminiszter hozzátette, hogy a jelenlegi négy kínai városhoz még kettőt a kínaiak hozzá fognak adni, ahonnan közvetlen légi járattal majd el lehet kérni Budapestet.
A miniszter arra is kitért, hogy egyeztetésein a felek egyetértettek a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztésének, a 2025-ös céldátum tartásának fontosságában is. Mint elmondta, ez a beruházás hozzá fog járulni ahhoz, hogy a görögországi kikötőkbe behajózott, egyre növekvő mennyiségű kínai áru Magyarországon keresztül jusson majd el Európa északi és nyugati pontjaira.
Az Európai Unió veszíteni fog azon, ha riválisként tekint Kínára, mivel az utóbbi években egyértelművé vált, hogy a távol-keleti ország sok területen előnyben van, ezért inkább tisztességes együttműködésre van szükség – hívta fel a figyelmet Szijjártó Péter.
Szerinte mindezt a magyar példa demonstrálja, miután mára Magyarország vált a kínai vállalatok első számú beruházási célpontjává Közép- és Kelet-Európában.
Emellett Magyarország rendelkezik a legtöbb élelmiszeripari exportengedéllyel a térség országai közül, és a koronavírus-járványt követően Peking az EU-n belül először hazánkba nyitotta meg a szervezett utak lehetőségét – sorolta.
Rámutatott, hogy 2010-ben Kína részesedése a világ GDP-jéből még csak 9 százalék volt, míg az EU-é 22 százalék, mára azonban fordult a helyzet: 18, illetve 17 százalékot mérnek.