Index Vakbarát Hírportál

Íme a legújabb TikTok-őrület, amiből már néhányan meggazdagodtak

2023. augusztus 14., hétfő 17:52

Egyre több TikTok-készítő indít élő közvetítést, amelyben egy bizonyos játék „nem játszható karakterének” (NPC) bőrébe bújnak. A szokatlan jelenséggel nem kevés pénzt zsebelnek be.

A jelenség a világhírű Grand Theft Auto videójáték által született meg. A játékban ugyanis találkozhatunk háttérkarakterekkel, amelyeknek az a feladata, hogy egy nyüzsgő világ benyomását keltsék. A más néven üresjárati animációkat a készítők úgy kódolják be, hogy folyamatosan ugyanazt az egy mondatot mondják, vagy ugyanazt az egy tevékenységet folytassák.

Ez a jelenség most átgyűrűzött a való világba is, és a TikTokon nyert teret.

Az egyik legsikeresebb NPC-tartalomkészítő, a PinkyDoll felhasználót irányító Fedha Sinon. A 27 éves tartalomgyártó azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy ugyanazt a sort énekelte folyamatosan egy dalból, de rendszeresen ismételgetett értelmetlen mondatokat is TikTok élő adásaiban – írja a BBC.

A tartalomgyártó jelmondata lett, az „Ice Cream so good”, melyből rengeteg mém is született.  Amennyire furcsának tűnik ez az új trend, annyira jövedelmező a készítők számára.

Az élő adások során ugyanis a nézők „ajándékokat” vásárolhatnak a tartalomgyártóknak, akik, amint ezt észreveszik, reagálnak rá „előre beprogramozott” válaszukkal.

PinkyDoll esetében, ha fagylaltajándékot kap nézőitől, akkor elhangzik ikonikus mondata az „Ice Cream so good”. Egyéb ajándék, például cowboykalap esetén a „Yeehaw, ez az” frázist mondja a hölgy. 

A professzor szerint több lehet fellángolásnál

Bár az NPC-trend mostanában nagyon felkapott, nem biztos, hogy meg is marad. Mint sok más dolog a közösségi médiában, ezek a jelenségek is olyan gyorsan elhalványulhatnak, mint amilyen gyorsan felerősödnek. A szakértők szerint azonban a trend több lehet, mint egy fellángolás.

Határozottan látom, hogy ez a trend folytatódik

– mondja Jess Maddox, az alabamai egyetem segédprofesszora. „Évekig tanulmányoztam az ASMR-t a YouTube-on, és a párhuzam az NPC-TikTokokkal szembetűnő.” Valóban, néhány ASMR-készítő eltávolodik a YouTube-tól, és a TikTok felé fordul, hogy gyors bevételhez jusson és tartós közönséget építsen.

Függetlenül attól, hogy az NPC-alkotók, mint például PinkyDoll, mennyire maradnak meg, ez a jelenség egy nagyobb trendet képvisel. Az alkotók új módszereket találnak arra, hogy pénzt keressenek a közösségi médián keresztül, és ezt továbbra is így fogják tenni – bármilyen szokatlan is legyen a megközelítés.

Rovatok