Az X – korábban Twitter – közösségi médiavállalat kedden bejelentette, hogy mostantól engedélyezni fogja a politikai hirdetéseket az Egyesült Államokban a politikai pártok és jelöltek számára. A cég emellett ígéretet tett, hogy bővíti biztonsági és választási csapatát a 2024-es elnökválasztás előtt.
A Twitter 2019 óta világszerte tiltott minden politikai hirdetést. A tilalmat januárban oldotta fel először, mikor engedélyezni kezdte az Egyesült Államokban a közérdekű információkat tartalmazó posztok hirdetéseit – például a regisztráció módját leíró bejegyzésekét. Az Elon Musk vezette vállalat már ekkor tervezte, hogy bővíteni fogja az engedélyezett politikai hirdetések körét.
A Reuters azt írja, hogy a döntés jelentős bevételnövekedést célozhat, miután számos korábbi hirdető hagyta el az oldalt az utóbbi időben.
Az X mindemellett azt is közölte, hogy növelni fogja a létszámot a tartalommanipuláció és a „felmerülő fenyegetések” elleni küzdelem érdekében.
A vállalat azt is közölte, hogy létrehoz egy globális hirdetési átláthatósági központot, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy lássák, milyen politikai hirdetéseket népszerűsítenek az X-en. Hozzátették, hogy továbbra is tiltani fogják az olyan politikai hirdetéseket, amelyek hamis információkat terjesztenek, vagy a választásokba vetett közbizalom aláásására törekszenek.